Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Forhold som starter på nettet...

Aimee
AimeeInnlegg: 32709
22.05.04 07:40
tror dere det kan utvikle seg til å bli like seriøst som et "vanlig" forhold..?

-I er eit steinras og du skal falla med meg!-
Slashaxl
SlashaxlInnlegg: 7183
22.05.04 13:48
er det noen grunn til at det ikke skulle kunne det om dere begynner å treffes i real life...
ikke som jeg kan se..
har aldri testet det ut, men går nok like greit det vel, som noe annet vil jeg tro.

"Get yourself together, drink `till you drop, forget about tomorrow, and have another shot..."
tortilla
tortillaInnlegg: 119
23.05.04 14:10
Ja, d tror jeg absolutt. I og med at begge er internet-nerder som skaffer seg dame/type på nettet, så passer de sikkert bra sammen.. Personlig, tar jeg stor avstand til slikt tull. Hva enn d er du tror om en slik person, tviler jeg sterkt på at du vil oppleve han/henne likt i real-life. Dette sier jeg av d faktum at d til og med i real-life er lett å danne seg et fantasi-bilde av en person en har møtt. Jeg tror generelt at d finnes masse syke og rare personer ute på nettet som leter etter dame/type.. Det må da finnes en grunn til at de ikke klarer seg i virkeligheten... Men, kan godt hende at man innimellom finner en forvirret stakkars uskyldig sjel som av en eller annen merkelig grunn tror han/hun finner drømme-mannen på nettet.. tar ikke alle under en kam.
Chammah
ChammahInnlegg: 457
23.05.04 23:01
Kjærasten min og eg vart interesserte i kvarandre etter å ha prata på nett, men eg visste frå før kven han var og hadde truffet han som venn av venn 4-5 ganger. Nå har vi vore saman i over 6 mnd. og flytter saman snart. :)

Så, ja, eg trur det kan utvikle seg. Men eg hadde nok venta med å sei opp hybel/leilighet til eg hadde blitt kjent med personen i verklegheita.
idiotrix
idiotrixInnlegg: 82
24.05.04 15:58
Tja... Min erfaring er at en kan møte mennesker som er super-kompiser, men en skal ha kjempestor porsjon flaks for at det seksuelle stemmer. En risiko er at en i løpet av ’chatte-perioden’ flørter og legger opp til et seksuelt forhold, uten å ha sett vedkommende og fått testet om den ’kjemiske attraksjon’ virkelig stemmer. En bør være realistisk, for hvis ikke ender en opp med å såre sin nettvenn eller bli såret selv.
batekha35
batekha35Innlegg: 642
25.05.04 15:18
jeg er gift med en fra nettet så det går an.. må lissom ikke stenge ute at .. å nei kan ikke bli sammen med han fordi han er jo bare en på internet.. da har du jo automatisk stengt ute den muligheten...
Cranebear
CranebearInnlegg: 259
27.05.04 12:25
Hvis dere blir "sammen" over nettet syns jeg det er teit. Men hvis du møter noen du syns virker bra og gjerne har sett bilde ser jeg ikke noe galt i å møtes, og om ting utvikler seg derfra spiller det egentlig så stor rolle om dere møttes i rølpefylla ute på byen eller på nettet?
pinda
pindaInnlegg: 1407
27.05.04 12:27
noen har jo opplevd å møte "den rett" over nettet

så alt går jo ant
uncletoby
uncletobyInnlegg: 239
30.05.04 01:01
Ja, men ikke rør rektum før etter 3 uker, er du snill. Det har en tendens til å bli så mye søl!!
Haugen
HaugenInnlegg: 14307
06.06.04 02:11
Aimee skrev:
tror dere det kan utvikle seg til å bli like seriøst som et "vanlig" forhold..?

Selvfølgelig, Aimee!

Å bli kjent over internett er bare en annen måte å bli kjent på..Man kan utvikle et seriøst forhold uansett hvordan man blir kjent. Internett er intet unntak, selv om noen kanskje tror det.

Hvis dere ikke har mulighet til å møtes ansikt til ansikt blir det bare bedre kjent før dere møtes. Og det er så abolutt ingen ulempe.

Faktisk er det kanskje bedre å bli kjent med noen over internett(forutsetter at dere blir godt kjent før dere møtes første gang), for da blir dere godt kjent før dere foretar dere ting, som f.eks sex. Dere forhaster dere ikke og dere kjenner hverandre godt noe som gjør det første møtet fantastisk.

Jeg møtte min eks på nettet og det tok 5 mnd før jeg møtte henne første gang. Det er ikke mulig å beskrive følelsen som oppstod første gang jeg møtte henne. Det var rett og slett fantastisk!
lubbeleif
lubbeleifInnlegg: 3555
07.06.04 11:21
Ja, det tror jeg. Jeg tror også det har større sjanse for å bli seriøst som et forhold hvor man møttes på byen i mindre edru tilstand.

Nå er det ikke lengre bare de mest desperate som søker lykken på internett. Det er alle mulige. Mange som har sett seg lei av fylleforhold som sprekker både titt og ofte, og gjerne vil prøve denne nye kanalen.

Internett gir alle en mulighet for å bli hørt. Mange er altfor sjenert til å ta initiativet i virkelige verden, og sjekkesteder på internett er da midt i blinken. Der har de muligheten til å bli oppdaget, og ellers få kontakt med nesten alle og enhver. Alle vet jo hvor mye enklere det er å si ting og tang gjennom en SMS, email eller lignende, fremfor å si det face to face. Sjekking på internett gir også den fordelen at fokus ikke bare er på utseende. Det indre kommer i større grad frem, da det skrevne ord som regel utgjør førsteinntrykket, og man bygger videre på dette.

Da kommer selvsagt også et problem for dagen. Når man så skal møtes for første gang, kan man få seg en stor overraskelse både i positiv og negativ forstand. Har man vært ærlig under chattingen/brevvekslingen, og vekket følelser i den perioden, har man stor sjanse for å lykkes. Men selvsagt, mange internettforhold går i vasken etter det første face to face-møtet.

Jeg kjenner etterhvert til en god del som har møttes på internett, og flere av de har blitt samboere. Om jeg selv kommer til å benytte internett for å finne min utkårede dame, vet jeg ikke. Jeg har en mental sperre vedrørende hvorvidt jeg synes det er artig å fortelle folk at jeg og ei eventuell dame har møttes på internett. Hittil har jeg bare hatt forhold hvor vi har møttes i virkeligheten. Men hvem vet? Jeg er veldig kravstor og vet at det bare er et fåtall jenter som egentlig passer meg. Hittil har jeg bare funnet ei eneste som jeg kunne tenke meg å tilbringe resten av livet sammen med. Problemet var at vi møttes på ferie, og at mellom oss nå, er det 9 tidssoner (Norge - California)... Hun er fantastisk på alle mulige måter, men vi er begge veldig hjemmekjære, og vil aller nødigst flytte. Så vi forblir gode venner. Ellers har det blitt noen jenter både fra fjern og nær, men det er alltid noe ved dem som gjør at jeg ikke klarer helt å falle for dem. Går fint til å begynne med, men så dabber interessen av.

Men en dag er det forhåpentligvis min tur til å treffe den som definitivt er den riktige (og som befinner seg på samme verdenshjørne..)
Veslepuzen
VeslepuzenInnlegg: 8323
08.06.04 22:20
Ja, det tror jeg nok :)
Jeg og min har vært sammen i snart ett år og planlegger å flytte sammen :)

Kan ikke se at det skal være verre å bli kjent med noen via nett edru enn å møte noen dritings på byen..
Sentos
SentosInnlegg: 8644
09.06.04 08:52
tortilla skrev:
Ja, d tror jeg absolutt. I og med at begge er internet-nerder som skaffer seg dame/type på nettet, så passer de sikkert bra sammen.. Personlig, tar jeg stor avstand til slikt tull. Hva enn d er du tror om en slik person, tviler jeg sterkt på at du vil oppleve han/henne likt i real-life.
------------------------------
jaha?
jeg vil nå faktisk si det stikk motsatte jeg!.

hvor lett har du for å være "åpen"(få ned muren,osv) når du treffer på ukjente i rl.?
hvor mye lettere tror du ikke det er å bli kjent med det INDRE over nettet vs rl.?

Internett er en glimrende måte å kunne bli ordentlig kjent med folk:)
med litt analysekunnskaper/evner så merker enn fort hvem som er falske,hva folk står for,osv.(bortsett fra det som blir sagt da).
enn kan også fort føle om kjemien stemmer endel utfra når enn prater, men det er først når enn da møter om enn merker om kjemien stemmer helt!.
men det er derimot en glimrende måte å få bli kjent med personen på et dypere nivå.(samme som brev,osv er det).
bare på Internett(f.eks irc) så er det meste real-time, og da kan enn også merke hvordan den andre personen reagerer,forholder seg til ting,osv.
mens i et brev,email,osv så kan vedkommende lettere drive et skuespill(uten at kan vite helt 100%).har ikke møtt noen på irc enda som har greid å narre meg med en eller annen tåpelig rolle.(og jeg har vel vært på irc i ca 10år nå).
er da ikke så vanskelig å se igjennom falske personligheter egentlig.

det er mange som finner hverandre gjennom Internett, og dette er en teknologi som har kommet for å bli. og er en glimrende måte å få sjansen til å bli kjent med vedkommendes personlighet(og ikke bare det ytre).
og de fleste har vel et lite snev av sjenerthet også, så da hjelper det at enn har muligheten til å bli mere kjent med hvordan en person egentlig er(sammenlignet med hvor komplisert og nærmest umulig det er å finne ut av det ved å bare treffe en person ute- de aller fleste har vanskelig for å åpne seg så lett til "fremmede" i rl).

det er seff også litt neg. at folk så altfor lett kan åpne seg opp også. menmen, at det er en god måte å finne den rette på derimot er jeg ikke særlig i tvil om.

"Dette sier jeg av d faktum at d til og med i real-life er lett å danne seg et fantasi-bilde av en person en har møtt."
Archatos1
Archatos1Innlegg: 2730
09.06.04 12:51
Veslepuzen skrev:
"Kan ikke se at det skal være verre å bli kjent med noen via nett edru enn å møte noen dritings på byen.."

-----
Hva med å møte noen dritings på nett?
tortilla
tortillaInnlegg: 119
09.06.04 20:58
10 år på nettet vil nok gi deg bra erfaring på området. Så din mening og holdning til det skal jeg respektere. Jeg kommer godt overens med folk ute i den store verden, og vil påstå at dersom man blir sittende i for lang tid hardnakket til en chatte-server, blir man for lett bundet til normer som er opprettet der inne. Man får en forvridd oppfattelse av hva som er å oppleve som virkeligheten.

For å ta utgangspunkt i det du sier her:

"hvor lett har du for å være "åpen"(få ned muren,osv) når du treffer på ukjente i rl.?
hvor mye lettere tror du ikke det er å bli kjent med det INDRE over nettet vs rl.?"

-Dersom du er et åpent menneske som folk lett kan snakke med, skal jeg love deg at du ikke vil ha noe problem med å bli kjent med mennesker på et dypere plan. Folk jeg treffer og kjenner sier ofte at det er lett å snakke med meg, noe jeg tar som et hyggelig kompliment. Jeg vet at dersom folk snakker med meg, og utveksler sine tanker og meninger om ting, får jeg fordelen av å bli et klokere menneske. Jeg har ofte hørt at jeg er en såkalt "menneskekjenner", og vil tro det kommer seg av det faktum at jeg interesserer meg for mennesker, og har i lang tid opparbeidet meg erfaring fra folk i de fleste samfunnslag.

Det er mulig jeg var litt krass i mine meninger i sist innlegg. Men la det ihvertfall bli sagt at det du sier om at du lett gjennomskuer "falske" folk, også kan sies om folk ute i det virkelige liv. Du skriver om kjemien mellom mennsker. Selve betegnelsen kjemi kommer fra det faktum at følelser er bundet til kjemiske reaksjoner i hjernen. Utifra dette vil jeg da videre si at når en treffer en person på nettet, får en kontakt med tankene til personen. Han eller hun viser seg ikke personlig, men ord og setninger blir utvekslet. Det dannes et bilde av hvordan denne personen er i virkeligheten, utifra tidligere erfaringer man har gjort seg av personer i livet; fiksjonelle (som i bøker eller film), eller virkelige (familie/venner/bekjente). Når en da møter personen i virkeligheten, kommer kroppslig kommunikasjon inn i bildet, noe som ikke har blitt utvekslet tidligere. Kroppslig kommunikasjon er den eldste formen for kommunikasjon vi har, mye av det ligger instinktivt, men mye er også innlært. Dersom man ikke er nok sosial, blir man ikke kjent med hvordan man ter seg ute blant folk. Det jeg her snakker om er sosial intelligens, og dette er ikke noe man plutselig får. Det er ikke arvelig, det er sosialt betinget; altså miljø, ikke arv.

"det er mange som finner hverandre gjennom Internett, og dette er en teknologi som har kommet for å bli."
-Dette er jeg fullstendig klar over, og jeg håper også verden gjør seg klar over det. For etter min mening vil det bety en kallere og mer kynisk verden. Folk vil glemme den utløsende faktor for om to personer passer sammen eller ei; kroppens reaksjon til den andre persons fysiske nærvær. Satt på spissen ser jeg for meg folk som kjøper inn såkalte vr-drakter for å ha het cybersex, med en annen "kvinne" som løper rundt med ereksjon i samme drakten.

"så hva er viktigst for deg? en person eller en kropp?
greit å få begge deler, men hva skal du leve med? hvem skal du kommunisere med i framtiden? kroppen eller personen?"
-Karisma er det som jeg personlig legger merke til. Slike ting som smil, øyne, latter etc.. Det som kommer deretter, er det ytre(det som jeg liker der og da). Det som avgjør saken, blir så til sist personlighet.

Men angende innlegget; det sies tross alt at like barn leker best. Så, som sagt, jeg skal ikke totalt fornekte saken.
Veslepuzen
10.06.04 00:06
Archatos1 skrev:
Hva med å møte noen dritings på nett?"

Bedre enn å møte dem dritings på by'n, på nett kan man jo bare putte dem på ignore :p
Archatos1
Archatos1Innlegg: 2730
10.06.04 13:09
Bra jeg aldri er dritings på nett da. Eller noen andre steder for den saks skyld..
nuspeipah
nuspeipahInnlegg: 32637
10.06.04 13:10
"Aimee skrev:
tror dere det kan utvikle seg til å bli like seriøst som et "vanlig" forhold..?"

-
tror du skal la disse fjortissguttene på backstage bli modne før du høster dem inn..

Veslepuzen
10.06.04 13:11
Archatos1 skrev:
Bra jeg aldri er dritings på nett da. Eller noen andre steder for den saks skyld.."

hehe Ikke sant.. ;)
Pus, jeg kjeder meg.. Jessheim er ett ekstremt kjedelig sted.. o_O
Cruijff
CruijffInnlegg: 829
07.01.06 09:43
"tortilla skrev:
Ja, d tror jeg absolutt. I og med at begge er internet-nerder som skaffer seg dame/type på nettet, så passer de sikkert bra sammen.. Personlig, tar jeg stor avstand til slikt tull. Hva enn d er du tror om en slik person, tviler jeg sterkt på at du vil oppleve han/henne likt i real-life. Dette sier jeg av d faktum at d til og med i real-life er lett å danne seg et fantasi-bilde av en person en har møtt. Jeg tror generelt at d finnes masse syke og rare personer ute på nettet som leter etter dame/type.. Det må da finnes en grunn til at de ikke klarer seg i virkeligheten... Men, kan godt hende at man innimellom finner en forvirret stakkars uskyldig sjel som av en eller annen merkelig grunn tror han/hun finner drømme-mannen på nettet.. tar ikke alle under en kam."

Litt av et angrep du kjørte i gang her:-)
Noen mennesker, som verken arbeider eller går på skole, kan ha vanskeligheter for å møte andre mennesker utenfor boligen sin, og for dem kan internett være en flott måte å få et sosialt nettverk(selv om det kan diskuteres om sosialt nettverk kan skapes gjennom to computere)
Andre mennesker igjen, som av en eller annen grunn ikke makter å se etter en partner eller venn ute i samfunnet, kan få en følelse av å være mere verd ved å møte mennesker på nettet. Kjenner selv til 2 som sitter i rullestol og som flørter dagen lang på nettet og snakker ikke om annet. Og istedet for at jeg skal presse dem ut på rullestol-tour, så gleder det meg at de finner lys i hverdagen.

Det finnes syke mennesker overalt, og noen av dem burde man holde seg langt unna, men disse møter man overalt, på på nettet og ellers i gata. Og uansett hvor god menneskekjenner du er, så er det faktisk et faktum at de aller aller fleste førsteinntrykkene ikke stemmer med inntrykkene man får etter å ha truffet et menneske flere ganger.
Så slikt tull Tortilla, kan du spare til en annen sammenheng.

Og til dere som leter etter kjærlighet på nettet. fortsett med det-Det finnes nok av skikkelige mennesker både der.
Saforceda
SaforcedaInnlegg: 2893
07.01.06 10:33
Aimee skrev:
tror dere det kan utvikle seg til å bli like seriøst som et "vanlig" forhold..?"

Det finnes ingen grunn til at det ikke skal kunne bli det... og flere her sier jo at de har møtt noen på nettet og faktisk er gift og alt fungerer bra.

Hvordan folk møtes første gang er da totalt likegyldig for den videre utvikling...

Men man bør jo ha det for øyet at om/når man treffes i det virkelige liv, så kan ting endre seg. Man kan nok ikke stille for store forventninger selv om det høres helt supert ut, akkurat som man ikke kan stille alt for store forventninger til et menneske man tilfeldigvis treffer på et diskotek!

Hvorfor skal mange seriøse samtaler vi nett automatisk f.eks. være noe verre enn fyllesjekking...? På nettet kan man treffe noen som man f.eks. vet har felles interesser og samme syn på livet...

I dag er også internett allemannseie, slett ikke bare for nerder. Jeg tror svært mange treffes vi nettet, og jeg ser ingen grunn til at folk i dag skal være flau over å si det.
Eroticah
EroticahInnlegg: 2353
08.01.06 21:58
Ja, hvorfor ikke? :o)
PeterCroucdh
PeterCroucdhInnlegg: 5690
10.01.06 20:20
Har jeg ingen tro på!

Peter Crouch
gergg
gerggInnlegg: 1992
18.01.06 18:31
Skal vi se ...

Bil , Hus , hund , 1 og 1/2 år sammen samt forlovelsesringer ....

Ja det går ann ;-)

-gergg
bunntoppbunn
bunntoppbunnInnlegg: 236
21.01.06 15:10
Jepps...

- Kanskje enda mer normalt også...
Hvem vet?

Det er ikke veien til målet som er det viktigste.. -DEt er at man faktisk kommer dit...

Bruk det som må brukes for å klare å finne mannen i ditt liv, og da inkluderer det selvsagt internett, rema 1000 og andre steder man kan treffe "han" på :)
larsemann_1982
larsemann_1982Innlegg: 1187
22.03.06 16:38
Ja, det er jeg helt sikker på..

Har selv erfart dette og vært sammen med en jente i 7 mnd..:)
Shaggy87
Shaggy87Innlegg: 9178
01.05.06 14:50
Tante møtte sin nåværende samboer over nett. Så ja.
Zen0n
Zen0nInnlegg: 45934
29.05.06 14:23
Har jo hørt om mange som har møttes på internett jeg da og som har både blitt sammen og til og med giftet seg etterpå. Koselig det, men jeg har for lengst gitt opp internett som arena for kjærlighet. Grunnen er ganske enkelt den at det å møte noen på internett, og kun forholde deg til hva personen måtte skrive. Når man treffes skikkelig må man forholde seg til så mye mer, og det er da man virkelig oppdager om man passer sammen.

Har selv hatt et internett- og mobilforhold der vi var "sammen" to måneder uten å treffe hverandre. Grunnen til at det skar seg var fordi vi traff hverandre og oppdaget at vi var altfor ulike.

Med vennlig hilsen Zenon
Motornegro2
Motornegro2Innlegg: 1161
01.06.06 02:52
lett kan det utvikle seg til å bli like seriøst.
brosmeraad
brosmeraadInnlegg: 11134
01.06.06 02:54
Chammah skrev:
"Kjærasten min og eg......"

-------------------------

Bra med nynorsk da!

Skulle gjerne brukt det selv, men orker ikek alle kommentarene på "grautmål" osv ...
Klikk for å gå tilbake til toppen