Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Må jenter alltid være sjef?

Cranebear
CranebearInnlegg: 259
27.05.04 11:43
Hvorfor er alle jenter opptatt av å ha kontrollen og være sjef? (alle jeg har vært sammen med). Jeg mener det seriøst, hadde vi gutta oppført oss slik mot dere jenter som dere gjør mot oss ville dere slått opp etter 1 uke. Har diskutert dette med venner og kollegaer som er i forhold, de føler det samme.

Dette gjelder spesielt på tilnærmelser, klemming, kyssing, nærkontakt generelt. Jenter kan avvise oss 40 ganger om dagen uten at vi reagerer på det (eller har "lov" reagere på det), men avviser vi dere eneste gang tilbake blir det månelyst. Samme gjelder HVIS vi reagerer på deres avvisning.

Er dette noe man bare må leve med? Syns det er rimelig irriterende, mener et forhold bør ha gjensidig respekt. Noe som funker dårlig da alle jentene jeg har vært borti på død og liv skal være sjef. Jeg er heller ingen tøffel som går med på alt. Føler jeg er veldig fleksibel og gir mye uten å få så veldig mye tilbake på området. En annen ting det virker som dere har copyright på er å være morgengretten og ha dårlige dager.

Samme med å si ifra om ting, virker som jenter har copyright på området og er de eneste som har lov, sier vi ifra om noe blir dere dødelig fornærmet og tror vi ikke er glade i dere lenger, mens dere selv klager og sier ifra om hver eneste liten sak som plager dere. Angrep er beste forsvar virker som en mye brukt taktikk, som funker irriterende bra. Så skal dere på død og liv ha konkrete eksempel på alt, har vi ingen gidder dere ikke diskutere saken engang, og skulle vi utrolig nok ha et er ikke det bra heller, for da har vi tydeligvis gått rundt og tenkt på dette lenge og det må plage oss stort. Virker som dere tar alt vi sier ifra om som et angrep som dere må forsvare dere mot. Har enda til overs å ta opp noe som irriterer meg og få svaret "ok.. har jeg ikke tenkt over, skal prøve ikke gjøre det igjen".

Er jenter bare vanskelige dyr? Kan dette snus?

Dette gjelder selvsagt ikke alle jenter, men etter hva jeg har erfart selv og hørt fra andre gjelder det veldig veldig mange.
CFTR
CFTRInnlegg: 4436
27.05.04 11:47
Det hjelper kanskje ikke deg så mye, men jeg er ikke i den kategorien av jenter... Føler som deg at et forhold skal bestå i gjensidig respekt for hverandre.

Kan jo være at jentene dine har reagert på avvisningen fordi det er veldig sjelden at gutta avviser oss (seksuelt sett iallefall..).
Cranebear
27.05.04 11:54
Fint å høre at noen er enige =) Kan nok ligge noe i det du sier der, at vi gjør det så sjelden at dere tror noe må være galt. Det som plager meg mest er egentlig det med å si ifra/ta opp ting.

Jeg høres kanskje ut som en tøffel her, men skulle jeg tatt samme tone tilbake hver gang jeg tok opp noe ville ikke forholdet vært spesielt koselig og ikke holdt mange ukene.
uncletoby
uncletobyInnlegg: 239
30.05.04 00:56
Jenta har behov for å kunne styre/avverge penetreringen. Av denne grunnen ønsker hun å beholde kontrollen. Av denne grunn er analsex veldig vanlig hos kaniner. Mye mindre søl osv.
Perste
PersteInnlegg: 800
30.05.04 22:09
what??? Hvor på den blå himmel kom den teorien fra? Eller fakta som du sikkert kommer til å kalle det....

"All that is needed for Evil to prevail,
is for the Good man to do nothing"
Supply
SupplyInnlegg: 9815
31.05.04 17:38
har du ikke sett seinfeld? Hvor George er opptatt av å ha hånden i et forhold (lederhånden).

Siden han ikke får det, så slår han opp med jenta. Hun blir da så lei seg, og vil gjøre alt for å bevare forholdet. Og da blir George sjef.

Det er rettåslett fordi jenter tror gutten vil ha dem, mer enn de vil ha gutten. Ofte stemmer det, og da blir det naturlig at de blir "lederen"
If this is what you're offering
monaahh
monaahhInnlegg: 71
01.06.04 14:09
helt riktig.....:) jenter er sjef, men egentlig skulle mange av oss ønske at gutta tok litt mer tak i oss, var litt mer med på ting og tang osv...personlig ønsker jeg at kjæresten min skulle vært littmer frempå og foreslått mer enn han gjør...samme hva det er egentlig, bare komme med forslag til ting å gjøre innimellom....:)

"whatever you say, say nothing"
Supply
SupplyInnlegg: 9815
01.06.04 15:29
Det er det samme jeg savner hos folk. Synes ingen tar initiativ lenger, det er bare "ja det må vi gjøre engang"

Dette gjelder særlig de som er populære, for de er vant til å altid bli invitert. Sånn kan man ikke ha det.
If this is what you're offering
Cranebear
01.06.04 16:18
monaahh skrev:
helt riktig.....:) jenter er sjef, men egentlig skulle mange av oss ønske at gutta tok litt mer tak i oss, var litt mer med på ting og tang osv...personlig ønsker jeg at kjæresten min skulle vært littmer frempå og foreslått mer enn han gjør...samme hva det er egentlig, bare komme med forslag til ting å gjøre innimellom....:)

Er ikke akkurat dette som er problemet mitt. På disse punktene funker vi bra sammen. Sjelden vi krangler om hva vi skal gjøre. Og jeg kommer med forslag og står på krava om det er noe jeg vil finne på.

Tror kanskje innlegget over er mer sant, at gutten ofte liker jenta mer enn jenta liker gutten. Da får hun en mer likegyldig innstilling som gjør hun får overtaket og blir sjef, rett og slett fordi hun ikke bryr seg like mye som gutten.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg