Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Aldersforskjell

imll
imllInnlegg: 4524
28.05.04 11:58
Hvor stor aldersforskjell kan det være på kjærestepar.Hva mener du for at det skal funke ?
uncletoby
uncletobyInnlegg: 239
30.05.04 01:00
Onkelen min er 76 og dama hans er 16. Problemet er at hun alltid blir så skitten rundt magen etter insemenering, og de slår derfor opp til støtt og stadig. Men de elsker hverandre!

Kjærligheten er STOR!
Supply
SupplyInnlegg: 9815
30.05.04 01:24
det kommer ann på alderen.
En på 30 kan være sammen med en på 38, men en 14åring burde kanskje ikke være sammen med en på 24, og en på 10 kan ikke være sammen med en på 18.
If this is what you're offering
jontrygve
jontrygveInnlegg: 17887
30.05.04 15:11
Jeg har det intrykket av at jo eldre man blir, jo større kan aldersforskjellen være..

----------------------------------------------------
Jon Trygve

jon@trygve.olsen.as
Perste
PersteInnlegg: 800
30.05.04 22:11
Stemmer bra det ser du jon trygve.....Så lenge begge sider kan kalles mann og kvinne.

Ikke kvinne og gutt
eller mann og jente.....

"All that is needed for Evil to prevail,
is for the Good man to do nothing"
Punker
PunkerInnlegg: 6093
31.05.04 13:40
kommer helt ann på alder.. men når man er under 20, syntes jeg en aldersforskjell på 3 år er mer enn nok.. og frem til tredve syntes jeg ikke aldersforskjellen bør være med enn 5-7 år..
mskarisma
mskarismaInnlegg: 1626
01.06.04 22:02
Jeg er 16 og kjæresten min er 23. Vi har det helt fantastisk sammen og sånn det ser ut nå vil vi nok tilbringe resten av livet med hverandre.
jellyfish
jellyfishInnlegg: 4837
01.06.04 22:03
Ikke for å være pill råtten, men det høres vel naivt ut.
mskarisma
01.06.04 22:04
Nå var du pill råtten. Det kan godt hende jeg er naiv, men å være litt naiv av og til er bare sundt. Man kommer jo ikke noen vei ved å være skeptisk innstilt til alt heller.
jellyfish
jellyfishInnlegg: 4837
01.06.04 22:06
Ja, ja. Lykke til ihvertfall.
mskarisma
01.06.04 22:07
Takk takk!
poizki
poizkiInnlegg: 8365
02.06.04 18:32
jeg har også en vennine på din alder som er sammen med en fyr på 23..de har det kjempebra..bor sammen å greier=)
Supply
SupplyInnlegg: 9815
02.06.04 21:42
Lykke til.
Men se rundt i verden, hvor mange er det som har vært sammen med den samme fra de var 16 til de ble... gamle. Det er få.

Men jeg skal ikke dømme det nord og ned, for foreldrene til en kamerat av meg ble sammen som 14åringer, og bortsett fra en og annen pause så har de vært sammen helt til nå, nå er de 50.

Så lykke til.
If this is what you're offering
Veslepuzen
VeslepuzenInnlegg: 8323
02.06.04 22:16
Vel, det kommer jo veldig an på personene også.. Modenhetsnivået hos folk varierer ganske godt..

Selvfølgelig, når man fremdeles regnes som gutt/jente, er jo grensene ofte mindre enn når man har blitt mann/kvinne..
Men det finnes liksom ikke noe A4 svar for aldersforskjeller, syns jeg hvertfall..

Jeg er 18, sammen med en som er 9år eldre enn meg.. Vi har vært sammen i snart ett år, og det er ingen som gjør meg like glad som han gjør.
Han er liksom fyren jeg kan se for meg bli gammel sammen med, få unger og alt det der..
mskarisma
03.06.04 15:35
Akkurat sånn tenker jeg også. Alder er bare et tall. Modenhetsnivået varierer og følelser er ikke noe man styrer selv...
Veslepuzen
03.06.04 22:48
Den siste der er vel den viktigste tror jeg.. Følelser er ikke noe man styrer selv..
Når jeg og kjæresten møtte hverandre hadde vi i tankene å være venner, pga aldersforskjellen, men etterhvert som vi ble kjent funket ikke det der helt.. hehe :)

Er man forelsket, er man forelsket.. Elsker fyren mer enn noe annet jeg, så er glad jeg gikk i mot motstanden jeg fikk i begynnelsen av forholdet vårt.. For vi har det supert, og familien min liker ham godt også :)
mskarisma
03.06.04 22:57
Det høres kjempebra ut! Syns det er flott at tross alderforskjellen klarer folk å leve ut følelsene de har for hverandre.
Veslepuzen
04.06.04 12:24
Ikke sant :)

Er latterlig at folk skal gjemme følelsene sine bare fordi det er en aldersforskjell..
Greit, det finnes noen grenser, men sunn fornuft sier vel det meste der egentlig?
blackangel
blackangelInnlegg: 81
06.06.04 16:45
etter flere mislykkete forhold med gutter på 3-6 år eldre enn meg, så har jeg nå funnet meg en som er ett år eldre...
jeg er selv 18 år... har hatt eldre typer siden jeg var 15...
feilene var aldri det at han var for voksen for meg, da heller omvendt...
men i allefall, det jeg mener er at folk burde selv se hva de mener er stor aldersforskjell! for meg er egentlig alderen bare ett tall! det er hvor godt man går sammen, som har noe å si! :)
for noen er 3 år stort, for andre er 9 år lite...

Omnia Vincit Amore!
mskarisma
07.06.04 14:36
Helt enig med deg, blackangel!
mskarisma
07.06.04 17:39
Det er sant, Veslepuzen. Bruker man sunn fornuft går det meste bra så lenge følelsene er der. Alder er bare et tall! Men det er klart, i noen tilfeller kan aldersforskjellen bli et problem.
Pitbullo
PitbulloInnlegg: 1389
16.06.04 01:05
Aldersforskjell gjør ingenting, men hvis den ene parten er veldig ung skal det mye til for å få det til å fungere. Problemet er at den eldste har opplevd litt mere enn den andre, og er på et annet stadie i livet enn den andre.
Når eldstemann er ferdig med utdannelsen sin og vil slå seg til ro eg den andre i russetiden liksom..... kan fort gå gale det der.
Sentos
SentosInnlegg: 8644
17.06.04 01:58
kan vel like godt si at så lenge den ene parten(som regel jenta) er under ca 22 og den andre er endel over så vil det nesten aldri funke.
er for mange ulike småfaser inntil ca denne alderen, og blir veldig mye turbulens inntil den dagen kommer at kommer igjennom disse fasene.
(og om er i forhold før den tiden, så vil etpar av disse fasene fort bare bli utsatt).
som f.eks etablere seg for seg selv(å kunne verdsette livet- betale regninger,måtte ordne ting selv,osv. er stor forskjell fra å bo hjemme hos foreldrene lissom).
kikipus
kikipusInnlegg: 22
23.06.04 01:21
det kommer jo ann på da.. men syns dere det er noen forskjell om jenta er eldre enn gutten? eller gjeder det samme "regler" da?
Xania84
Xania84Innlegg: 271
29.06.04 06:21
Jeg blir 20 i slutten av året, og tror jeg begynner å få følelser for en som nettopp har fylt 17... Er dette gale ? Det kribler i magen hver gang jeg møter han =)
Han er voksen for alderen, ser ikke ut som en 17 åring, og har akkurat like sprø humor som meg =)
z1985
z1985Innlegg: 11
30.07.04 20:48
Eg fant kjæresten min på nettet.. Nå er vi samboere å har bodd sammen i 10Mnd. (vert sammen i 14mnd) å har det veldi bra sammen. Å aldersforskjellen er STOR (hehe) Eg er 19, han er 38!
Men det eg tror er viktig er at vi har nokså lik intr, sånn at vi har mye å gjøre sammen. Vi går ut sammen , på kino, spiller biljard eller bowling å litt slikt..
Det er heilt klart problemer som oppstår, å kansje nettopp pga aldersforskjellen.. Men problemer er vanskelig å unngå i forhold, uansett aldersforskjell......
- uansett kunne eg ikkje vert lykkligare enn nå. Føle meg rett å slett bare skikkelig heldig å forelska.. Å det er herligt :)
Luis
LuisInnlegg: 935
02.08.04 23:58
maks 4 år synes jeg...hvis jeg er 24, og dama er 20...toppers...

egentlig tre da...det er greit nok...
foxy19
foxy19Innlegg: 208
11.08.04 03:53
uncletoby skrev:
Onkelen min er 76 og dama hans er 16. Problemet er at hun alltid blir så skitten rundt magen etter insemenering, og de slår derfor opp til støtt og stadig. Men de elsker hverandre!

okei, det der er bare sykt,enkelt og greit!
tjarly
tjarlyInnlegg: 22
12.08.04 11:44
hei, vet ikke jeg men jeg var sammen med en som var 4år yngre en meg...(en gutt)... når jeg var 14år..
Perste
PersteInnlegg: 800
09.09.04 14:07
Sånn der ting under 16 år vil jeg kalle "puppy-love".....det kan heller taes med en klype salt. Jeg er 21 nå, og har en regel på 3 år. Kunne ikke falle meg inn å prøve meg på noe som er under 18. Selv 18 åringer må være modne for å vekke min interesse. Har likevell en venninne som er 20, og er sammen med en fyr som er 27. Hva som foregår i huet på den dusten vet ikke jeg, men noen er vell barn lengre enn andre.(Helt riktig, liker ikke fyren)

"All that is needed for Evil to prevail,
is for the Good man to do nothing"
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg