Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Finner ikke kjærligheten

caucchioli
caucchioliInnlegg: 164
07.07.05 21:13
Er 19 år gammel, og har enda ikke hatt verken sex eller kjæreste. Jeg har vel egentlig ganske få jentevenner. Kun et fåtall, men jeg er altfor sjenert til å ta noe kontakt med dem. Det er et eller annet med måten jeg snakker til dem på som gjør at jeg ikke helt føler meg komfortabel. Jeg klarer ikke å skru på sjarmen, hvis dere forstår hva jeg mener. Mulig jeg snakker litt utydelig, snøvler/stammer litt, veitafaen jeg, men sjarm har jeg kanskje ikke.

Jeg vil ikke si at jeg ser dårlig ut utseendemessig. Likevel er jeg ganske ensom, og føler at jeg ikke helt får det til. Har 2-3 gode venner som jeg er ute med titt og ofte, ellers er det ganske ensomt. Jeg savner en kjæreste til å holde rundt, være sammen med på fritiden, ha det gøy med.

Begynner på et nytt studie til høsten. Langt unna alle kjente et helt annet sted i Norge. Vil starte med litt blanke ark. Er det lurt? Kan jeg forvente å få meg en dame som passer for meg hvis jeg er litt mer frempå og på sjekkern? Håper å få meg en dame i løpet av det nærmeste året. Hvordan er det egentlig på studier? Lett å komme i kontakt med folk, og da spesielt jenter? Eller er alle slik at de kjenner hverandre fra før og har mer enn nok med sitt? Hvordan er det med fester der?

caucchioli
trent
trentInnlegg: 20621
07.07.05 22:46
Blir sikkert fint til deg å komme deg til en helt ny plass. Gjør det sikkert bare bra. Da må du ta de mulighetene du ikke har tatt til nå.
You go, girl!
Rawien
RawienInnlegg: 4592
11.07.05 00:02
Jeg foreslår at du drar på de fleste studiearrangementene. Meld deg inn i en klubb som har en hobby du liker. Prøv å bli kjent med andre, et utvidet nettverk er alltid positivt. Tror nok det går bra. Om ikke annet funker så kan du jo eventuelt forsøke å møte folk på nett. Det funker for noen visstnok :)
Francesco
FrancescoInnlegg: 4324
11.07.05 00:21
Flytt på studenthybel, kollektivhybel eller hva pokker de kaller det. Der treffer du mange forskjellige mennesker der ingen kjenner hverandre. Du blir plassert med helt tilfeldige folk. Mulig du ikke finner kjæresten din der, men du vil nok bli kompis med mange av de som du kan dra på byen med. Og på byen finnes det mange muligheter. Slapp av mann, dette går helt fint :-)

Har selv bare hatt én kjæreste og én sengepartner.

http://www.sportsportalen.tk
Someone
SomeoneInnlegg: 25979
15.07.05 20:15
Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Frem til jeg var 20 og begynte å studere kan du si midt liv var akkurat som du beskriver ditt. Når jeg begynte å studere fikk jeg masse nye venner, både jenter og gutter og er nå snart 22 og har også blitt sammen med en jente. Er/var også veldig sjenert ovenfor jenter, men har blitt bedre, og en dag "løsner" det garantert og du finner god kontakt med en jente du og. Bare sørg for å være veldig sosial i starten når man begynner å studere, det e hemmeligheten for ett suksessfult sosial liv under studietiden
Rosejenta
RosejentaInnlegg: 3465
15.07.05 20:25
caucchioli skrev:
Er 19 år gammel, og har enda ikke hatt verken sex eller kjæreste. Jeg har vel egentlig ganske få jentevenner.
------------------------

Håper for din del at du skal studere ved NTNU, for der har dem faktisk introdusert kjærestegaranti, så skal du dit er det virkelig håp for deg;
http://www.studiebyen.no/visartikkel.php?id=14
caucchioli
caucchioliInnlegg: 164
19.07.05 17:31
someone skrev:
Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Frem til jeg var 20 og begynte å studere kan du si midt liv var akkurat som du beskriver ditt. Når jeg begynte å studere fikk jeg masse nye venner, både jenter og gutter og er nå snart 22 og har også blitt sammen med en jente. Er/var også veldig sjenert ovenfor jenter, men har blitt bedre, og en dag "løsner" det garantert og du finner god kontakt med en jente du og. Bare sørg for å være veldig sosial i starten når man begynner å studere, det e hemmeligheten for ett suksessfult sosial liv under studietiden"

Må si at dette svaret varmet meg. Hvordan ble du kjent med disse nye vennene dine under studietiden? Flyttet du på studenthybel slik som en annen i tråden rådet meg til? Eller ble du bare kjent med dem via studiene? Og hvordan er det egentlig med studenthybel? At alle kommer fra forskjellige steder i landet, ingen kjenner hverandre, så alle er i samme bås?

caucchioli
Someone
SomeoneInnlegg: 25979
19.07.05 23:24
Ja jeg flyttet inn på student hybel når jeg begynte å studere. Nå valgte jeg riktignok å studere i utlandet, men det burde ikke være så stor forskjell på det å komme til ett nytt sted i Norge. Uansett når man kommer til ett nytt sted og begynner å studere så vil de aller fleste (med mindre de bor hjemme) være i samme situasjon som deg og ikke kjenne noen på det nye stedet. Da blir det veldig lett å få kontakt og bli kjent med folk siden man ikke kommer til noe "ferdiglaget" miljø som det kan være vanskelig å få innpass i. Slik ble jeg ihverfall kjent med mange nye både jenter og gutter og har fått masse nye venner. Etterhvert vil også disse bli kjent med nye mennesker som også vil introdusere deg for dem, slik at bekjentskapskretsen din utvides hele tiden.

Får jeg begynte å studere hadde jeg ingen jentevenner og var ganske sjenert og usikker men etterhvert som jeg ble kjent med flere jenter og tilbrakte tid med dem ble jeg etterhvert mye sikrere på meg selv og begynte også å dra damer etterhvert :-)
zagadka
zagadkaInnlegg: 2112
20.07.05 08:50
Kan si det samme som flere andre her; det løsner.
Jeg var sjenert, utrygg på meg selv, hadde dårlig selvtillit og diverse andre ting.
Fullstendig fremmed for jenter helt til jeg var ...hm... *tenke litt* ...nesten 22.
Nå kjenner jeg ikke igjen den gutten jeg var før, ikke i det hele tatt.

Viktig at du ikke stresser med det tror jeg. Ta ting som det kommer.
Du kan ikke være bra for andre, om du ikke har det bra med deg selv. (Uten at jeg vet hvordan du har det med deg selv for øvrig...)

Jeg er i alle fall overbevist om at jeg ikke hadde fungert i noe forhold før for noen år siden (ex'ene mine vil kanskje si noe annet men :o) ), selv om jeg også lengtet noe grasat etter ei å holde rundt. Så fort jeg ga slipp på det higet etter ei jente, så dukket opp noe. Og det har skjedd flere ganger. Kommer når man minst venter det med andre ord.

Lykke til uansett!
einarf
einarfInnlegg: 1290
09.08.05 16:14
Blanke ark har uante muligheter det. Jeg har sett mange eksempler på folk som har forandret seg totalt etter litt miljøendring. Å endre bosted og miljø kommer til å endre deg om du vil eller ikke. Å ha en kjøreste er flott det, men det krever sitt.

Det virker som du fokuserer veldig på å få deg dame her. Slike ting er vanskelig å planlegge, og kan fort bli litt for mye å gape over hvis dette er et mål ønsker å jobbe med nå du flytter. Da har jeg en bedre løsning.

Trykk heller på reset-knappen og start livet på nytt igjen. Det som har skjedd i livet ditt opp til nå kan ikke lenger begrense deg på noen måte. Lær deg å slappe, spesielt sammen med mennesker. Finn deg selv osv. Vær nyskjerrig og spontan. Kom deg inn i studentlivet. Bli med i aktiviteter som f.eks studentorganisasjoner og andre ting som skaper stor sosial aktivitet. Det er HELT sikkert masse fester og happenings hele veien. Det er en stor del av studentlivet for mange.

Ett sted på veien i denne prosessen skal det lite til om du treffer et kvinnfolk. Jo større nettverk du har, jo større blir sjansen. Jeg var i lignede situasjon som deg, og dette å få seg kjæreste bare skjedde naturlig for min del. Det å komme seg ut i det sosiale med en gang var også veldig viktig for trivselen og resultatene i mine studier.

Som sagt. Blanke ark har uante muligheter. Kanskje vi ser deg på TV om to år som stand-up komiker eller leder av studentrådet? Du vet det ikke nå, men det er stor fare for at du kan bli sjokkert om to år. :-)

einarf
09.08.05 16:25
zagadka skrev:
Så fort jeg ga slipp på det higet etter ei jente, så dukket opp noe. Og det har skjedd flere ganger. Kommer når man minst venter det med andre ord.
----

Det er nettopp det som er greia. Hvis man blir så fokusert på å skaffe seg dame bli det ofte en mer eller mindre desperat tankegang som får totalt motsatt virkning. Man klarer ikke helt å slappe av, og det er da man totalt mister huet og begynner å tenke for mye. :-)
einarf
09.08.05 16:32
caucchioli skrev:
Hvordan ble du kjent med disse nye vennene dine under studietiden? Flyttet du på studenthybel slik som en annen i tråden rådet meg til? Eller ble du bare kjent med dem via studiene? Og hvordan er det egentlig med studenthybel? At alle kommer fra forskjellige steder i landet, ingen kjenner hverandre, så alle er i samme bås?
----

Det er vel noe av det du siker her. Alle er i samme bås, og jeg kan vedde på at flertallet av studentene på kullet du starter med har de samme spørsmålene og tanken du har nå. Så ja.. I samme bås er en veldig bra beskrivelse. Som student er du dømt til å treffe andre mennesker uansett. Det er liksom ikke noe som kan unngås. :-)
mei33
mei33Innlegg: 18
26.08.05 22:01
Jeg skal si det samme som det fleste andre her, det hjelper helt sinnsykt å komme til en ny plass! Begynte selv på ny skole nå, å har hatt en stund der jeg har følt meg ganske alene, men nå blomstrer jeg:) Å det er ikke alltid en kjæreste er tingen, skal selv ut av ett vanskelig forhold, men hold ut, kjærligheten kommer for deg og:)
Impressme
ImpressmeInnlegg: 1516
14.09.05 01:31
Jeg var jomfru til jeg var 21. Og naturlig nok frustrert som deg da jeg var 19.. Ta det med ro og vær deg selv. har nå 2 lange forhold bak meg samt ex antall sexpartnere.. du bør ikke bli desp selv om du er 19. Vær deg selv og skap nye bekjentskaper. Bruk det du er god på .
Klikk for å gå tilbake til toppen