Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Den STORE juletråden 2007

NYTT TEMA
VG-sprett
VG-sprettInnlegg: 2510
03.11.07 06:44
Jeg ser noen butikker har begynt å selge juleting allerede. Så jeg tenkte vi like greit kunne være tidlig ute her på VGD også.

Først av alt vil jeg vite hva som får deg i julestemning.

For meg blir det ikke Jul uten disse tingene:

Wham! - Last Christmashttp://www.youtube.com/watch?v=hUJeUAmfr6w

Home alone 1 & 2 helst på VHS

Askepott (den Tsjekkoslovakiske filmen fra 1973) på NRK

Når gresshoppen i Pinocchio synger
"When you wish upon a star
makes no difference who you are
anything your heart desires
will come to you" http://www.youtube.com/watch?v=OXxJyDY9I5E

Kongerøkelse.http://www.svanelaboratoriet.no/rokelse.htm Den lukter fantastisk!

Og sist men ikke minst lukten av juletreet.....mmm :)

**
Hva må til for at du skal komme i skikkelig julestemning?

soelvd
soelvdInnlegg: 28671
03.11.07 07:47
Jobbing! Og jeg skal jobbe 22. desember, så det passet bra :)
Friesenbichler
FriesenbichlerInnlegg: 5158
03.11.07 08:16
Skal du jobbe på julaften? eller 22. desember. 22. desember er vel ikke noe ille å jobbe?
dory35
dory35Innlegg: 704
03.11.07 11:02
For at det skal bli jul må vi ha julekalender, adventslys, høre Jussi Björling synge O helga natt, grevinnen og hovmesteren, røkelse på peisen og lukta av ribbe og juletre. God Jul.
Astral
AstralInnlegg: 56859
03.11.07 11:03
Die Hard in New York må ses i jula. Altså.
dorrisfrukt
dorrisfruktInnlegg: 1548
03.11.07 11:05
"santa baby" på halvfull guffe ut av høytalerene, julekalender, adventsstake, masse frukt og sjokolade og ikke minst flere liter med god voksendrikke :D

så har jeg lastet ned en juleskrekkfilm og den skal nytes lillejulaften.
Earthquakejenta
EarthquakejentaInnlegg: 9898
03.11.07 11:33
Har begynt med julebrus da. For å få skikkelig julestemning?Nøtter og julemarsipan :)
Haense
HaenseInnlegg: 6516
03.11.07 12:08
Jeg tror faktisk jeg er enig i absolutt -alt- du skrev! Det er det som får meg i julestemning også. :)

Bare litt over èn og en halv måned igjen!!
il_postino
il_postinoInnlegg: 17735
03.11.07 12:44
Alle tingene du nevner får meg i julestemning, men det som topper alt er å reise hjem til familien. Når jeg er vel innstallert der - da er det virkelig jul.
Soilwork
SoilworkInnlegg: 1981
03.11.07 12:52
lagt til i favoritter! Julestemning er bra... Haha, jeg vurdere faktisk og kjøpe en liten julekalender til meg selv når den tiden kommer. Har følelsen av at jeg trenger noe for å muntre meg opp. :(
VG-sprett
03.11.07 15:02
Haense skrev:
Jeg tror faktisk jeg er enig i absolutt -alt- du skrev!
---
Dette hørtes MEGET fornuftig ut:)

Jeg glemte forresten en ting i lista mi. Cola-reklamen med de svære trailerne som kommer med Cola til folket.http://www.youtube.com/watch?v=Wdu9NSIWtfY:)
VG-sprett
03.11.07 15:13
Astral skrev:
Die Hard in New York må ses i jula. Altså.

---
Å ja! Die hard hadde jeg helt glemt. For meg er det riktignok Die hard 2 som frembringer julestemning. Dett er er topp jule-action!
soelvd
soelvdInnlegg: 28671
03.11.07 15:44
Friesenbichler skrev:
Skal du jobbe på julaften? eller 22. desember. 22. desember er vel ikke noe ille å jobbe?

Ikke julaften nei. 22. desember. Jobber i en kafé, der det er skikkelig julestemning like før jul. Derfor får det meg i stemning :) Å jobbe er aldri ille

Haense
03.11.07 16:59
VG-sprett skrev:
Haense skrev:
Jeg tror faktisk jeg er enig i absolutt -alt- du skrev!
---
Dette hørtes MEGET fornuftig ut:)

Jeg glemte forresten en ting i lista mi. Cola-reklamen med de svære trailerne som kommer med Cola til folket.http://www.youtube.com/watch?v=Wdu9NSIWtfY:)
--------------

Ååhh, jeg elsker den reklamen! :)

Og alle de gamle julesangene med Bing Crosby, Nat King Cole etc. Det er magisk! :)
Llenlleawg
LlenlleawgInnlegg: 4315
03.11.07 17:49
Jeg elsker og våkne til lukten av juletreet, og de fine lysene :D
Mafiakødd
MafiakøddInnlegg: 12979
03.11.07 17:59
om jeg ikke husker feil, så skal jeg ha vakttelefonen i jula. Jess da.. Gulluke kaller man det ::P
VG-sprett
03.11.07 19:01
Soilwork skrev:
lagt til i favoritter! Julestemning er bra... Haha, jeg vurdere faktisk og kjøpe en liten julekalender til meg selv når den tiden kommer. Har følelsen av at jeg trenger noe for å muntre meg opp. :(
---
Kjøp to julekalendere, da blir du dobbelt så glad! :)

Jeg fant opp en ny type kalender i fjor. Rett og slett bare en kasse med Cola på glassflaske.
Det er akkurat plass til 24 flasker i en kasse så det passer jo perfekt som julekalender.
Men man blir jo litt lei av Cola til slutt da.
VG-sprett
03.11.07 19:13
VG-sprett skrev:http://www.youtube.com/watch?v=Wdu9NSIWtfY
-
Haense skrev: Ååhh, jeg elsker den reklamen! :)

Og alle de gamle julesangene med Bing Crosby, Nat King Cole etc. Det er magisk! :)
---------
VG-sprett:
Have yourself a merry little Christmas er et must!
Spesielt denne med Judy Garland http://www.youtube.com/watch?v=gHQ8ymYheDk
Som du sier, magisk:)
Haense
03.11.07 20:32
Den er kjempefin! :)

Kjøpte meg denne på play.com for noen uker siden. Gleder meg til 1. desember da jeg skal spille den av.
Utrolig mye for pengene (jeg betalte bare £2.99)! :)

http://www.play.com/Music/CD/4-/3440272/Christmas-Hits-50-Original-Classics/Product.html
XtraGal3
XtraGal3Innlegg: 75441
03.11.07 21:02
VG-sprett skrev:
Jeg ser noen butikker har begynt å selge juleting allerede. Så jeg tenkte vi like greit kunne være tidlig ute her på VGD også.
Først av alt vil jeg vite hva som får deg i julestemning.

xtragal3:
Jeg varmer opp hele året med å vente kjøpe nye duppeditter før til jul
jeg får derfor skikkelig julestemning når nye teknologi ligger under juletreet.
Det er noe helt spesielt å glede seg til juleaften, men ofte klarer jeg ikke vente å må pakke opp gavene fra meg selv for å prøve de :)
men da mister jeg endel av Juleaften stemningen.

Ellers får jeg julestemning av Julemat som Spansk julegodt som Turron og særlig Marsipanfingrer med mermeladefyll mums....

julelys og pynt for meg også i en fin stemning
men selve julen begynner i Oktober hvor jeg bruker 2 måneder nesten på å bestemme meg over 2 merker av hver ting (det er jo alltid en konkurent)

En av julefølelsene før var en ny konsoll og spilling på den
men jeg ser det som mer nødvendig med ny pc iår og annet utstyr som ipod touch (Eller samsung p2)

av spill vil det bli Buss og tog spill på meg
og jeg håper også enten kjøpe et bilratt eller tog kontroller.
dette da de spillene jeg liker mest er til pc.

VG-sprett
03.11.07 21:11
Haense skrev:

Kjøpte meg denne på play.com for noen uker siden. Gleder meg til 1. desember da jeg skal spille den av.
-------

Nå koster den £4.99 eller EUR 7.99 men det er jo skambillig like vel. Ca 62 kr.
Tror nesten jeg kjøper denne som bursdagspresang til Pappa. Han har bursdag to dager før Jul så han pleier å få en billig bursdagspresang og en litt dyrere julepresang:)
VG-sprett
03.11.07 21:30
XtraGal3 skrev:
Jeg varmer opp hele året med å vente kjøpe nye duppeditter før til jul
jeg får derfor skikkelig julestemning når nye teknologi ligger under juletreet.
Det er noe helt spesielt å glede seg til juleaften, men ofte klarer jeg ikke vente å må pakke opp gavene fra meg selv for å prøve de :)
men da mister jeg endel av Juleaften stemningen.
----
Du skulle hatt en glemmepille slik at du glemte hva som er inni pakkene. Da hadde det blitt enda mer spennende:)
Vet du forresten om noen kule Jule-duppeditter som kan kjøpes på nettet? Trenger noen kule greier å pynte med.

Turron så godt ut. Hva er det egentlig? En slags kake?

XtraGal3
XtraGal3Innlegg: 75441
03.11.07 21:34
VG-sprett skrev:
Vet du forresten om noen kule Jule-duppeditter som kan kjøpes på nettet? Trenger noen kule greier å pynte med.

xtragal3:
du kan kjøpe mye fint herfra:
http://www.audiocubes.com/
Haense
03.11.07 21:49
VG-sprett skrev:
Haense skrev:

-------

Nå koster den £4.99 eller EUR 7.99 men det er jo skambillig like vel. Ca 62 kr.
Tror nesten jeg kjøper denne som bursdagspresang til Pappa. Han har bursdag to dager før Jul så han pleier å få en billig bursdagspresang og en litt dyrere julepresang:)
-----------

Helt enig i at det fortsatt er veldig billig ja. Også er det jo heller ingen frakt på varene fra play.com. Du kan finne deg mye bra der (spesielt i julegaver) :) Men husk å dele opp ordrene hvis det blir over 200 kroner pga tollen :)

For ikke å glemme at denne bursdagsgaven er noe du selv kan nyte også! ;)
VG-sprett
16.11.07 11:30
Nå har jeg fått CDen. Og jeg gadd ikke vent til far min hadde bursdag, så han fikk den like greit
til farsdagen.
Mye på grunn av at jeg ville hør på den med en gang:)

I may be an idiot sir, but there is one thing that I am not. And that, sir, is an idiot.

William S
William SInnlegg: 10189
17.11.07 08:50
Passer perfekt at jeg er ferdig med heldagsprøver 30 november også da... Men i desember er det liksom prøve i alle fag som jeg ikke har heldagsprøve i.... :(
McHaugen
McHaugenInnlegg: 2110
17.11.07 13:56
Ingen jul uten engelsk fotball, familie og gode klassiske filmer! :-)

Flowers of Manchester
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg