Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kristne julefrimerker i år

NYTT TEMA
Sneguroshka
SneguroshkaInnlegg: 2080
17.11.07 10:50
Det ene merket viser julestjernen på himmelen, mens de tre vise menn foran jesusbarnet i krybben er motivet på det andre.

– Med dagens høykonjunktur og kommersialisering ønsker vi med årets motiv å rette søkelyset mot essensen i julens opprinnelige budskap, sier frimerkedirektør Halvor Fasting i Posten.

Gledelig !

http://www.magazinet.no/artikkel.asp?Artid=10501
polo_2
polo_2Innlegg: 1511
17.11.07 12:16

Kjempebra !

Posten fortjener ros for det !
Anatta
AnattaInnlegg: 10697
17.11.07 15:16
Så lenge vi ikke blir påtvunget frimerkene så er det jo greit da.
MetalGirl81
MetalGirl81Innlegg: 324
17.11.07 18:13
"Anatta skrev:
Så lenge vi ikke blir påtvunget frimerkene så er det jo greit da."

Har du noe imot å bruke kristne frimerker? Å du hellige jul sier bare jeg...
Nei for all del, man skal ikke bli fortalt hva julen egentlig handler om, og man skal jo for all del ikke ha noe med kristendom å gjøre, det ville jo vært forferdelig!
17.11.07 18:28
Ja kristne frimerker syns jeg ikke noe om. Men de som er kristne må jo få lov til å bruke disse om dem vil det. Det protesterer jeg ikke på. Det har jo sikkert en slags symbolverdi for dem. Forøvrig så har ikke julen noe med kristendom å gjøre for min del. Det var jo de kristne som tok dagen. Av gammeltradisjon så er dette en dag der man feirer solens tilbakekomst.
MetalGirl81
MetalGirl81Innlegg: 324
17.11.07 18:33
Julen har ikke noe med kristendom å gjøre for flertallet i Norge dessverre. Barna lærer jo ikke lenger om kristendom i skolen og oppsiktsvekkende få vet hvem som ble født. Bare man får gaver idag gir man blaffen i grunnen bak.
At du ikke er kristen er selvfølgelig ditt valg og du må jo få lov til å tro på hva/hvem du vil.
Uansett hører denne diskusjonen hjemme på et annet forum og nå er det snart landskamp så jeg skal ikke lekse opp... :)
Anatta
AnattaInnlegg: 10697
17.11.07 18:41
MetalGirl81 skrev:
Julen har ikke noe med kristendom å gjøre for flertallet i Norge dessverre. Barna lærer jo ikke lenger om kristendom i skolen og oppsiktsvekkende få vet hvem som ble født. Bare man får gaver idag gir man blaffen i grunnen bak.

**Barna lærer hva relgionen er for noe og det holder i massevis.

At du ikke er kristen er selvfølgelig ditt valg og du må jo få lov til å tro på hva/hvem du vil.
Uansett hører denne diskusjonen hjemme på et annet forum og nå er det snart landskamp så jeg skal ikke lekse opp... :)

**Ja skal sees =)
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg