Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvilken org. gir dere til før jul?

NYTT TEMA
fisto
fistoInnlegg: 28816
26.11.07 20:28
Jeg gir et måltid gjennom Kirkens bymisjon og til Frelsesarmeen.
Det passer til min lommebok og til mitt hjerte
Heffalompa
HeffalompaInnlegg: 3540
26.11.07 22:08
Jeg støtter Frelsesarméen, Leger uten grenser og Norsk luftambulanse hele året !
De som gir en hundrings til en eller annen org. hver jul for å ha god samvittighet til å bruke 10000-20000 kr. på gaver og mat, de har jeg lite til overs for.
Hva med å gi litt hele året... de som har øk. mulighet til det ?
fisto
26.11.07 22:30
Ja, ellers i året har jeg et barn i sos barnebyer.
Men dette var ment som et julemånedsbidrags "med hjertet" spesielt med tanke på julen, da:-)
Ingen konkurranse om hvem som er best.
Vet at nordmenn har trad for å gi til kreti og pleti, men hvem gir du til spesielt i julen?
muzzIe
muzzIeInnlegg: 18073
26.11.07 22:31
Det ser ut til at det blir 1000 kroner til to ulike prosjekter, begge delvis drevet av mennesker jeg kjenner.
muzzIe
muzzIeInnlegg: 18073
26.11.07 22:32
"Hva med å gi litt hele året... de som har øk. mulighet til det ?"

> Er det ikke det samme om man gir alt i en slump, eller sper det ut over hele året? Man skulle da tro at organisasjonene var i stand til å fordele pengene utover alle årets tolv måneder. Om pengene blir gitt 12 ganger i året, eller én gang i året, og om denne ene gangen er i desember eller juli, bør ikke spille noen rolle.
Snowreven
SnowrevenInnlegg: 1599
27.11.07 10:56
Bruker bare på meg selv og mine venner. Ikke på andre jeg ikke kjenner.
Thelma_
Thelma_Innlegg: 742
27.11.07 15:13
Vet at nordmenn har trad for å gi til kreti og pleti, men hvem gir du til spesielt i julen?

---

Frelsesarmèen.
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 49333
27.11.07 17:07
Gir verken til kreti eller pleti, i hvert fall ikke pleti. Men det vanker alltid litt på Frelsesarmeen.
Heffalompa
28.11.07 02:59
muzzle skrev:
> Er det ikke det samme om man gir alt i en slump, eller sper det ut over hele året? Man skulle da tro at organisasjonene var i stand til å fordele pengene utover alle årets tolv måneder. Om pengene blir gitt 12 ganger i året, eller én gang i året, og om denne ene gangen er i desember eller juli, bør ikke spille noen rolle.
---------------
Jeg kan være enig med deg, hvis ikke det er for som jeg skrev i innlegget mitt : At enkelte gir en hundring til en frivillig organisajon for å "kjøpe" seg god samvittighet til egen fråtsing i jula !
Når en/ei skryter å ha gitt hundre kroner i veldedighet,og samtidig skryter av å ha kjøpt ei gave til 1000-1500 kr.og legger til hvor mange som er igjen, ja da blir jeg litt dårlig .
Greit og gi før jul, hvis det ikke er for å "kjøpe" seg god hamstringssamvittighet !
Men, det er min mening da ;-)
Heffalompa
28.11.07 03:14
fisto:
Jeg gir egentlig ikke til noen "spesielt" i jula.
Skjønt, Frelsesarméen får jo noen ekstra kroner i gryta si når de står der i håp om at noen har tid til å stoppe opp et øyeblikk og gi, og kanskje slå av en prat ;-)
Kanskje jeg burde innføre en "ny" tradisjon, dra til Oslo og høre på Gatemusikantene en dag før jul (kjente artister/grupper som spiller på gata i Oslo til inntekt for Frelsesarméen, som Dagbladet satte i gang).? Det kunne jeg tenkt meg ;-)
Fortuna32
Fortuna32Innlegg: 708
29.11.07 16:36
Frelsesarmeen!
kelisa
kelisaInnlegg: 50
29.11.07 19:17
Leger uten Grenser og Frelsesarmeen
vabbla
vabblaInnlegg: 50
29.11.07 22:39
Jeg gir fast til Nourish the children, force for good foundation og Frelsesarmeen. Jeg er med på et prosjekt hvor vi planter nye trær på Malawi fordi trærne der er hugget ned for at vi idiotene her i vesten skal få nye hagemøbler og nytt gulv.
Wingtor
WingtorInnlegg: 2435
30.11.07 14:02
Frelsesarmeen
Earthquakejenta
EarthquakejentaInnlegg: 9898
03.12.07 20:00
Jeg gir som regel til Frelsesarmeen, men dette året skal jeg gi til en venninne som sliter litt økonomisk. Hun gruer seg slik til jul
fisto
04.12.07 21:14
Earthquakejenta skrev:
Jeg gir som regel til Frelsesarmeen, men dette året skal jeg gi til en venninne som sliter litt økonomisk. Hun gruer seg slik til jul
----------------------------------------------------------------
Det kaller jeg ekte medmenneskelighet, og at du er en veldig god venn!
Ville gjort det samme selv.

Også i vår egen omgangskrets kan det være mennesker som sliter.
firetofire
firetofireInnlegg: 6904
04.12.07 21:40
Kjøper masse lodd i det lokale idrettslagets julelotteri.
solitude
solitudeInnlegg: 4621
04.12.07 22:40
Jeg gir vel noen hundretusende over skatten til ulike formål så jeg syns igrunn jeg har gjort mit.
trollbrt
trollbrtInnlegg: 29935
05.12.07 17:14
leger uten grenser
nå og da
men ikke pga jul

jeg feirer ikke jul
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg