Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er dritlei Jula allerede!

NYTT TEMA
madigan
madiganInnlegg: 9343
28.11.07 08:08
Kan jo ikke gå på Kiwi å kjøpe vanlig mat en gang,uten å måtte gå på,flytte på eller lete blandt at mulig med på skriften Jule/vare,Jula er vel til for ungene,voksne klarer seg som regel fint uten dette julemaset!

Og ve den som tar sjansen på å se på T.V. (forholdshvis reklamebasert) Der er det jule tilbud på alt mulig,så her er det bare å ta frem favoritt filmene på DVD og forsøke å glemme at det er noe som heter Tuner eller Dekoder,hehe!

Det hadde i grunnen holdt med kjøpe presset de siste 14 dagene før den store dagen,allt annet burde egentlig ha hvert forbudt! Men det kan man bare drømme om!
Streko
StrekoInnlegg: 148
28.11.07 10:06
Jajajajajajajajajajaaj blir deppa av sånne som deg. man starter tidligere og tidligere men hva så da?? nyyyt det kjære venn!! nyyyt det!!
HOIT!
Iffy
IffyInnlegg: 483
28.11.07 11:54
Jeg GLEDER meg til jul! ;) En uke fri som jeg ikke har hatt siden sist jul, + masse god mat og feiring hos venner og familie. Har gjort meg ferdig med juleshoppingen og har muligens brukt litt for mye penger, men pytt sann ;)
madigan
28.11.07 23:21
lffy>

ja,jøss bevares,men det forsvarer jo egentlig ikke at man starter kjøpepresset i November,i nesten to måneder skal vi altså vasse i juleprodukter,enten man er på Kiwi for å kjøpe seg et yskyldig brød,eller kansje bare ha en brus på bensinstasjonen,og ve den som er så dristig å innlate seg på å åpne postkassen,(der ligger selvsagt regningene som ellers i året) sammen med et tonn julebrosjyrer,(da gjelder hvist ikke reservasjonsretten mot uaddresert reklame) det virker som om alle har dispansjasjon i jula!

Appropos posten,her er det bare å bruke alt som kan krype å gå av budbiler og spedisjons firmaer,for på posthuset kan man glemme å gå om man skal levere/hente bedriftspakker osv,for posthusene er stappfulle av folk som skal sende julepost,dette er svært upraktisk for enkelte,f-eks sykehus,som da ellers i året bruker posten till RTG bilder eller prøver sykehusene i mellom,nå må de sende ting som haster med f-eks Taxi gjerne fra Hamar eller Moss til F-eks Oslo ,bare fordi hele landes postkontorer er stappfulle av folk med julepost!

Så jeg er dritlei,det kan jeg love dere!

Bringeaer
BringeaerInnlegg: 362
29.11.07 01:32
Kan du ikke holde det for deg selv da? Synes de aller fleste folk har det litt for godt og klager litt for mye.
ulfarne
ulfarneInnlegg: 30930
29.11.07 01:38
Helt enig med trådstarter...
Streko
29.11.07 10:52
er jo selvfølegelig enig med trådstarter jeg også.. men jeg nekter og la det ødelegge den fantastiske julen=) Sitter og koooser meg med litt julemarsipan og diktanalyse her nå. strååålende
madigan
29.11.07 13:58
Bringeaer>

Nei,det skal være plass til flere synspunkter om jula,om du koser deg i kaoset får værer ditt problem!

HeHe
madigan
29.11.07 14:00
Streko>

Jeg står i en helvetes kø,bare fordi de skal feste lys på et juletre midt i gata på Riksen,så bare kos deg du!
madigan
29.11.07 14:01
Bringeaer>

Nei,det skal være plass til flere synspunkter om jula,om du koser deg i kaoset får værer ditt problem!

HeHe
madigan
29.11.07 14:02
ooops den kom to ganger????
gabby01
gabby01Innlegg: 183
29.11.07 14:48
madigan skrev: Drittlei julen allerede

svar: stakkars deg. livet er for jævlig.
madigan
29.11.07 16:40
gabby01 skrev:

Stakars deg.livet er for jævlig

Yeah- it suck's sometimes!

What do you care?
kelisa
kelisaInnlegg: 50
29.11.07 19:14
Jeg er enig med trådstarter i at jula starter for tidlig. Ingen kan gjøre noe med at den starter tidligere og tidligere for hvert år som går. Så det eneste man kan gjøre er vel å godta det, og gjøre det beste ut av det. Jeg, for min del, synes egentlig det er litt stas
madigan
30.11.07 16:54
Kelisa skrev:
Jeg er enig med trådstarter i at jula starter for tidlig.Ingen kan gjøre noe med at den starter tidligere og tidligere for hvert år som går.Så det eneste man kan gjøre er vel å godta det,og gjøre det beste ut av det.Jeg, for min del,synes egentlig det er litt stas

Dette er nettopp noe av poenget mitt,Kelisa du tar feil,man Kan gjøre noe med det dersom man vil!

Det er handelstanden som ødelegger det som en gan faktisk var kos med Jula,når de år etter år forsøker å hjernevaske folk til å tro at November måned har noe som heldst å gjøre med Jula,det er Desember som er Julemåneden!

Om vi tenker oss at de fikk fortsette med hjernevaskingen,kunne de til slutt ha fått i gang Julehandelen i Mai,(husk det er bare 7 måneder til Jul,kjøp julegavene allerede nå hos oss) kunne de ha sagt,og folk kjøper!

Det folk kunne ha gjort,var bare å ignorere alt som heter Juleprodukter før vi kommer til Desember,(Jeg for min del kjøper Julegaver ellers i året,for da er det billigere uansett) Men om folk klarer ignorere det til desember,så ser dem jo at det ikke nytter,og da setter de kansje ikke ut Juleproduktene før de egentlig skal,1 måned med kaos er mye bedre enn to!

Og grunnen til det er jo selvsagt at det er vi (folket) som jobber å sliter året rundt,og det er faktisk vi som er kundene til foretningene året rundt,og dermed også har makten! Jeg synes ikke at disse handelsfolka skal få lov til og bombardere oss med juleprodukter I November,fordi det blir det samme som å si at de skal ha krav på å tjene 20 til 30% ekstra i 2 måneder (for de skrur opp prisene) i stedet for 1,og hvorfor skal vi gi dem det helt gratis? Fordi det snart er jul? Nei fordi vi blir forsøkt hjernevaska til å tro at det er sånn det skal være,(ved at de setter frem juleprodukter lenge før tiden egentlig er inne) De forsøker altså å forvirre oss!

Derfor er det nødvendig å prøve å ta igjen vår egen vilje til å handle de riktige tingene til riktig tid! Da ødelegger vi jo selvsagt for handelstanden,(å det hadde egentlig frydet meg littegrann) for når de er så frekke,så må vi ta igjen!
Bringeaer
BringeaerInnlegg: 362
30.11.07 18:13
Enig i det du sier nå. Handelstaden spiller alt for mye på julen. Jula handler jo nesten bare om å kjøpe kjøpe i det siste.
Husker fra den tiden jeg jobbet i butikk. Herregud, jeg hadde aldri trodd folk folk ble så desperate! Mandariner på tilbud og man kunne se villskapen i øynene på folk! Om å gjøre å være først og kjøpe noen kilo før de andre kom.
Personlig kjøper jeg ikke en eneste julegave før i midten av desember.
kennis82
kennis82Innlegg: 11033
30.11.07 21:48
Folk kommer drassende på 13 kilos-kasser med klementiner og forlanger personlig garanti fra meg om at absolutt alle ombord i kassen er spiselig.
solitude
solitudeInnlegg: 4621
01.12.07 13:03
Streko skrev:
>er jo selvfølegelig enig med trådstarter jeg også.. men jeg nekter og la det
>ødelegge den fantastiske julen=) Sitter og koooser meg med litt julemarsipan
>og diktanalyse her nå. strååålende

Julemarsipanen ja... som er helt vanlig marsipan i juleinnpakning til 50% ekstra... Jul i dag er bare å bruke absurd mange penge på ting og tang som for høytidens annledning er overpriset ekstra mye. Halleluja..
madigan
01.12.07 13:12
Solitude>

HeHe helt riktig,og ikke bare kaste bort penger,men også tid,hvorfor skal man kaste bort to måneder på noe man fint klarer å gjenomføre på litt under en!

Tenk bare å sitte i November måned å spise julemarsipan g lese juledikt,du snakker om å bli hjernevaska av handelsfolket,halloooo der er Desember som er julemåneden,fra i dag liksom!
MagicPie
MagicPieInnlegg: 28370
02.12.07 10:43
Skal være enig i at alt kjøpemaset begynner vel tidlig, men gidder ikke ødelegge julen min over det.
----------------------------------
Don`t Believe The Truth!
----------------------------------
Streko
02.12.07 16:14
Julemarsipanen er no dyrere ja.. som alle andre juleprodukter, men kan ikke si at det plager meg så voldsomt. Ting koster mye i jula og folk bruker enorme summer.. Men for helvete! det er jo folk selv som kjøper. Er det ikke dere som bestemmer hva dere skal kjøpe el ikke da? Får jo tross alt mye igjen også.

En ting er hvertfall sikkert, og det er at det er folk selv som velger hva man skal bruke tiden og pengene på i jula. Ser fortsatt flere positive sider med jula. Det er nå det er tid for eksamener, julemat, shoping, ski og trening med nisselue(noe som må være noe av det beste med hele jula)
Nå er vi i desember også!! =)

Good jul folkens!! håper julestemninga kommer til dere snart og..
Iffy
IffyInnlegg: 483
03.12.07 09:49
Angående kjøpepresset. Presset er så sterkt som du gjør det selv. ;) Personlig ser jeg ikke helt at det er noe problem at de begynner før desember, fordi jeg synest det er best å gjøre handlingen ferdig før alle begynner å stresse.
madigan
03.12.07 11:52
Iffy>

Nei to måneder er og blir for mye kjøpepress!
Chris_Shuker
Chris_ShukerInnlegg: 351
03.12.07 13:56
Ærlig talt folkens. Vi greier vel å styre unna julemaset visst vi vil? Eg tenker ikkje på jul overhodet før vi nærmer oss 23. DES. Kjøper sjølvsagt inn nokre gåver før dette, men elles held eg det på avstand. Ingen problem, opp til den enkelte dette her.

kalle-89
kalle-89Innlegg: 485
04.12.07 09:09
Mister julestemningen av å se julevarer i butikken 2 måneder før jul (24.12. - 02.01.)

Og begynner å tenne julelys i slutten av november
madigan
04.12.07 19:28
Ja,jeg mistet min julestemning første uka i November,det elltid noen som skal overdrive og ødelegge for andre,å på toppen av det,finns det kjerringer som synes at det er ''koslig''!
startelver
startelverInnlegg: 64945
06.12.07 23:08
JULESKINKE , JULEBEIN, JULESJOKOLADE, JULEKALKUN, JULEMARSIPAN, JULEPOSE, JULENISSE, JULESEKK, JULEPEPSI, JULEMELK, JULEFIS

HO HO HO
madigan
07.12.07 11:46
startelver>

Hvert på Kiwi å forsøkt å kjøpe (bare) et brød du også?

HEHE
opelduude
opelduudeInnlegg: 311
09.12.07 20:55
Er jo greit å begynne tidlig men det er jo grenser ja.

Men det er jo noen ekstreme tilfeller som hater jula og alt den står for også.

Vi burde kanskje tenke litt på de som aldri har opplevd ei jul også :)
Heffalompa
HeffalompaInnlegg: 3540
09.12.07 23:48
Kjære madigan:
Ta det litt med ro da ! Hvordan skulle det gått hvis _Alle_ skulle handle alt i løpet av 2 uker ? Da hadde det bare blitt køer og gretne folk og ikke til og holde ut for min del !
Tar det jeg kan fra begynnelsen av desember jeg, og beholder roen og humøret , uten stress !
Irritere deg mindre over det du ikke får gjort noe med, så får du det litt triveligere du også !

Ha en fredelig førjulstid du også ;-)
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg