Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

NRK og Goebbels etterkommere.

NYTT TEMA
Elektrostat
ElektrostatInnlegg: 4142
25.12.07 21:42
Fy faen. Er det etterkommere av Goebbels som har satt opp juleprogrammet på NRK1 eller?

Modern og fadern bader i norgespropaganda og kongelige floskler nå... Tror til og med de har rasket inn igjen Toppen Bech.
moskos
moskosInnlegg: 14310
27.12.07 13:23
Likte ikke programmet på NRK lille julaften ihvertfall, de ødela all julematen med all slags fremmede varianter, Kohinoor radbrakk en julesang, Tschawe m/nisselue rappet og tilsist kom det ett gravalvorlig kvinnemenneske fram og begynnte å mare om palestinarararane. Slo av før han fyren med skjegg som satt der fikk sagt noe.
Nome og Hummelvold har ødelagt hele julestemningen.
Elektrostat
27.12.07 14:08
Nei, måtte gud forby at vi fikk noe nytt og spennende inn i juleunderholdninga.
Her må propagandaministeriet straks ta tak, og forhindre slike katastrofer.

Vi vil kun ha kongen som rabler om hvor koselig det er med julen; og barna.
VI vil høre om hvordan Maud Angelica oppførte seg på vei til kirken, i kirken, utenfor kirken, på vei tilbake fra kirken, på vei inn døren på Skaugum, opp trappa på Skaugum, inn på badet på Skaugum, etc.
Dette til tonene av god tradisjonell norsk musikk. Det skal KUN være etnisk norske som spiller denne musikken, selvsagt. Utlendinger kan ikke jul, det er det kun vi nordmenn som duger til.

Kun norske artister, som kan dokumentere sin blodlinje tilbake til Harald Hårfagre skal få lov til å opptre. Det må stilles krav til at all musikk er skrevet av nordmenn. Nok en gang: Utlendinger; hva har de å bidra med i en norsk jul? Ikke en skit.

Toppen Bech må drasse oss rundt på store gods i timesvis, mens hun ærbødig hilser på de kondisjonerte beboerne. Dette med gods og herregårder er jo typisk norsk, dette er noe resten av verden har tatt etter oss i.

Jeg kan egentlig bare konkludere med at det KUN er nordmen (i blodlinje fra Harald Hårfagre, selvsagt) som skal få lov til å ytre seg i media juletider.
Vi må for all del stenge ute alle impulser, fjerne alt som er nytt, og tviholde på alt som er av norsk tradisjon.
Det er tross alt vi som fant opp jula, ikke noen fordømte utlendinger.
moskos
27.12.07 14:48
Nei hva skal vi med egne tradisjoner når vi kan importere andres?
Og 364 dager med flerkultur i NRK er altfor lite......
Elektrostat
27.12.07 15:00
Gi meg et eksempel på noe vi nordmenn ikke har stjålet fra andre kulturer i forbindelse meg julefeiringa, takk.
-Skybert-
-Skybert-Innlegg: 22515
27.12.07 15:20
Måtte gud forby at vi holder på gamle og kjære tradisjoner. Nordmenn må lære seg at verden går videre og slike bondetendenser er avleggs og nasjonalistisk.

Neste år satser NRK på dette konseptet.

Abid Q. Raja er programleder.

Gamal Hosein lager julemat. Ribbe er selvsagt bannlyst, så det blir julekebab og halal-pinnekjøtt. Akevit, cognac og juleøl erstattes med piskeslag.

Vi er på forjulsbesøk hos A og B-gjengen som lærer oss om hvordan vi best kan vise dem respekt i adventstiden.

Mullah Krekar leser fra koranen.

Outlandish rapper julen inn.

Til slutt besøker vi Osama Bin Laden som sprer julebudskapet sitt til de tusen hjem.
Elektrostat
27.12.07 15:25
Ingen av disse er kristne, og feirer såvidt meg bekjent ikke jul. - Nå må man ikke være kristen for å gjøre dette, men du skjøner poenget, ikke sant?

Hvorfor du kommer drassende med folk som ikke feirer jul overhodet, det må du nesten svare meg på, for jeg ser ikke sammenhengen mellom at vi har tatt alle våre juletradisjoner fra utlandet, og at du vil jula skal bli ramadan,, eller hva du nå egentlig rabler om.
-Skybert-
27.12.07 15:33
Det er ufint av deg å forvente at ikke kristne skal akseptere forkristningen din av jula eller hva det nå er du babler usammenhengende om.

Merry Christmas er allerede byttet ut med Happy Holiday i USA og du er en temmelig trangsynt nasjonalistisk nordmann som vil holde julefeiringen eksklusiv for de kristne.

BeatPoet
BeatPoetInnlegg: 25878
27.12.07 15:34
Og man har fullstendig rota bort fjernkontrollen skjønner jeg?:D

27.12.07 15:42
Det har man ikke. Men når man er "stuck" med den eldre generasjon, da kan man ikke skjære gjennom og kreve kanalskifte når kongen snøvler om Maud Angelica og de andre barnebarna i timesvis.

Elektrostat
27.12.07 15:43
-Skybert- skrev:
Det er ufint av deg å forvente at ikke kristne skal akseptere forkristningen din av jula eller hva det nå er du babler usammenhengende om.

Hæ?

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=ironi&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&s=n&alfabet=n&renset=j

-Skybert-
27.12.07 15:44
Du er en middelaldrende mann. Hva med å se litt mindre på fjernsyn og gjøre noe fornuftig?
Elektrostat
27.12.07 15:47
Nå antar du igjen.
Ser jeg mye på tv? Hvor har du dette fra?
BeatPoet
BeatPoetInnlegg: 25878
27.12.07 15:57
Sett på en walkman, mp3-spiller eller noe annet da..:D Ingen som tvinger deg til å se på tv'n.. Hvis ikke gamlingene deres er elleville survivallister med kalashnikover i begge henda og selvmordsgranater festa til ræva.

27.12.07 15:59
Her ser jeg eksempler på hvordan gamle dagers trivelige julefeiring er erstattet med krangel og uhygge. Og det er NRK sin skyld alt sammen.
Elektrostat
27.12.07 16:19
Hehehe, god point :D

Sjøl om jeg vel ikke er enig. Det er NRK som jevnt over (men ikke i jula) har det beste programtilbudet.

Elektrostat
27.12.07 16:25
BeatPoet skrev:
Sett på en walkman...........

Hehe, min gamle Sony fra 1979? :D

Neida, men det er liksom ikke ørepropper og Lucifer Infestus med bandet Belphegor som er det korrekte når man sitter sammen den eldre generasjon og prøver være nogenlunde sosial.
At foreldrene mine vil se kongen, og alt det andre tradisjonelle julevrøvlet (egen mening, ikke en påstand) det skal de få lov til; men jeg vil forbeholde meg retten til å klage høylydt i etterkant. :)

MagicPie
MagicPieInnlegg: 28360
27.12.07 16:38
Nrk er det mest tragiske som finnes.
Takke meg til andre kanaler i julen.
Til og med Tv Norge har bedre programmer enn Nrk, og det sier ikke så rent lite.
----------------------------------
Don`t Believe The Truth!
----------------------------------
moskos
27.12.07 19:42
Jeg tror juletradisjoner har en verdi i seg selv, selv om man selvsagt kan plukke fra hverandre både det ene og det andre og påpeke at det er teit med juletre, ribbe er ikke sunt, juleevangeliet er befengt med logiske brister og gavehysteriet tar knekken på enhver normal økonomi. (Det siste er jeg forøvrig enig i). Men hvis vi ikke bevarer endel tradisjoner og litt fordums kultur, men bare sluker det alle andre kommer med så har vi tilsist ingenting og står der i vår kulturelle fattigdom.
Uansett ønsker jeg alle mine meddebattanter her en fortsatt god jul og håper vi kan fortsette å diskutere uten å klore ut øynene på hverandre.
Elektrostat
27.12.07 20:07
For all del.
Jeg har selvsagt satt ting på spissen her. Men, jeg mener det kan bli i overkant Norge, Norge, Norge i jula. Større deler av verden feirer også jul.
Det eneste er jo markeringen av tsunamikatastrofen, men der var det jo en del nordmen innblandet. Andre humanitære katastrofer, de nevnes ikke i den høytiden som er ment å skulle være i forbrødringens og nestekjærlighetens ånd.

For min del har det begrenset interesse å få oppramset hele dagsplanen til samtlige av kongens barnebarn på alle kanaler i beste sendetid.
- Og jepp, man kan skru av tv-en, man kan grave seg ned, og man kan gjøre mye rart for å unngaå alt dette, men da hadde det ikke blitt noen debatt, hadde det vel?

Fortsatt god jul du også. :)
William S
William SInnlegg: 10189
28.12.07 12:17
Jeg synes det var et helt greit program jeg med mange koselige sanger. Men jeg er enig i at det var litt mye politisk budskap i det noe som ikke skal skje på tv uavhengig hvaslags budskap det er.
Håkon Gullvåg er jo også en kontrovesiell figur så jeg tror det var ment de skulle provosere litt.
moskos
10.01.08 23:29
Er allerede i full sving med å grue meg til julen 2008
Elektrostat
13.11.08 20:04

35 dager igjen!

Hvordan i hælvete har denne tråden havet i Russ2009 forresten?

(Innlegget ble redigert 13.11.08 20:08)

Klikk for å gå tilbake til toppen