Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Russefeiringen burde vært forbudt!

NYTT TEMA
joplina
joplinaInnlegg: 64675
14.05.08 00:50
DG17 med sin fastrustede caps lock skrev mye barnslig.

- Skal russen kanskje betale ferieoppholdet i syden for de som forstyrres....?
Det er faktisk noe som heter alminnelig ro og orden. Innbilder du deg at russ er fritatt fra lovverket....?

Du vet, det er folk som har små unger som vekkes av bråket, og det er folk som må opp 06.30 for å komme seg på jobb og betale skatt, så norges oppvoksende generasjon bl.a har et godt skoletilbud.

At folk er smålige ,mosegrodde og misunnelige hvis de bor slik til at de plages mere eller mindre av hurlumhei i 3 uker i strekk hvert eneste år , er bare umoden ansvarsfraskrivelse.

Bor folk på steder der russ stadig samles, fester eller råner , så er de i sin fulle rett til å uttrykke hva de mener om det. Det er jo de som lever i en unntakstilstand med en helvetes masse bråk.

Jeg lurer hva disse russ og deres familier - i verste eksamenstid og vekkerklokke for å komme seg opp til jobb - ville føle med en nabo som tok av 3 uker til ende med hageparty , fest, musikk til klokken 05.30...

De ville sikkert bare trekke på skuldrene og si komatøst (pga mangel på søvn) til hverandre , at "pytt", såpass må vi da tåle fra naboen som omsider er hjemme fra Nordsjøen (eller whatever)....han har jo fri og kan slå seg løs..uke etter uke...og VI er da ikke mosegrodde , smålige eller misunnelige.......for så å sjangle på jobb og til skolen for å avlegge eksamensprøve......

- Eller hva tror du DG17.....?

Det er alltså ikke alle som plages av at russen turer rundt 3 uker til ende - men det er en god del mennesker som bor sentralt eller i nærheten av typiske "russeplasser"/samlingssteder som FAKTISK føler at det blir slitsomt. Og de som føler det må kunne si fra om det uten å bli stemplet som smålige og misunnelige.

Og hvis russen ikke er voksne nok til å takle rettmessig kritikk, så er det DERES problem.

De blir vel voksne en gang de også.
Persja
PersjaInnlegg: 2201
14.05.08 07:40
Hvem f...n er denne skrullingen som sitter og svarer på hvert innlegg?
Herregud, så patetisk!
Skaff deg en jobb Skrulling!
radier3002
radier3002Innlegg: 7656
14.05.08 08:20
mysuperioropinion skrev:
noen har litt flere ansvarsområder enn sitt eget lille hue vettu...
dessuten kjøper jeg vel ikke en tomt for å l måtte rømme den en mnd i året for at russen skal bruke hagen min som utedass.
er du syk?

Her er det flere syke...
Kom ikke med sånne søppelinnlegg. Tipper alt du har vært utsatt for av russen, er at det har kjørt forbi en russebuss med musikkanlegget på en gang de siste to ukene. Innlegget ditt sier det mest om tøvet en del russehatere kan få spydd ut av seg for å sverte dem mest mulig.
Amadine
AmadineInnlegg: 1154
14.05.08 15:12
RapName skrev:
Så utrolig dårlig innlegg. Det eneste som burde vært forbudt er deg her på VGD. Hvis ikke du tåler at kullet som er ferdig på skolen koser seg i tre uker, har du ikke mye toleranse.

Hva er kos for russen med å gå dritafulle og rave rundt i bebyggelsen tre uker i strekk, påføre seg selv dårlig rykte med sine ligg rundt omkring i busker og kratt. Herverk og ødeleggelser på offentlige områder og bebyggelse.

Nei, disse skittungene skulle vært lenket fast til skolebenken til de fikk vitnemålene sine. Etterpå kunne de feiret innen de grenser som er for folk flest når de feirer begivenheter.
idoihe
idoiheInnlegg: 5
14.05.08 15:26
Helt enig ;)
idoihe
idoiheInnlegg: 5
14.05.08 15:26
Sorry meg men du virker som en stusselig fyr som ikke har andre hobbyer enn å klage.
wit
witInnlegg: 88
14.05.08 19:19
Amadine skrev:
RapName skrev:
Så utrolig dårlig innlegg. Det eneste som burde vært forbudt er deg her på VGD. Hvis ikke du tåler at kullet som er ferdig på skolen koser seg i tre uker, har du ikke mye toleranse.

Hvis dette er å kose seg ,lurer jeg på hvordan russen er når den fester. Natt til 14 mai lagde russen et helvete i Asker / Bærum ,så hvis det er å kose seg har de tatt helt feil, de oppfører seg som idioter.Etter så mange år på skolen skulle en kunne forlange at de hadde lært folkeskikk. Har de i det hele tatt lært noe som helst. Ned med russefeiringa
Bruteforce
BruteforceInnlegg: 2
15.05.08 02:49
Russefeiring har helt klart mistet sin opprinnelige mening. Det handler ikke lengre om å feire skoleslutt.. for de fleste handler det om å ha den feteste, største, råeste bussen i landet, drikke mest mulig, ha sex med villige vera, spille HØYEST mulig musikk. etcetc.. med unntak selfølgelig.

Nå skal det sies at jeg bor litt unna der russen farter, og plages derfor ikke. MEN for all del, jeg misunner ikke dere som blir. Det er nok på tide at vi innfører diverse lover og regler iht russetiden. slik at det går ann å leve normalt for oss andre i de ukene det varer.Ingen kan komme her og forsvare dagens russehandlinger, da er de ignorante, empatiløse, for ikke å snakke om total mangel på forståelse. Det har tatt helt av !! punktum.

Ser noen bemerker pengebruk på busser, og slenger kommentarer som pappagutter og sosser.. tipper dere er grønn av misunnelse. who cares?
"buhuuu.. call whine11, and get the whaaaaambulance !!!!"

ingen forbud mot russefeiring, men på tide med litt "veiledning - skikk og bruk" fra oss andre borgere.

Cassie2006_6
Cassie2006_6Innlegg: 1396
15.05.08 20:33
Planeswalk skrev:
Russefeiringa er kun et speilbilde av hvordan samfunnet har blitt. Vi har fått det vi ba om : Idioti.
Det er en konsekvens av hvordan samfunnet har blitt. Det er igrunnen ikke "russen"s feil.

Så vidt jeg vet er det kun i Norge man holder på med dette tøvet "russefeiring" i en slik form det er nå.
I andre land er det en viss feiring av det avsluttende skoleåret, men da ETTER eksamen og i helt andre former.
I Norge faller jo uheldigvis nasjonaldagen på et litt tidligere tidspunkt enn skoleavslutningen og dermed har man blandet sammen disse to tingene.

Russefeiring kunne likevel vært helt greit om det hadde foregått i noenlunde fornuftige former. Idag har det blitt til den rene galskap i 1 måned.
Det sosial-liberale (les : evneveike) samfunnet i Norge har stått med lua i hånda og sett på at russefeiringen har utviklet seg til den reneste idioti.

Det finnes ikke noe fokus på fornuft og måtehold i vårt samfunn lenger, hverken mht.forbruk eller andre ting.
Dette er en destruktiv utvikling. Vi er sakte men sikkert på vei til et idiotsamfunn om ikke kulturen og folket snart endrer sine måter å leve og tenke på.

Folk gidder ikke å lære ungene sine funksjonelle levesett. Men "folk flest" er jo dumme som brød og sveklinger mentalt sett, så det overrasker meg ikke.

I et bortskjemt samfunn (økonomisk vekst, velferd og liberale ideer) utvikler på sikt folk seg til fjols. Og da blir kulturen likedan.

At "folk flest" er "dumme som et brød" er jeg uenig i, men er derimot enig at vi lever i et bortskjemt samfunn (uten at jeg nøvdendigvis snakker for alle) der man følger trender/regler og liberale ideer, som sørger på sikt at man hovedsaklig ikke tenker selv lengre og at folk burde lære ungene sine funksjonelle levesett.
return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 24583
15.05.08 22:04
Vel, der sies på nyhetene at det var et slag mellom 2 russegrupperinger nå her forleden...(Oslo-Asker et eller annet)...

Det virker som at for mange er det å bekle en russedrakt en katalysator for akutt dumhet.

Hadde man gjort dette om man ikke var russ?
Hvis ja, så var ikke det at man var russ av betydning her.
Hvis nei, så.....

sobba
sobbaInnlegg: 1
16.05.08 00:33
DU "return_of_drakkar". Deg kan jeg plassere innenfor katogorien:
Usympatisk, Pessimistisk og Kjedelig.

Russe feiringen er slett ikke så ille som alle skal ha det til. Eller, for å omformulere meg litt, den har ikke blitt verre etter det jeg har hørt av eldre kjente som gjorde betydelig verre ting.

La russen få ha sine 3 uker!
Har dere noen anelse om hvor mye og hvor lenge barna deres gleder seg til den dagen DE kan ta på seg den røde dressen?

Jeg er russ neste år, fra et av de mest sentrale russebuss områdene i Norge.
Stedet hvor nærmest samtlige får ordet "pappagutt" slengt etter seg. (Jeg vet ikke hva som er verst. Å bli snakket ned på fordi jeg er fra Bærum, eller fordi folk antar jeg får penger av Pappaen min) - Ja jeg er klar over at pappagutter finnes. 30% av skolen min består av slike.
Selv har jeg jobbet 2 jobber siden tidlig i første gym for å få råd til min russetid. Og ja! Jeg føler det er verdt å bruke bortimot 30000 kroner fra min egen lomme for et minne jeg vil ta med meg i graven.
Hater dere andres glede virkelig SÅ mye at dere vil fjerne denne tiden?
questra
questraInnlegg: 850
16.05.08 01:14
Klassisk russetiden-er-helt-konge vs bortskjemte-drittunger-tråd dette.

For meg er dette med å "være russ" egentlig et tåpelig utgangspunkt for diskusjonen. Man får som kjent hverken flere eller færre rettigheter/privilegier av å snart skulle ta eksamen artium.

Jeg har jo ingen som helst rett til å legge meg opp i hva andre mennesker bruker fritiden eller pengene sine på. Ei heller 19-åringer som bruker dem på å ha på seg rød bukse og å kjøre rundt i en buss i tre uker.

Og ja, jeg blir sjokkert over russebusser med 2 millioner kroner i budsjett. At de gidder, tenker jeg. Akkurat som jeg blir sjokkert over andre ting her i verden. Deler av SVs politikk, for eksempel.

Det er først når enkelte russ tror at samfunnet er lovløst for alle som har på seg russebukse at problemene dukker opp. Det er alltid noen stakkarer uten noe særlig oppdragelse, folkeskikk eller skam som elsker å ødelegge for resten.

Jeg er selv født og oppblåst (som det heter) i Bærum og var russ for seks år siden. Det var _ingen_ på min buss eller de to andre bussene hvor jeg stort sett kjente alle, som brøt loven under russetiden. Kanskje bortsett fra å pisse i en og annen busk rett og slett fordi de måtte veldig pisse. Å henge seg opp i sånt blir flisespikkeri.

Vi brukte dessuten veldig lite penger. Det var jo ikke noen grunn til å fikse dyrt lydanlegg når et par av de andre bussene kunne underholdt hele Bærum alene fra Kalvøya. Vi hadde det helt suverent. Fint vær, gode kompiser, god drikke, god stemning, god oppførsel. Og sånn tror jeg de fleste i mitt kull hadde det.

Det er jo meningsløst å forby noe slikt. Skal man forby "vanlige folk" å ha grillfest på verandaen også da, fordi det kanskje ender med naboklage pga høyt nydnivå etter 24?

Problemet ligger i å få has på minoriteten/idiotene som bryter loven/ødelegger for resten, slik det er ellers i samfunnet også. Å ville forby "russetid" er altfor upresist, siden noe sånt som 80-90% (ren gjetning) av det som foregår i russetiden er like lovlig som det "vanlige" mennesker driver med i den samme perioden. Det blir tross alt begått hærverk, tjuverier og vold(tekt) ellers i samfunnet også.

Altså skal det selvfølgelig være lov å være russ/avgangselev. Samtidig skal politiet slå ned på russ som bryter loven på samme måte som "vanlige folk" som bryter loven. Og litt dunk dunk dunk tåler jeg - bare man ikke har konsert hele natta.
Miss87_8
Miss87_8Innlegg: 2
16.05.08 02:45
Allså du var vel en gang russ du også......!!!!!!!

La nå russ få feire at de er ferdig på skole og sånt..
Og mange klarer og feire pluss og lese til eksamener og de siste dagene på skola..

Våren blir ikke ødelagt i det hele tatt da....
og dem har faktisk rimlig respekt for folk rundt seg da...

Allså hvis du skal sitte fast på de 3 ukene i løpet av ett år så har du lite og bry deg om.. Og russen er da ikke landest fremtid..

Trur kanskje du burde bruke det du har i toppen og tenke litt man blir da faen meg ikke stupid av skolegangen i dag.. Da burde faen meg jeg blir det... haha

Var vel russ en gang du og.. Og når du skriver det sånn at vi unge nå til dagen blir stupid av skolegangen.. Hva burde alle andre som gikk på skole før oss bli da..

Da er vel egentlig alle blitt stupid av skolegangen...

Skjerp seg kanskje...

La russen være i fred og feire at de er ferdig...
Har holdt ut de tre ukene i mange år fra før av ..
hvorfor skal alt bli så galt nå fortidena v russen skal feire...

Haff

Voks opp snart a!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Unner all russ en bra feiring:D
Gittem
GittemInnlegg: 6
16.05.08 02:47
Innleggene fra dem som vil forby russetiden vitner mye om mennesker som ikke har mye innsikt i det at folk er forskjellige. Må innrømme at jeg blir ganske fornærmet over en del av deres kommentarer deriblant at folk "ruser" seg gjennom VGS for så å drikke seg drita i 3 uker og ikke stå på eksamen slik at det eneste man kan ende opp som er kassadame på rema eller nattevakt på hydro.

Jeg var russ i 2003, hadde det fantastisk gøy sammen med alle vennene mine. Er enig med en del som sier at russetiden burde legges etter at eksamen er unnagjort, men slik det er bestemt i dag, at eksamenene er i slutten av juni blir dette dessverre vanskelig. Mange skal i den tiden kanskje flytte på seg osv. Det er viktig å se at det ikke er all russ som skaper kvalme, dette er kun en brøkdel av dem som feirer seg selv. Og russefeiringen er en tradisjon, ikke nødvendigvis at man feirer 12års skolegang. Som en del nevner her er faktisk karakterene fra VGS avgjørende for ens videre utdanning pga inntak på grunnlag av karakterer. Dessuten feirer man sammen med venner man kanskje skal flytte fra og ikke se så ofte mer fordi man skal studere videre.

Er litt interessert i å vite hva de som er så sterkt imot russefeiringen gjør i dag, har dere gode utdannelser fordi dere selv ikke var russ? For min egen del kan jeg oppsummere følgende; vi var 6 jenter som sammen hadde russebil, alle jentene var fullt med på alle fester osv og hadde det vanvittig moro. Samtlige oppnådde gode karakterer på eksamen og har gode utdannelser i dag, kan jo nevne at en er advokatfullmektig, en studerer juss, en er vernepleier, en er barnevernspedagog, en er statsviter og en er barnevernspedagog/førskolelærer. Så det ble da folk av oss også! Tror dessverre ikke russetiden har noe å si for hvordan livet ditt blir videre, det grunnlaget er lagt i lang tid forut for disse tre ukene.

Lurer også litt på hvorfor russen plager dere sånn? Selv bor jeg i Oslo og må si at jeg nesten ikke har sett russ og har ihvertfall ikke hørt noe. Må innrømme at jeg syns det er litt merkelig å se noen i russetid før 30april, men det får være en smakssak. Og at folk bruker så mye penger på russetiden er også litt vanvittig, men folk får da bruke penger på det de vil, de er som regel ganske mange på hver russebuss så i bunn og grunn er det ikke sikkert det blir så mye per person.

Håper dere i fremtiden klarer å unne andre å ha det litt gøy, og være litt mer påpasselige med å dra alle over en kam.
Miss87_8
Miss87_8Innlegg: 2
16.05.08 02:49
Slutt og Sutre
La russen få feire.. De bråker faktisk ikke så mye som dere skal ha det til...
La de få kose seg,...
De sprer faktisk glede til alle de små ungene som får russe kort..

Mere folk som dere sutrekopper så blir det mye mere regler og mye mere av russetiden dør ut.... ØDLEGGER alt omtrent...

la nå de få leve og ha det Gøy og Kose seg....!!!!!!!!! det som er meninga med russe tiden

At de bråker så mye må være inne i hode på dere.,...........

Get a life og la russen kose seg...

Håper virklig politikere og politiet tar til vett snart !!!
2rgeir_MM_
2rgeir_MM_Innlegg: 52
16.05.08 03:01
Om det er så mye å feire kan nok diskuteres, men jeg synes definitivt at russetiden bør forbli(mimrer lett tilbake til den tiden med et smil:) For de fleste ungdommer så er dette en tid hvor veldig mange knytter bånd på andre premiser enn de dagligdagse. For mange blir dette også en tid hvor sterke vennskap og relasjoner knyttes for livet ut.
Det var en heftig tid, men savner den ikke:)
Liberalkonservativ
LiberalkonservativInnlegg: 4
16.05.08 12:08
Dette er noe av det verste sprøytet jeg har hørt. Jeg tror ikke du vet mye om politiske prosesser... Dine stakkars familiemedlemmer som jobber på stortinget er nok bare vaskedamer som har overhørt samtaler om at russen "BURDE" vært fjernet. Som politikker selv vet jeg hvordan slike prosesser fungerer, og det som er så bra i Norsk politikk er at slike temaer ikke gir rom for spekulasjoner rent politisk. Om russen noen gang skal forbys, så er dette en prosess som blir gjort på følgende måte: Begge parter (for og i mot) legger frem sine synpunkter. Deretter blir dette votert over. Slik fungerer politikk i Norge, enkelt forklart. Det fungerer ikke slik at "jeg kjenner noen som kjenner noen som mener at om x antall år blir russefeiring forbudt!"
Snakk om ting du har greie på!
Liberalkonservativ
LiberalkonservativInnlegg: 4
16.05.08 12:19
""wohoo, jeg har slappet av 3 år på en vgs skole og må "feire" fordi det betyr noe stort tydeligvis.

Mine jobbmuligheter nå er: 1. jobbe i kassa på coopen 2. selge pølser på nattskiftet på statoilhydro eller 3. finne en drittjobb i en eller annen fabrikk.""

Morsomt. Du er sikkert en intelligent person du... Jobber sikkert som trailersjåfør eller noe? Tenkte jeg skulle ta meg litt tid å oppdatere deg litt på hvordan det norske skolesystemet fungerer. Først har man førskole, så barneskole, deretter ungdomsskole. Dette er de såkalte "folkeskolene". Disse driftes av kommunene rundt om i landet, og er obligatorisk. Så er skolesystemet oppbygd slik at man har en valgfri videregående skole. Dette er en mellom-skole før man går over på universitet eller høyskoler. Det er også siste trinn på det man kaller fellesskolene. Stort sett alle universiteter og mesteparten av alle høyskoler i Norge har krav til noe som heter "studiekompetanse". Dette oppnås ved 3 år på videregående skoler, og det er dette som feires i russetiden. Håper du ble litt mer oppdatert i livet ditt nå, min lille uvitende venn :)

PS: Det er ingen bensinstasjoner i Norge som heter StatoilHydro enda!
mysuperioropinion
mysuperioropinionInnlegg: 1112
16.05.08 13:54
hvorfor er det mest populære motargumentet her at ingen unner russen en fest? hvor har dere det fra? jeg driter vel i om dere drikker dere ihjel...jo før jo bedre...men det kan vel ikke være nødvendig å gjøre dette med andres eiendommer som utedass?
jeg har heller ingen formening om russen var like ille før eller ikke, men anleggene har utvilsomt vokst såpass, at ihvertfall ikke jeg har fått stort med søvn den siste tiden...

og da kommer alltid den...du får tåle noen uker uten søvn, for det er så viktig for oss og burne rundt i nabolaget ditt og skrike oss hese..(trodde oppblåste bærumssosser så ned på bønder som holdt på sånn?)

jeg har småbarn som er litt avhengig av søvn...jeg har en ganske viktig jobb, der det å være utvilt og konsentrert ar ganske essensielt.

og til deg som sammenligner russefeirngen med hageparty, du må bare aldri åpne munnen din igjen...det er desverre helt umulig og ha gjester på besøk, sånn som dere drittunger holder på. vel nå er det snart over...får håp dere syntes dere har gjort mye flott for samfunnet med deres alltid ansvarlige utagering...det er det det dreier som ikke? at dere nå er blitt voksne og må ta ansvar for deres egne handlinger..akkrat det begynte ikke så altfor bra gjorde det vel?

--------------------------------------------------------------------------------

life is short...cut the small talk..get the big picture
Feedback
FeedbackInnlegg: 32130
16.05.08 13:57
Kjetil_e skrev:
Er faktisk helt enig med trådstarter, hadde mer enn gjerne sett at dette pisset hadde vært forbudt.
-------------
Forby bruk av bil til fritidsbruk også, så vil vi slippe de aller aller fleste dødsulykkene som er grunnet i idiotkjøring..
-juppi-
-juppi-Innlegg: 6834
16.05.08 15:27
Nordmenn tenker ikke på hvor mye kultur celebrate, ceremonies, eulogize, partys
Forskjellige nasjoner har i verden. Minoritetsgrupper kalles det så fint i Norge.
Snillismen i Norge støtter at minoritetsgruppene får sin respekt for sine dager de feirer. Særlig ortodokse og muslimer osv. Dette synes nordmenn er ok.
Men når vi nordmenn selv skal feire et eller annet, da er det slutt. Er dette Narsissisme? Gid...sånn kan vi ikke være vi nordmenn. Hvordan skal den "perfekte" nordmann være?
Hvorfor kan ikke russen få feire at de er ferdige med 3 års skolegang? Dette er dem vel forunt.

Vi liker ikke måten de feirer på. De bråker for mye ???

Blæææ... håper de gjør noe i/med postkassa til motstanderene. Kanskje en knute ekstra i lua det også....he
andaski
andaskiInnlegg: 51
16.05.08 16:15
Jeg er vanligvis ikke imot at russen morer seg, men når det blir bråk, skadeverk og de forvolder skade, da bør det settes en stopper for festen.

Dette er et av de groveste eksemplene som taler for et russeforbud:
http://www.aftenbladet.no/lokalt/article640863.ece

Ti måneder gamle Teodor fikk et egg rett i hodet, russen stakk av. Frekkheten kjenner ingen grenser!
filosos
filososInnlegg: 7
16.05.08 18:34
Når russen mener at de kan gjøre hva som helst , så må det vel være lov å gjøre litt igjen. Kan vi ikke bare slippe ut luft av dekkene på de russebilene vi ser.
Russen kan jo ikke bli sur for slik uskyldig moro.
Soteria
SoteriaInnlegg: 10337
16.05.08 18:41
Nå sier alle at russefeiringen snart er slutt, så vi kan puste lettet ut. Men hva med neste år??

I utgangspunktet er det koselig med en feiring av mange års skolegang, jeg sier i utgangspunktet. For når feiringen går over til å bli en feiring av eget ego blir det ikke noe gøy.

Det verste er at studentene i Trondheim samlet seg på festningen i sine gamle russedresser, og oppførte seg ganske ille. Kan vi forvente at studenter andre steder også vil ape etter denne duste-oppførselen?
Russefeiringen er EN gang i livet. Til dere som kom på å feste i deres gamle russedresser, det var en usannsynlig dårlig ide. Bli voksne.
andaski
andaskiInnlegg: 51
16.05.08 18:43
filosos skrev:
Når russen mener at de kan gjøre hva som helst , så må det vel være lov å gjøre litt igjen. Kan vi ikke bare slippe ut luft av dekkene på de russebilene vi ser.
Russen kan jo ikke bli sur for slik uskyldig moro.

Ja, la oss slippe ut luften av dekkene og kaste egg og mel på russen. Jeg har en kartong egg i kjøleskapet, noen andre som har noen hønekuler å bidra med?
1conan1
1conan1Innlegg: 6
16.05.08 19:31
ENIG, LEGG TULLET NED!

Jeg vet jeg burde bruke energien min på Kina, Burma og Isbjørnen. Jeg gjør det og. Men 08 Russen har satt ny rekord i decibel nivå på Tryvann i år. Sikkert de som fikk nok penger av Mor og Far, eller malte så mange av naboenes hus, at de kunne leie ”Metallica anlegget”. Bra jobba!
Et sted må grensen være nådd. Statsministerens sønn er i rivaliserende ”buss konflikt”, Askerbøringer stiller fortvilet opp hjemme hos Asker & Bærums politimester og Russen vil ha skriftlig eksamen før Russetiden slik at de slipper å tenke på noe annet enn om de kommer opp i muntlig (sikkert en alkoholdempende faktor).
Dette minner mer og mer om når ungdommer i det Amerikanske Amishe miljøet skal utfordre seg selv for å velge Verden eller ”familien”. Og det er ikke noe å være stolte av.
Jeg håper årets Russ ødelegger for de neste Russe generasjonene ved at Politiet innfører enda strengere tiltak.
En ting slipper i hvertfall Kina, Burma og isbjørnen, RUSSEN!

Hilsen anonym investor.
dschoe
dschoeInnlegg: 6
16.05.08 19:57
Du er tydeligvis ikke informert. skal du klage på ting så er det en fordel å ha litt fakta. metallica anlegget er ikke det største anlegget. hvis dere klager på musikk spilling på tryvann er dere patetiske! det er snakk om 5 ganger hvor alle er i helgen bortsett fra den som er natt til 1. mai.

Har full forståelse for klaging på forsøpling og slossing. men musikken bør dere tåle. se frem til en søvnløs natt eller kjøp ørepropper på apoteket, de bussene som har anlegg på taket kommer til å bruke de i natt og det bør de få lov til.

Slutt å gre alle russ under en kam, dette er det samme som med folk som sier at en av utenlandsk opprinnelse er kriminell. det gjelder ikke alle.
politiet vil aldri klare å hindre folk i å ha russetid.
Soteria
SoteriaInnlegg: 10337
16.05.08 20:01
Har du ingen forståelse for at folk reagerer på at musikken blir høyere for hvert år? Den har vært høy tidligere og nå blir den jammen enda høyere.
KjartanA
KjartanAInnlegg: 4254
16.05.08 20:04
Liberalkonservativ skrev:
Dette er noe av det verste sprøytet jeg har hørt. Jeg tror ikke du vet mye om politiske prosesser... Dine stakkars familiemedlemmer som jobber på stortinget er nok bare vaskedamer som har overhørt samtaler om at russen "BURDE" vært fjernet. Som politikker selv vet jeg hvordan slike prosesser fungerer,
-------------
At du er politiker viser du jo så elegant ved at du ikke kan lese.
Du må være rikspolitiker eller formann i et eller annet parti, for så fantastiske politiske vendinger du slenger om deg med bare lyser av ekspertise.

Men for å gi deg et lite innblikk i hvordan vi det norske folk prater (slik at du kanskje kan lære deg å lese hva vi faktisk skriver) så betyr ;) at vi gjerne kommer med en liten morsomhet.

Prøv å studer litt mer hvordan folket ditt snakker og skriver du så kanskje du blir en dårligere politiker, men i det minste en hyggelig person. Lykke til...

Amaliemontmartre
AmaliemontmartreInnlegg: 117
16.05.08 20:25
Mer regler!? det virker snarere som om det er helt ute av kontroll! Noe må gjøres. Ingen har noe i mot festglad russ, men den måten det har utviklet seg er ikke ok.
Klikk for å gå tilbake til toppen