Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fra barnemunn (om julenissen og fritid)

NYTT TEMA
notlob
notlobInnlegg: 34488
22.12.08 21:47

VG helg har jo den spalten der de spør unger om mangt og mye som nok ligger litt for høyt for dem. For øvrig ganske morsom lesning, vanligvis.

"Hva driver nissen med når det ikke er jul?

Emil(6): Jeg tror han lager mye grøt og mange pakker. Han slapper ikke så mye av, egentlig. Han reiser ikke på ferie, heller. Jeg har i alle fall ikke sett ham i syden. Jeg tror ikke jeg ville vært nisse. Jeg vet ikke hva jeg vil bli, men ikke nisse, i alle fall. Han er snill og har røde klær og likner ikke på meg Han kommer gjennom pipa, og hvis han setter seg fast, så må vi dra ham ut.

Felicia(6): Nissenes ferie er i julen. Ellers er han på verkstedet på Nordpolen og laker leker. Det er små alver der som hjelper ham. Det hadde vært artig å jobbe der og lage brettspill og dukker. Jeg ønsker meg brettspill til jul, og en levende katt. Helst en rosa, men det finnes ikke, så da må det bli en brun. Den skal hete Ella og ha sløyfe på. Nissen må ha katten øverst i sekken, så den får puste, Det er nok nissemor som har passet på den på Nordpolen.

Matias (6): Han er hjemme på nordpolen og er sliten etter julen. Han sover en del og snorker. Han har på seg vanlige klær, som mine. De har ikke butikker der, så det er mammaen til nissen som syr dem. Hun bor i Oslo. Når han besøker henne så har han vanlige klær og ikke skjegg. På Nordpolen bor han sammen med noen andre folk i grønne klær. Nissen spiser mest grøt, men noen ganger reinsdyrkjøtt til frokost.

Willemine(6): Han lager gaver og har ikke ferie. Men han har lyst til å reise til syden. Jeg tror ikke han ville badet. Men hvis jeg hadde sett ham på stranden, tror jeg at jeg ville gått bort til ham. På Nordpolen bor han sammen med hjelperne. De er små nisser med grønne klær. De spiser grøt og pepperkake. Det beste jeg vet, er tomatsuppe med pølser i, men det tror jeg ikke nissen ville likt. Jeg liker ikke grøt"

For øvrig: Skal julenisse rekke over all gaveutdelingen, så må hans reinsdyrslede ha en trekk-kraft som kommer opp i 5800 km/t, og han har 34 mikrosekunder på å få jobben gjort i hvert hjem. En jobb det står respekt av.

Tøffeline
TøffelineInnlegg: 10285
22.12.08 23:41
notlob: En jobb det står respekt av.

herlige barn og ja, det står respekt av nissens jobb - derfor er vi så glade i han   :-)

BilenBrum
BilenBrumInnlegg: 1815
25.12.08 17:16

Kanskje derfor vi har tidssoner, så han kan rekke over hele jorda på et døgn....

Elektrostat
ElektrostatInnlegg: 4142
25.12.08 17:19
notlob: Ellers er han på verkstedet på Nordpolen og laker leker.

Leker i lake. Mmmmm, høres digg ut!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg