Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Søte dere

NYTT TEMA
niceashell
niceashellInnlegg: 2
25.12.08 21:23

Skal si du har fått svar på uttalelse. Jeg trodde dere kristne ønsket å være inkluderende?

Kjæresten min er kristen, jeg er ikke. Men hun elsker å feire jul med meg. på julaften var vi i kirken, noe både prest, kjæreste og helt sikkert menighet satte pris på. selvom jeg var der mest for syns skyld. vi feirer vel mye jul fordi de kristne mente en fyr som het jesus som ble født for en stund siden var innmari grei.

For oss andr er det mest for tradisjons skyld, ås har vi en unnskyldning til å være greie mot hverandre, og lyse opp denne ellers mørke årstiden.

Vær litt inkluderende, som en ekte kristen:) God Jul:)

Heffalompa
HeffalompaInnlegg: 3540
26.12.08 20:29

Helt enig :-)
Mine besteforeldre var kristne, og det var alltid koselig å feire jul sammen med dem selv om mine foreldre, søsken og jeg ikke er kristne.
Kristne som mener vi ikke-kristne skal feire jul, pleier jeg  å spørre hvordan de kan fråtse i mat og gaver framfor å gi av sin overflod til de som ingenting har !

Kristne er ikke så forskjellige fra oss ikke-kristne, det finnes inkluderende og ekskluderende folk i alle leire !
Heldigvis kjenner jeg stort sett glade, inkluderende kristne, og de er stort sett veldig hyggelige å være sammen med selv om jeg ikke leser bibelen.

Og, ikke er 24. desember fødselsdagen til Jesus heller, slik kristendommen prøver å få oss til å tro !

(Innlegget ble redigert 26.12.08 20:36)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg