Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Slutt på russetog i Oslo?

NYTT TEMA
Froden_8
Froden_8Innlegg: 309
14.04.10 15:16

Jeg blir mer og mer lei av forbudsstaten Norge. Nå skal russetoget i Oslo forbys, en 105 år lang tradisjon. Dette toget er med å sette preg på 17.mai-feieringen og er en friskt kontrast til det halvkjedelige barnetoget. Jeg er sikker på turister også blir fascinert av dette toget og setter pris på denne litt særegne, merkelige, norske tradisjonen.

Jeg ser at russen selv er positiv til saken, men det bunner såvidt jeg forstår i at restriksjonene har blitt så mange at det ikke lenger er noe vits. Politiet kapper en og en finger av hånda til russen til de til slutt sitter igjen med 0 og ikke vet helt hva som skjedde. Er det ikke nok snart? I fjor (forifjor?) var det Skaugum som ble tatt av programmet. Det har vel også blitt forbudt å ha anlegg på utsiden av russebussene når man kjører rundt. Savner dette også jeg. Litt liv! Vi bor i en by, for f**n, ikke i et naturreservat! 

Hva tenker russen selv? Orker de ikke kjempe? Hva er egentlig argumentet fra politiet for å forby dette? At tante Olga fra Toten få vann på bunaden sin fra russens vannpistoler?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/russen/artikkel.php?artid=10000644

(Innlegget ble redigert 14.04.10 15:45)

Longva91
Longva91Innlegg: 2960
15.04.10 11:11

"Det var russen selv som ønsket å trekke seg fra toget på grunn av for mange restriksjoner, og politiet støtter forlaget"

Der har du svaret ditt. Les artikkelen grundigere neste gang

(Innlegget ble redigert 15.04.10 11:11)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg