Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er SMS-flørting utroskap

Skorpion75
Skorpion75Innlegg: 411
24.12.03 11:18
Jeg har oppdaget at kjæresten min sender meldinger som er litt på kanten/flørtete med 1 - 2 jenter. Dette oppdaget jeg ved at vi over en liten periode hadde kranglet endel og jeg syns oppførselen hans forandret seg. Vi hadde lite sex og dermed ble jeg misstenksom... Så desverre gjorde jeg noe "forbudt", jeg så på mobilen... Og der lå de jo, flere meldinger fra jenter hvor det bla stod: Hei kjekken, skal vi møtes osv osv...

Hva betyr dette? For meg er det ett tillittsbrudd... Han vet hva jeg mener om utroskap og han vet også at jeg ikke aksepterer noen form for dette. Heller ikke SMS eller chatting med andre jenter annet enn selvfølgelig generelle mld med venner. Men hadde disse mld kommet fra venninner ville jeg nå etter 1 år i forholdet ha visst om disse venninnene? Dette er navn jeg aldri har hørt om før.... Jeg har ikke nevnt noe for han. Det plager meg veldig, men er det utroskap??? Hvor langt kan man gå på SMS uten at det skal bety noe?

For noen dager siden spurte jeg han om han er utro eller om han evt skreiv med andre jenter og møtte disse? (Uten at jeg sa noe om at jeg har lest på mobilen) Han ser meg inn i øynene og sier NEI, jeg har ikke vært utro mot deg! Det hender jeg får mld fra jenter jeg svarer på, men du får sikkert meldinger du også fra gutter som du svarer på?

Etter dette ble ting litt annerledes. Vi har vært mye snillere mot hverandre og i bedre humør. Har ikke sett på tlf hans på noen dager. Skal prøve å styre meg til over jul/nyttår. Men fortsetter det klarer jeg ikke å holde kjeft lenger. Dette plager meg veldig...

Er det noen der ute som har erfaring fra lignende?? Håper å høre fra dere...
God jul!
Armyman
ArmymanInnlegg: 2668
24.12.03 22:10
"Det plager meg veldig, men er det utroskap???"

- Dersom han vet om dette så vil jeg si det er utroskap ja...man er utro dersom man gjør noe partneren blir såret av vil jeg si.

- Det kan jo også hende at disse damene sender ham meldinger uten at han har gjort noe for å "oppmuntre dem" til det, i så fall er han unnskyldt og bør i allefall kunne forklare dette for deg og være åpen om det.

29.12.03 09:35
Nå er alle meldinger og anropsloggen slettet fra telefonen hans... dette er vel heller ikke akkurat posetivt. Men samtidig klarer jeg å lulle meg inn i en slags virkelighet hvor det er "greit" for nå.....
Go0ner
Go0nerInnlegg: 42166
29.12.03 11:05
Kanskje du burde finne deg en ny gubbe hvis dette plager deg sånt ?
Skorpion75
29.12.03 11:46
det hadde kanskje vært det lureste.....
MsTakable
MsTakableInnlegg: 9247
29.12.03 11:49
Jeg tror at hvis han var seriøst utro, så hadde han slettet anropsloggen konsekvent for å slette spor...

eller kanskje jeg tillegger menn litt vel mye intelligens nå....
spilk
spilkInnlegg: 4637
29.12.03 11:53
Leste du meldingene hans? Hah, snakk om tillitsbrudd.
Skorpion75
29.12.03 12:00
ja tenk jeg leste dem! Når man ikke får sex og nærhet da blir man misstenksom desverre!! Og ja, nå er alt slettet også anropsloggen... Og for å si det sånn, det hadde ikke plaget meg hvis han hadde sett på telefonen min!
spilk
spilkInnlegg: 4637
29.12.03 12:09
Vel, det virker jo ganske åpenbart at dere lyver for hverandre (du lyver iallefall for ham), og et forhold hvor dere ikke greier å være ærlige med hverandre virker ikke mye verdt.
Skorpion75
29.12.03 12:13
hvis han spør meg om jeg har lest meldingene hans svarer jeg ærlig!! Og jeg har spurt han rett ut om det er noe på gang og han sier nei. Jeg ser jo problemene selv men håpet det var andre her med samme erfaring
blackangel
blackangelInnlegg: 81
05.01.04 11:44
jeg å kjæresten min sitter veldig mye på internett å chatter... har ikke noe imot at han skriver med jenter... jeg vet at han har flere venniner som han kan prate med alt om der... men jeg lurer på hvor mye jeg skal akseptere at han prater med disse jentene om...
logget meg inn på chatten hans, å leste fort hva han hadde skrevet med en av venninene...
oppdaget at han hadde skrevet til henne om MINE personlige problemer! ikke våre, men mine private... er dette noe jeg burde akseptere?
han oppdaget at jeg hadde vært inne, å slettet alt... men han har selv sagt at jeg kan lese hva han skriver på internett å jeg har fri tilgang til mobilen fopr å lese meldinger... jeg er imot å "snoke" slik, men måtte denne ene gangen...
sjønner ikke hvordan han kan si at jeg for lov, å så sletter han ting!
å det at han forteller venniner om mine personlige problemer, som er veldig vanskelige for meg... hadde problemer med å fortelle han det, klarte ikke det før etter 1 1/2 år!

noen som har noen forslag til hva jeg skal gjøre, eller noen forklaring på hans oppførsel?
Skorpion75
05.01.04 12:10
Jeg hadde ikke godtatt at han pratet om MINE eller VÅRE problemer på internett..... men det er meg.....
blackangel
05.01.04 14:02
har flere ganger tenkt på å gjøre det slutt, da jeg mener han er for åpen angående våre problemer... klart han kan prate med bestekompisen/bestevenninen... men når han begynner legge ut om ting, til en jente han har pratet mye med, men aldri møtt! jeg har problemer med å åpne meg, noe han mener jeg burde dra til psykolog for... å han unnskylder seg med at han må ha noen å prate med...
Skorpion75
05.01.04 14:22
Jeg oppdaget meldinger på min kjærestes mobil fra ei jente det viste seg at han hadde møtt. Han forklarte dette med at han "trengte" noen å prate med i en periode vi hadde problemer.... Jeg har/hadde vanskeligheter med å svelge dette (trodde først han var utro, men stoler på han når han sier det bare har pratet. Følger magefølelsen min) Har bett han kutte ut kontakten med henne og det har han gjort. Finner jeg ut at de fortsatt "prater" er det over og ut mellom oss. Dette har jeg forklart han og han har plutselig blitt veldig redd for å miste meg. Har prøvd å forklare han at jeg syns det er et svik ovenfor meg og vårt forhold. Tror han har forstått det.... Følg magefølelsen din..... Lykke til!
blackangel
06.01.04 13:13
vel, somsagt har jeg ett stort problem med å snakke om følelser å slikt... jeg takler det overhode ikke...
så noen må han jo prate med...
men i stede for å prate me søstra, bestekompisen eller bestevennina, så går han til en fremmed jente!
de begynte å prate sammen i en periode hvor jeg å typen kranglet noe helt sinnsykt!
Neverton
NevertonInnlegg: 6207
06.01.04 14:44
Skorpion75 skrev:
Jeg hadde ikke godtatt at han pratet om MINE eller VÅRE problemer på internett..... men det er meg.....

Beklager om dette virker sårende, men er det ikke akkurat det du driver med nå?
Å "prate" om problemer på internett mener jeg...

Personlig synes jeg du burde være helt åpen mot han og være helt ærlig! Si det du vet og det du føler.. Så kan du etterpå spørre han hva han føler og tenker om disse tingene. Derfra kan dere kanskje begynne å ordne opp i problemene i lag istedet for at folk utenom forholdet skal forsøke å gi tips og hjelpe til..
Uansett problem, dere må begge to jobbe i lag for å ordne opp i det!

Lykke til!

-Neverton-
___________________________________________________________________________________
♫ Everton ♫ Neverton ♫ Everton ♫ Neverton ♫ Everton ♫ Neverton ♫ Everton ♫ Neverton ♫ Everton ♫
Blurb
BlurbInnlegg: 12212
06.01.04 15:22
Skorpion75 skrev:
--------------------

Haha.....var det ikke du som la ut om hans og dine problemer? Ganske intimt også, om jeg ikke husker helt feil...

Blurb
blackangel
06.01.04 15:47
jeg mener det er en forskjell på å legge ut om problemer til "venner" og det å legge det ut her...
her er vi anonyme... ingen vet hvem vi er...
greit, min type har ikke møtt hun han prater med, men hun vet hvem han er! dem bor i samme by! det er noe helt annet da!
Skorpion75
06.01.04 16:15
Jeg ordla meg kanskje veldig dårlig..
Det jeg mener er: Jeg godtok IKKE at han gjorde det med denne personen. Det er jo derfor diskusjonene kom.Jeg er jo anonym her. Han er IKKE anonym på SMS... Forskjellen er vel ganske stor. ? Uansett, dere har forsåvidt rett. Men verden har vel blitt sånn.......
Go0ner
Go0nerInnlegg: 42166
06.01.04 16:16
blackangel skrev:
(blablabla...)
logget meg inn på chatten hans, å leste fort hva han hadde skrevet med en av venninene...
oppdaget at han hadde skrevet til henne om MINE personlige problemer! ikke våre, men mine private... er dette noe jeg burde akseptere?
(blablabla..)

Dama mi forteller alt jeg gjør til vennene sine.. jeg har ikke noe spess problem med det..
blackangel
06.01.04 18:26
Go0ner skrev:
Dama mi forteller alt jeg gjør til vennene sine.. jeg har ikke noe spess problem med det..

-----

jeg regner med dette da er venner hun har møtt, å ikke noen hun tar kontakt med over nett?
er ikke det at han prater med venner om ting som plager meg... han får gjerne prate med dem... men ikke om ting som er så vanskelig for meg, at jeg så vidt klarer si det til han! da mener jeg at han har brutt den tilliten jeg hadde til han... han sier bort hemmeligheter til andre! som han ikke engang har møtt!
det er det jeg reagerer på!
Freya
FreyaInnlegg: 193
19.02.04 00:47
SMS-flørting er utroskap.
metclub
metclubInnlegg: 2584
19.02.04 00:48
pøh, det er ikke utroskap...

And shepherds we shall be, for thee my Lord for thee, Power hath descended forth from thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command,we shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be. In nomine patrie, et fili, et spiritu sancti
Freya
FreyaInnlegg: 193
19.02.04 16:02
Jeg synes det er det. Men vi har forskjellige meninger. Hvorfor bruke mobiltelefonen til å flørte med andre når man er i et forhold...
metclub
metclubInnlegg: 2584
20.02.04 16:04
Litt uskyldig flørt skader ingen da... Kommer vel helt ann på hvor stor "grad" man flørter... men holder man seg til de "små" flørtene, ser jeg ikke noe galt i det....
monaahh
monaahhInnlegg: 71
22.03.04 12:27
jeg synes ikke man skal godta at typen/dama skal få sende sms med andre...det har lett for å utvikle seg til noe mer...jeg hadde tatt en kraftig diskusjon med typen min hvis jeg fikk vite at han sendte meldinger med andre jenter, spesielt hvis det var snakk om opplagt flørting...jeg vet at typen min sender meldinger med en venninne, men det er pga hun netopp har gjort det slutt med en kamerat av ham, og de har kjent verandre i noen år...så vennskap er en ting, og må godtas...jeg sendree også meldinger med gutter som er vennene mine, og dette må vi bare godta av hverandre.....
pinda
pindaInnlegg: 1407
22.03.04 12:31
jeg ville aldri tillat at typen skrev dristige meldinger med andre jenter, da kunne han bare glemme meg. nei,finn noe nytt eller ta å prat med han.
Jazzjenta
JazzjentaInnlegg: 45
22.03.04 14:43
Hmmm ja - jeg vil nok påstå at det er seriøst grunn til å være mistenksom. Når en partner nekter deg noe så enkelt som å se på meldingene hans så må han jo være redd for at du skal oppdage noe? Og det at hans sletter mld og anropslogg........... seriøst: Bli kvitt ham - da vil du nok få det mye bedre tror jeg.
Slemtiger
SlemtigerInnlegg: 201
12.04.04 23:14
Har du aldri selv flørtet med/blunket til kjekke gentlemen på byen/i drosja/i butikkkøyen/whereever ?
Sh0ckWaWe
Sh0ckWaWeInnlegg: 415
13.04.04 18:55
Jeg har erfaring her :( pga jeg dreiv å flørta litt med noen jenter over sms for litt over 1 år siden mens jeg var i fast forhold... Så da kan jeg jo kanskje dele hva jeg følte osv når jeg dreiv på :) det hele starta med at jeg likte å få høre fine ting fra andre jenter, og merke at de hadde lyst på meg (Noe som ikke er så veldig uvanlig for verken Gutter eller jenter) og jeg mente ikke noe vondt med dette, og hadde heller ingen planer om å treffe/gjøre noe med disse. Var rett og slett bare fordi jeg likte å høre/merke at de hadde lyst på meg :p Men desverre så traff jeg ei på fest noen uker etter, og da skjedde det at jeg endte opp i seng med henne (Noe som jeg angrer noe helt sinnsykt på!!!) :(
Men jeg holdt jo flørtinga skjult for dama, helt til hun begynte å bli mistenksom, og da forklarte jeg henne hele greia.

Kan være at han bare vil høre fine ting fra andre og at han liker oppmerksomhet fra andre jenter oxo.. er slik i mange tilfeller. Du får nesten bare ta det opp med ham hvis det plager deg skikkelig, og bryr han seg om deg... så burde han oxo klare å forklare ting og tang..

Håper dette hjalp...
Klikk for å gå tilbake til toppen