Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ikke fortell det

javaman
javamanInnlegg: 4
16.04.01 05:39
Jeg mener at alt det vi leser i bøker hører hjemme i bøker i den virkelig verden. Det finnes ikke noe som heter den perfekte partner, hvis du skulle være så heldig å finne den, så ender det med at en av partene blir såret alikevell.
Det er utrolig vannskelig å motstå fristelser, de er overalt. Så poenget mitt er, hvem taper på at du ikke griper sjansen når den er det. Det er bare deg selv!!!
Jeg mener ikke at man skal hoppe til køys med den første og beste du finner når du er i et forhold. Men hvis det er noe som virkelig frister og du er sikker på dine følser for din partner. Hvorfor ikke gripe sjansen når du har den, jeg skal love deg at du blir tidsnokk gammel og grå. Lev livet mens dere kan..
Hvis du er utro så hold det for deg selv!!!!!!

Håper mange har synspunkter på dette

Javaman
vibekew6
vibekew6Innlegg: 26
16.04.01 21:19
Hva man anser som fristelser er vel individuelt, men i et forhold må man både ta og gi. En av tingene man da må offre er muligheten til å ha andre seksuelle forbindelser.
Hvem som taper om man ikke "griper sjansen" kan jo like gjerne snus til hvem som taper dersom man griper sjansen og blir oppdaget...... og da er det ikke bare deg selv, da er det like mye partneren og evt. barn.
Men hvis du synes det er greit å ha sex med andre når du er i et forhold, så er det vel greit om dama har det også....?? Så da kan jo dere ha et åpent forhold da....

Jeg for min del kunne ikke tenke meg å ha sex med noen andre enn kjæresten min, det frister ikke en gang. Snarere tvert i mot.
Og jeg er glad han samme syn som meg. Det er så mye spennende man kan gjøre sammen med sin partner at det for min del kvalifiserer til å "leve livet"

Det å hoppe til køys med andre enn sin partner ser jeg på som svært respektløst ovenfor partneren, men hvis det "knullet" betyr mer enn henne og hennes følelser så kan man jo spørre om hvorfor man er sammen.

pippivirvar
pippivirvarInnlegg: 2
17.04.01 09:13
Du passer veldig godt til å være homoseksuell!!
Å være utro, det er å synde......
Snakk om å være pervers liten synder.........

jojkakaka
jojkakakaInnlegg: 2
17.04.01 22:23
Herregud!
Homoseksuell!
Hvor usakelig går det ann å bli?
Å være utro er synd!
Hvor kristne er dere som går i 9 klasse egentli?
Man har lov å være pervers, og jeg veit du er det selv!
(spesielt du virvar)
Dere synder jo begge mindre synder hver dag!

SUR!
javaman
javamanInnlegg: 4
18.04.01 08:13
forbudt frukt smaker best, er det ikke det de sier. Jeg kan ikke helt skjønne hva dette har med homeseksuell å gjøre, men du må gjerne forklare meg hva du mener på en LITT mere voksen måte.
Men hvorfor ikke være litt pervers, det er litt krydder i sexlivet med din egen partner er det ikke.
Håper du har noe mere saklig å komme med neste gang..

Javaman
cati
catiInnlegg: 3973
04.05.01 19:43
Den "perfekte partner" finnes ikke nei. å tro at "bare man finner den perfekte, vil samlivet gå helt av selg selv og man vil aldri ha lyst på noen andre" er en illusjon.

Å få et samliv til å fungere krever jobbing og innsats fra begge parter. Et av grunnelementene i dette er -tillit-. Uten tillit vi både samliv og følelser dø.

Det som ødelegger tillit er ikke at kjæresten har sex med andre - men at han bevisst går bak ryggen på meg og holder meg for narr. Løgnaktighet. Mangel på respekt for meg, kort og godt.

Jeg ville ikke nødvendigvis droppa en type om han var utro - men jeg ville droppa'n og tråkka på'n om han mente det var helt greit å ikke vise respekt for meg. Og med holdningen din viser du ingen respekt for kjæresten din.

Og som en annen her sa - om du synes det er like greit at dama di gjør det samme mot deg, kan dere vel ha et åpent forhold da?

- cati
camarat
camaratInnlegg: 758
15.05.01 09:48
"Den "perfekte partner" finnes ikke nei"

Vet det ikke har så mye med saken å gjøre.. men jeg skal bare fortelle deg.. det finnes en perfekt partner, spesielt for meg.

Hver dag jeg kommer hjem, venter partneren på meg, maser ikke, kjefter ikke, bare ligger der og ser "sexy" ut.

Hva svaret kunne ha blitt ut ifra det ovenfor kunne vel ha vært så mangt, men jeg velger å kalle den: senga mi!!

Når det gjelder utroskap, mener jeg at det er vanvidd. Hvordan en person som akkurat har kommet hjem, etter å ha puttet pi***n, eeh... lemmet sitt inn i ei annen kjærring, ser søtt på kona si, klarer å gi henne et kyss på kinnet.... Iskald... drittsekk.. tosk.. tror de dekker det hele..

Og, perfekt partner... smaken er som baken, men jeg vil tro, at et sted der ute finnes en perfekt partner for meg, en perfekt partner for deg. Perfekte partnere er to stykker som deler kjærlighet og et liv sammen. Det finnes et sted der ute, det er bare å lete

CAmarat
L0LITA
L0LITAInnlegg: 4
18.05.01 18:21
Vil bare legge til at mennesker er av natur IKKE monogame. Slik som ulver, svaner etc. Vi er mer periodemonogame.

Dvs vi har en vi blir forelsket i barnehagen.. veldig uskyldig selvsagt... men dog, det er forelskelse, deretter en ny på barneskolen.. skriver navnet på vedkommende overalt.. er så forelsket og søte..!! Deretter finner vi en ny på ungdomsskolen... Og er enda mer forelsket!! For ikke snakke om videregående...

Etterhvert, etter litt fyll og rør, finner man den man vil gifte seg med... og er igjen kjempeforelsket og lykkelig.. Man lover hverandre evig troskap etc. etc. Hvordan kan man det?

Når man har forandret så mye smak fra barnehagen og til men er 20-30, hvor stor sannsynlighet er det da for at man slutter og forandre smak? Derfor er det ikke så unaturlig å være utro.. eller skifte partner etter en stund.

Jeg kan selvsagt bare snakke for meg selv.. men nårj eg møter igjen min stooore forelskelse fra videregående og nedover... må jeg jo bare le litt!! Tenk at jeg var så på knærne etter han?

Jeg tror det er sunnt å "prøve" og bli kjennt med flere personer. Det er verre å angre på noe man ikke har gjort enn å angre på det man har gjort.
Jeg har opplevd at gresset er grønnere på den andre siden.

anbo
anboInnlegg: 316
18.05.01 18:55
Problemet er bare at du har et visst ansvar ovenfor partneren din. Hvis du vil ha både i pose og sekk, så får du sørge for å finne en partner som er interessert i et såkallt åpent forhold, dvs. et forhold som også tolererer sex med andre personer. Men å vÆre utro i det sjulte er feigt og egoistisk. Da får du vel heller holde deg single, hvis du ikke greier å holde buksa på.
Tribal
TribalInnlegg: 9
28.05.01 00:37
ÅÅ ! Jeg blir så sint!! Jeg nekter å tro at man er så veldig glad i den man er sammen med hvis man synker så lavt som å være utro. Hvorfor binde seg til noen når man ikke klarer å vise partneren sin respekt? Klart det er vanskelig å motstå fristelser, men da kan man holde seg single... Og ingen blir såra. All drit har en tendens til å dukke opp når du minst ønsker det. Er man ikke voksen nok til å holde seg unna "feil seng", så hold deg unna bindende forhold!
skaumann
skaumannInnlegg: 12
06.06.01 22:45
Til Javaman

Svar på det første innlegget:

Hvorfor er du i det hele tatt interresert i et forhold hvis du bare vil ha sex med andre mennesker?? Sex er en viktig del av forholdet og bør behandles med litt mer respekt! Jeg lurer på hva din oppfatning av et forhold er når du ikke gjør annet enn å misbruke det viktigste i et forhold, nemlig TILLIT!!! Eller du har vel ikke hørt om det "fremmedordet" før?
Hvis du vil leve livet og "knulle rundt", synes jeg du kan gjøre dette uten å såre kjæresten din.
Jeg er enig i at en person bør ha hatt flere partnere i sitt liv for å kunne utfolde seg seksuelt, og for å ikke stå igjen med fristelser når en blir eldre og kanskje er i et ekteskap.
Men poenget er at dette kan gjøres uten å såre andre mennesker!!!!

Jeg er enig i at den perfekte partner kanskje ikke finnes, men som de andre fornuftige diskutantene her sier: I ET FORHOLD MÅ MAN GI OG TA!
Du kan spørre alle som har hatt et lengre ekteskap om dette bare har vært en dans på roser. Svaret du vil få 100% av tilfellene er NEI!!!
I et forhold oppstår det alltid store og små problemer.

Å være utro er en håpløs handling gjort av mennesker som er usikre på sin seksualitet!!!!!!!!!!!!! Hvis ikke kjæresten er i stand til å tilfredstille deg seksuelt, bør du kanske ta det opp med vedkommende i stedet for å "fiske" i andre vann!!!
Fabricia
FabriciaInnlegg: 7
15.06.01 09:54

HVEM HAR KONKLUDERT MED AT MENNESKER IKKE ER MONOGAME??????
Fleiper du eller - er dette noe livsmotto å leve etter da?
"
Chanel
ChanelInnlegg: 59
19.06.01 13:25
"L0LITA skrev:
Vil bare legge til at mennesker er av natur IKKE monogame. Slik som ulver, svaner etc. Vi er mer periodemonogame.

svar:Den er virkelig VEL drøy. At du ikke har styrke,vilje og selvbeherskelse til å holde deg trofast, gjør ikke at andre er likedan. Du kan ikke trekke hele menneskeheten over din egen taggmanglende kam. Har vært trofast bestandig, noe annet kan man virkelig ikke være seg bekjent av i et voksent forhold. Men det er ikke dermed sagt at det ikke kan være veldig vanskelig, men noen av oss har faktisk viljestyrken og respekten som kreves for det.

"Etterhvert, etter litt fyll og rør, finner man den man vil gifte seg med... og er igjen kjempeforelsket og lykkelig.. Man lover hverandre evig troskap etc. etc. Hvordan kan man det?"

svar:Det er ikke noe man bør gjøre i det hele tatt, om man ikke tror man kan klare å holde det løftet. Og det er ikke så vanskelig om man har litt viljestyrke. Tips:Om du er i byen og føler deg fristet, GÅ HJEM!! Så vanskelig er det. Hårreisende inviklet, ikke sant?

"Når man har forandret så mye smak fra barnehagen og til men er 20-30, hvor stor sannsynlighet er det da for at man slutter og forandre smak? Derfor er det ikke så unaturlig å være utro.. eller skifte partner etter en stund."

svar:Her er det jo ikke snakk om noe så banalt som SMAK, man er jo gjerne glad i vedkommende for den han/hun er. Det er det merkeligste jeg har hørt på lang tid, blir dette som: "Beklager, Kjære, vi må skilles. Jeg har nemlig skiftet smak."
En du virkelig er glad i, vil alltid være i din "smak".
Å skifte partner er jo en ting, det gjør jo alle som de vil med. Men da burde man faktisk være voksen nok til å gjøre opp med det eksisterende forhold FØRST.
Du nevner barnehagen, og til det vil jeg si: Det er jo en grunnleggende ting man lærte som barn, at det å bli voksen går mye ut på og ikke alltid sette sine egne behov, viljer og lyster fremst. Av respekt og omtanke for andre enn seg selv, bør man i blandt tenke over hvilke konsekvenser ens valg kan ha for andre også.

"Jeg kan selvsagt bare snakke for meg selv.."
svar:Ja, heldigvis!

"Jeg tror det er sunnt å "prøve" og bli kjennt med flere personer. Det er verre å angre på noe man ikke har gjort enn å angre på det man har gjort.
Jeg har opplevd at gresset er grønnere på den andre siden."

Svar:Hvis du med dette mener at det er sunnt å gå til sengs med alle man føler en erotisk tiltrekning til, tror jeg du har et problem. I alle fall vil du kunne komme til å få det, om ikke annet et helseproblem.
Men mener du virkelig at det er bedre å angre på at man har vært utro, og ødelagt ekteskapet/forholdet sitt, enn å angre på at man ikke ble med en person man overhodet ikke kjenner hjem??? hello...
Tror ikke du kan ha opplevd kjærlighet noen gang, når du kan komme med slike påstander som ærlig talt hører hjemme på ungdommsklubben.
Nok en gang, Lolita: Jeg tror du må lære deg å skille mellom begjær og kjærlighet.

"
Klikk for å gå tilbake til toppen