Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Var utro med kameraten hans

topsykick
topsykickInnlegg: 5
12.05.04 14:02
Hjelp meg, jeg har vært utro med kameraten til min kjære samboer , som også er/var vår felles venn. Kameraten har vært "ute" etter meg i alle de 6 årene jeg har vært sammen med min kjære..Til slutt så "bet" jeg på og rotet med han.. Dette skjedde like før jul, og etter det har jeg som fortjent vært knust av dårlig samvittighet..Jeg får ikke sove,griner lett og har mista matlysten..Kjæresten min vet at jeg var forelska i kameraten vår like før jul, men ikke noe annet..Han sier at han ikke vil vite om jeg noen gang gjør noe galt, for da vil han få vonde bilder på netthinnen. Da er det bedre å ikke vite.. Jeg sliter med dette hver dag..Elsker han over alt, og er livredd for å miste han..Hva gjør jeg.. Bør jeg fortelle det? Jeg går med kjempe angst for at kameraten skal avsløre det en gang ( Han var også utro mot dama) og føler nå at jeg er sammen med min kjære på falske premisser..På den andre siden er jeg jo så redd for å fortelle det+det at han sier at han ikke vil vite det!!Men mener han virkelig det?kan noen komme med råd til meg? Vær så snill??
Hilsen et dårlig menneske
Zlasher
ZlasherInnlegg: 2809
12.05.04 14:08
Sjekk deg for sykdommer før du har deg mer med kjærsten din, og hold hemmeligheten din for deg selv..

De færreste aksepterer at kjæresten er utro, og jeg tror han forlater deg på flekken hvis han får vite det - eneste sjangsen du har for å beholde han er å holde det hemmelig, og ALDRI MER GJØRE DET IGJEN.. desverre viser statistikken at en gang utro - alltid utro.. så jeg har nok ikke så superforhåpning for typen din sine vegne.. men du kan jo gjøre så godt du klarer..

Du velger på alle måter ditt eget liv - og dette er en av de store tabbene.. Hvis du ikke klarer å holde deg til kjæresten din er det nok noe mer dyptliggende som er galt.. men lykke til videre..

Zlasher
topsykick
topsykickInnlegg: 5
12.05.04 14:11
Testet meg for alt fra hiv til klamydia etter episoden....Og dette svir sånn, at jeg SKAL aldri gjøre det igjen..Men takk for svar:-)
Wizzard
WizzardInnlegg: 20101
13.05.04 10:29
Trøst deg med at han måtte bruke hele 6 år før du endelig ble overtalt til å gjøre det.

T.K
EMRIF
EMRIFInnlegg: 2390
13.05.04 14:15
hva kan jeg si, annet en DIN DRITT!
Sentos
SentosInnlegg: 8644
13.05.04 15:20
jeg har aldri forstått meg på at folk faktisk greier å gjøre slike avskyelige handlinger...
kattelatte
kattelatteInnlegg: 17852
13.05.04 15:24
Vel, det er latterlig å komme med ting som "du burde tenkt deg om før det skjedde etc", skjedd er skjedd og man får heller gi råd etter hvor du er nå.
Du vet tydeligvis meget godt at dette ikke var riktig,
siden du sliter med samvittigheten.

Hvis du forteller det vil du kanskje føle det bedre med det samme, men du risikerer jo brudd + at han vil slite med dette (som han selv sa, vil han ikke vite)

Se det slik:
Det at du nå går rundt med litt angst for dette, og dårlig samvittighet er
prisen du må betale for ditt feilgrep.

Ang det med "en gang utro, alltid utro" tror ikke jeg noe på forresten.
RattusNorvegicus
RattusNorvegicusInnlegg: 12420
13.05.04 17:04
Husk at du vil ikke angre like mye neste gang du gjør dette, så stå på!
En gang utro, alltid utro.
Wizzard
14.05.04 07:01
Er enig med en gang utro alltid utro.

T.K
kanutten85
kanutten85Innlegg: 20614
14.05.04 08:56
Wizzard skrev:
----------------
Det er bare tullprat. Gjelder kanskje noen, men langtfra alle. Utroskap skyldes ofte trøbbel i et forhold. Hvis forholdet bedrer seg, eller hvis man kommer inn i et nytt forhold hvor man "får det man trenger" så kjenner mange at man faktisk ikke trenger å være utro. Kan være morsomt å snakke med de som fordømmer de utro (uten at de i det hele tatt vet grunnen til de har vært det) når de ligger på dødsleiet for å høre om de faktisk har klart å leve hele livet uten å være utro selv. Og bare for å ha sagt det - jeg har aldri vært utro når jeg har vært i et forhold. Har heller ikke lyst til å være det, men man kan aldri vite hva fremtiden bringer.

Når det gjelder trådstarter - det lønner seg ikke å fortelle samboeren din om ditt feilgrep. Ihvertfall ikke siden han har sagt klart og tydelig ifra at han ikke vil vite. Da syns jeg det blir ren egoisme å fortelle ham det, siden det da blir for å lette din egen samvittighet. Hvis du ikke klarer å leve med det du har gjort, er det da bedre å gjøre det slutt. Men tiden leger alle (de fleste) sår, og etterhvert så vil jeg tro det blir lettere for deg å leve med. Lykke til... :o)
adamsthelegend
adamsthelegendInnlegg: 32604
14.05.04 09:03
Jeg synes du kan slutte å benevne deg selv som et dårlig menneske. Et dårlig menneske hadde ikke slitt med samvittigheten.

Jeg mener du burde tatt et oppgjør med deg og din samboers kamerat for flere år siden. En venn driver ikke å frister slik. En venn respekterer at dere er sammen. Men det er kanskje ikke så lett, å se dette.

Jeg håper du får ting til å fungere igjen, slik det var før feilgrepet.
Salemonsen
SalemonsenInnlegg: 2705
14.05.04 09:06
topsykick skrev:
Hjelp meg, jeg har vært utro med kameraten til min kjære samboer , som også er/var vår felles venn. Kameraten har vært "ute" etter meg i alle de 6 årene jeg har vært sammen med min kjære..Til slutt så "bet" jeg på og rotet med han.. Dette skjedde like før jul, og etter det har jeg som fortjent vært knust av dårlig samvittighet..Jeg får ikke sove,griner lett og har mista matlysten..Kjæresten min vet at jeg var forelska i kameraten vår like før jul, men ikke noe annet..Han sier at han ikke vil vite om jeg noen gang gjør noe galt, for da vil han få vonde bilder på netthinnen. Da er det bedre å ikke vite.. Jeg sliter med dette hver dag..Elsker han over alt, og er livredd for å miste han..Hva gjør jeg.. Bør jeg fortelle det? Jeg går med kjempe angst for at kameraten skal avsløre det en gang ( Han var også utro mot dama) og føler nå at jeg er sammen med min kjære på falske premisser..På den andre siden er jeg jo så redd for å fortelle det+det at han sier at han ikke vil vite det!!Men mener han virkelig det?kan noen komme med råd til meg? Vær så snill??
Hilsen et dårlig menneske

håper ikke ditt navn er Anette....?
Ribba
RibbaInnlegg: 36243
14.05.04 09:17
kanutten85 skrev:
""""Ihvertfall ikke siden han har sagt klart og tydelig ifra at han ikke vil vite. Da syns jeg det blir ren egoisme å fortelle ham det, siden det da blir for å lette din egen samvittighet. """"

Dette er jo bare delvis sant, men kanskje som et godt råd i dette sammenhenget.

Men det å fortelle at man har vært utro er faktisk ikke ren egoisme. Greit at mange (de fleste?) gjør det for å lette sin egen samvittighet, og da blir det som du sier galt. Men på den andre siden så om man nå forteller det, så sier man jo også hvilken person man egentlig er. Om man er utro og din partner ikke vet om det, så er det jo en stor karakterbrist. Og ærlighet er viktig i et forhold, og det å faktisk fortelle hvilken person man egentlig er, kan på lang sikt være det riktige å gjør. Om forholdet ikke tåler sannheten, så er det jo i utgangspunktet ikke et forhold som er ment å vare (ikke missforstå meg med å tru at jeg "legaliserer" utroskap).

Derimot om man holder det hemmelig så er man jo utro to ganger. Først med det å være utro rent fysisk (og kanskje følelsesmessig), men så med å lyge om sin egen karakter på noen som kanskje er en av forutsetningene på at forholdet oppsto i utgangspunktet. I mange sammenheng så er det faktisk den siste formen for "utroskap" som er det verste.... nemmelig uærlighet. Den første formen kan fort ødelegge et forhold... den siste formen for utroskap kan fort ødelegge tilliten til andre mennesker.

kanutten85
14.05.04 09:37
Joda, er til en viss grad enig med deg, men her har jo han sagt uttrykkelig ifra at han ikke vil vite, og da vil jeg si at det er egoistisk å buse ut med det alikevel for å lette sin egen samvittighet.

På den annen side er jeg ikke sikker på at ærlighet _alltid_ er det beste i slike saker, men det er forskjellig fra forhold til forhold. Noen ganger kan det være best å fortelle, og noen forhold kan vel faktisk bli styrket. Mens andre ganger så vil det bare ødelegge både forholdet, og - som du sier - den andres tillit til andre mennesker. Har man hatt en "fylleepisode" og man vet at det ikke kommer til å gjenta seg, så syns jeg faktisk det beste er å holde kjeft og leve med sin dårlige samvittighet. Er det andre grunner til at man har vært eller ønsker å være utro så burde man kanskje fortelle det til partneren og snakke med ham/henne om hva som er feil i forholdet og om det er vits å jobbe videre med det eller om det er best å flytte fra hverandre.
Ribba
14.05.04 09:57
kanutten85 skrev:
""""Joda, er til en viss grad enig med deg, men her har jo han sagt uttrykkelig ifra at han ikke vil vite, og da vil jeg si at det er egoistisk å buse ut med det alikevel for å lette sin egen samvittighet.

På den annen side er jeg ikke sikker på at ærlighet _alltid_ er det beste i slike saker, men det er forskjellig fra forhold til forhold. Noen ganger kan det være best å fortelle, og noen forhold kan vel faktisk bli styrket. Mens andre ganger så vil det bare ødelegge både forholdet, og - som du sier - den andres tillit til andre mennesker. Har man hatt en "fylleepisode" og man vet at det ikke kommer til å gjenta seg, så syns jeg faktisk det beste er å holde kjeft og leve med sin dårlige samvittighet. Er det andre grunner til at man har vært eller ønsker å være utro så burde man kanskje fortelle det til partneren og snakke med ham/henne om hva som er feil i forholdet og om det er vits å jobbe videre med det eller om det er best å flytte fra hverandre. """"

Som jeg sa, så var jeg enig i dine råd i dette sammenhenget. Når det gjelder det andre du sier, om det med "fylleepisode", så havner man jo i et seriøst dilemma. For selv om du mener det er "uviktig", så trenger ikke din partner å synes dette er "uviktig". Og jeg mener at offeret i en slik sak er jo partneren sin, og det er trossalt partneren da som må vurder om dette er en fillesak eller ikke. For har det skjedd en gang, så kan det skje igjen. Det er et faktum. Så jeg mener at utroskap vil aldri kunne bli kalt "for en hvit løgn" og dermed bør alltid fortelles. Har man drettet seg ut i fylla, så bør man ta konsekvensene over det.... iallefall om man er glad i og respekterer partneren sin.... selv om det sårer vedkommende.

Ærlighet kan såre noen ekstremt på kort sikt, men uærlighet kan fort skade noen permanent. Tillit er som glass. Den funker begge veier, og når den funker så kan den være utrolig sterk (glass er sterkere enn stål)..... men samtidig uhyre skjør. En liten feil smell, og tilliten kan være knust. Og da vil den aldri bli den samme igjen. I bestefall kan den "limes" sammen, men den vil da aldri være like sterk igjen og selv den minste smell kan knuse det som er igjen av tilliten.
kanutten85
14.05.04 10:04
Nå har ikke jeg påstått at en "fylleepisode" er uviktig, men jeg kan ærlig talt ikke se at det skal være grunn god nok til å ødelegge forholdet hvis det ikke skjer igjen. Dette er jo under forutsetning av at partneren helt sikkert ikke vil få vite det, da. Hvis det plutselig skulle begynne å tyte inn sms'er og tlf. o.l. så er det bedre å legge alle kortene på bordet med en gang, istedet for å begynne å lyve.

Jeg kan jo bare snakke ut ifra mine egne erfaringer og hva jeg selv ville ha følt var riktig. Hvis min partner er "uheldig" i fylla en gang (ikke for å bagatellisere, men kom ikke på noe bedre ord i farten), og jeg ikke kommer til å få vite det, så ser jeg heller at jeg skal få leve i uvitenhet istedet for at han skal "gjøre det riktige" og være på død og liv ærlig og fortelle meg det.
Ribba
14.05.04 10:18
Hvordan kan du være helt sikker på at partneren helt sikker ikke får vite det? Ta vedkommende du var utro av dagen? Trossalt, det er minst to personer (inklusiv deg) som vet om dette.

At du mener dette er helt ok... hver må få lov til å ha sin egen mening.....men poenget her er jo at det er en annen person med i bildet her. Om du synes det er greit at partneren din er "uheldig" og ikke sier noe om det, så trenger det jo ikke å bety at partneren din synes det som om du skulle være "uheldig" i fylla. Og slik jeg ser det da, så er det jo offeret sine meninger som må få lov til å bestemme utfallet. Om man i parforholdet har blitt enige om hvordan man skal forholde seg, og de da er blitt enige om at et slik "uheld" legge i en skuff og låses ned, så er det jo helt greit. Men om partnere din faktisk vil vite om du har vært "uheldig" om du har vært "uheldig", så bør du faktisk fortelle han om det uansett hva du selv mener.... om ikke så respekterer du jo ikke han. Om dere da ikke har lagd dere noen "kjøreregler" om hvordan "uheldige" hendelser skal "håndteres", så bør kortene legges på borde av ren respekt. Men dette er jo mine meninger.

Ribba, som synes vi bør finne oss et annet ord å bruke enn "uheldig".

romedb
romedbInnlegg: 4440
14.05.04 10:38
topsykick, en ting er å være utro, men å være utro med din kjærestes beste venn er en ekstremform.
Er man utro med en tilfeldig person man aldri treffer igjen, er det selvfølgelig ikke bra, men det er et realistisk alternativ å holde kjeft om det og å prøve å skjerpe seg i fremtiden.

I ditt tilfelle, hvis du velger å holde kjeft om det, vil du ALLTID lure på om 'bobla' sprekker. Og hvis den gjør det, så kommer kjæresten din til å oppleve noe som føles mye verre enn vanlig utroskap, han kommer til å føle seg så rundlurt at det er et spørsmål om han får særdeles varige men av det.

Hvis den man er i lag med er utro(ONS), så er det ille og jeg tror vi måtte brukt mye tid på å jobbe med forholdet. Hvis hun i tillegg hadde vært utro med min beste venn.... HUFF, TRAGISK...

I min egen omgangskrets vet jeg at noe lignende som du forteller om har skjedd. Hun har aldri sagt det til typen sin. Hvis det noensinne kommer opp er problemer at vi er 2 stykker som vet om det. Han blir dermed først bedratt av dama, så av sin venn + at det i tillegg er kjent for en del personer i hans omgangskrets. Jeg får vondt på hans vegne hver gang jeg ser han...
kanutten85
14.05.04 10:47
Ribba skrev:
Hvordan kan du være helt sikker på at partneren helt sikker ikke får vite det? Ta vedkommende du var utro av dagen? Trossalt, det er minst to personer (inklusiv deg) som vet om dette.

** Slike ting skjer jo ofte med mennesker man aldri kommer til å se igjen da. Og da er vel sjansen minimal for at partneren skal få vite det.

At du mener dette er helt ok... hver må få lov til å ha sin egen mening.....men poenget her er jo at det er en annen person med i bildet her. Om du synes det er greit at partneren din er "uheldig" og ikke sier noe om det, så trenger det jo ikke å bety at partneren din synes det som om du skulle være "uheldig" i fylla. Og slik jeg ser det da, så er det jo offeret sine meninger som må få lov til å bestemme utfallet. Om man i parforholdet har blitt enige om hvordan man skal forholde seg, og de da er blitt enige om at et slik "uheld" legge i en skuff og låses ned, så er det jo helt greit. Men om partnere din faktisk vil vite om du har vært "uheldig" om du har vært "uheldig", så bør du faktisk fortelle han om det uansett hva du selv mener.... om ikke så respekterer du jo ikke han. Om dere da ikke har lagd dere noen "kjøreregler" om hvordan "uheldige" hendelser skal "håndteres", så bør kortene legges på borde av ren respekt. Men dette er jo mine meninger.

**Igjen, jeg syns ikke det er greit at han har hatt sex med noen andre i fylla, men hvis jeg ikke får vite om det uansett - hvorfor skal han si noe? Det vil jo ikke gagne noen, det vil ødelegge et forhold som til da kanskje fungerte fint. Og det er faktisk noe i det uttrykket at "det man ikke vet har man ikke vondt av". Men igjen - alle mennesker, forhold og situasjoner er forskjellige og dette er noe man må finne ut av personlig. Det finnes ingen fasit i disse problemstillingene - man må gjøre det man tror partneren syns er best.

Ribba
14.05.04 11:07
kanutten85 skrev:
""""Slike ting skjer jo ofte med mennesker man aldri kommer til å se igjen da. Og da er vel sjansen minimal for at partneren skal få vite det.""""

Ja, men du må jo lese litt mellom linjene. Det er trossalt snakk om respekt for partneren sin. De å lyge (eller ikke fortelle hele sannheten) er alltid respektøst. Det er kun en hvit løgn der det er "greit" å lyge, men det å være utro og ikke fortelle om det, er aldri en hvit løgn.

""""Igjen, jeg syns ikke det er greit at han har hatt sex med noen andre i fylla, men hvis jeg ikke får vite om det uansett - hvorfor skal han si noe? Det vil jo ikke gagne noen, det vil ødelegge et forhold som til da kanskje fungerte fint. Og det er faktisk noe i det uttrykket at "det man ikke vet har man ikke vondt av". Men igjen - alle mennesker, forhold og situasjoner er forskjellige og dette er noe man må finne ut av personlig. Det finnes ingen fasit i disse problemstillingene - man må gjøre det man tror partneren syns er best.""""

Jeg har ikke fått inntrykket av at du synes det er greit, så det er jo ikke noe vi trenger å diskutere. Men det handler om respekt. Om man begynner å holde ting tilbake av den grunnen (han/hun får aldri vite det uansett), så viser man jo respektløshet ovenfor sin partner. Og nei, det med stor sannsynlig vil ikke ødelegge forholdet, men synes du det er greit å ha et forhold på gale betingelser.... altså uærlighet. Og utrykket "det man ikke vet har man ikke vondt av" er et respektløst utsagn med liten sannhet i seg. Greit det man ikke vet har man faktisk ikke vondt av, men mellom linjene så forsvinner jo ord som tillit og respekt. Og sist jeg sjekket, så er faktisk disse blant de aller viktigste forutsetningene for et sunt forhold. Men som du sier, alt og alle er forskjellige, og det er opp til de enkelte å finne ut hva som er rett og galt i slike saker, men jeg mener nå at siden at man nå er to, så bør begges meninger luftes før man gjør noe i en såpass alvorlig sak som utroskap.
Wizzard
14.05.04 11:11
La oss ha en ting klinkende klart:

Om man har ett elendig forhold så gjør man det SLUTT. Man gjør det FØR man er utro.Om man har det så forferdelig elendig med en partner så har vi noe som kalles munn, og med den kan vi snakke med.

Noen tar lett på det, slik er det, og disse vil alltid være utro. Derfor, engang utro alltid utro. Du blir aldri kvitt det stempelet men må leve med det.Før i tiden ble disse støtt ut, slik burde det vært nå også.

T.K
kanutten85
14.05.04 11:52
Kjære deg, verden er ikke svart/hvitt, vi er alle mennesker og kan gjøre feil. Og nei - selv om man har vært utro en gang, er det ikke dermed sagt at man da kommer til å være utro en gang til.

Wizzard
14.05.04 12:01
kanutten85:Du har mye lettere for å gjøre det neste gang for da har du selv akseptert det på forhånd(selv om du prøver å se ut som en angrende person).Det er som en seriemorder, har han først drept en person kan han like gjerne drepe 100 til. Det er derfor de kan gjøre det uten å blunke, uten anger. De har blitt vant med det. Slik er det med utro folk også. Derfor man ser at de som er utro går igjen og igjen:)

T.K

kanutten85
14.05.04 12:18
Noen kan sikkert være sånn, men langt fra alle. Du kan ikke generalisere slik som du gjør her - det er like mange grunner til at folk er utro som det er mennesker. Noen har lært og gjør det aldri igjen og noen vil fortsette.

Og statistisk sett så er det nok flere "enkeltmordere" enn det er seriemordere, så da falt det argumentet i fisk også.
Sentos
14.05.04 14:55
kanutten85 skrev:
Wizzard skrev:
----------------
Det er bare tullprat. Gjelder kanskje noen, men langtfra alle.
--------------------------------------
gjelder nå de fleste.

kan vel si det mere korrekt: har enn først gått over den streken så er det langt lettere å gå over den streken på nytt.
mindre som skal til for hver gang.
så det er noe enn bør holde seg for god til i første omgang.

så jo slagordet:
en gang utro,alltid utro.

er en passende beskrivelse for mange.
Sentos
14.05.04 14:59
topsykick, en ting er å være utro, men å være utro med din kjærestes beste venn er en ekstremform.
Er man utro med en tilfeldig person man aldri treffer igjen, er det selvfølgelig ikke bra, men det er et realistisk alternativ å holde kjeft om det og å prøve å skjerpe seg i fremtiden.
------------------------------------------------------------------
ja, synnes det der var toppen av kaka.
være utro sammen med noen som er både bestevennen til kjæresten og som henger rundt enn til tider og utider....
det der er ikke noe enn kan bare legge bak seg.
er som å skyte i hodet på typen og så forvente at han tilfeldigvis kommer i live igjen.
dette forholder er dømt til å DØ.
dødskula ble allerede avfyrt.

eneste halveise måten jeg kan se noe liv i det der er om denne såkalte bestevennen går ditt peppern gror. han er absolutt ingen god venn!!!.
(men det var nå ikke kjæresten heller som var utro mot typen).

kanskje typen burde kvitte seg med søppla og bli bedre til å velge venner og kjærester?
kanutten85
14.05.04 15:01
Igjen, Sentos - For NOEN, men langtfra alle (eller mange). Du hadde nok blitt overrasket hadde du visst alle som har hatt ONS, men som har holdt kjeft om det og aldri gjort det igjen.

Derfor - uttrykket "En gang utro alltid utro" henger ikke på greip.
Sentos
15.05.04 07:03
Noen tar lett på det, slik er det, og disse vil alltid være utro. Derfor, engang utro alltid utro. Du blir aldri kvitt det stempelet men må leve med det.Før i tiden ble disse støtt ut, slik burde det vært nå også.
-------------------------
ja jeg stemmer for å få en ordentlig verden igjen hvor slikt ugress blir fryst ut av samfunnet!.
da er oddsen betraktelig mindre for å først begå slike avskyelige handlinger.
Sentos
15.05.04 07:05
Igjen, Sentos - For NOEN, men langtfra alle (eller mange). Du hadde nok blitt overrasket hadde du visst alle som har hatt ONS, men som har holdt kjeft om det og aldri gjort det igjen.

Derfor - uttrykket "En gang utro alltid utro" henger ikke på greip.
-----------------------------------------
holder meg til det klassiske utrykket som flere og flere er skyldige i:

"en gang utro, alltid utro".

det er MANGE som er gjenganger jo.
så:

"en gang utro,alltid utro".
her er det snakk om å flytte grensene og det blir lettere for hver gang.

for meg forstår jeg ikke engang hvor sykt oppførsel enn kan gjøre slikt mot såkalte partneren sin.
Azidops
AzidopsInnlegg: 670
15.05.04 22:30
Wizzard skrev:
La oss ha en ting klinkende klart:

Om man har ett elendig forhold så gjør man det SLUTT. Man gjør det FØR man er utro.Om man har det så forferdelig elendig med en partner så har vi noe som kalles munn, og med den kan vi snakke med.

--------------

Det der er et viktig poeng. Selv om man ikke lengre er forelsket kjæresten sin så skylder man dem så mye at man viser dem litt medmenneskelighet. Og med det mener jeg at man må holde seg for god til å såre dem på denne måten. men mange jenter synes at det finnes logikk i å være utro mot sin partner hvis ting ikke er så hett som det var før. Eg bare rister på hodet.

Og kanutten85, det poenget Sentos nevner med å flytte grenser er påvist innen psykriatrien. Ikke nødvendigvis utroskap, men helt i fra så uskyldige ting som å gå på rødt lys til å drepe noen er grenser som brytes og gjør det enklere å gjenta neste gang.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg