Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Utroe damer, veldig hyggelige og reflekterte.

hyperern
hyperernInnlegg: 493
16.06.04 15:47
Har i lang tid forundret meg over alle disse extreme og hatske innleggene mange
her på siden viser ovenfor mennesker som er noe så banalt som utro.

Si hva dere vil, men jeg mener at mennesker ikke er skapt til hverken å være
alene eller monogame.

Tror heller ikke det er så mye mere utroskap nå en det var før, det er bare så mye
mer som kommer fram idagen i vårt raske og expanderandes infosamfunn.

Dette er mitt første innlegg, så om meg selv; er ikke en pikenes Jens, er ikke noe
glansbilde, er overhodet ikke den damene snur seg etter, kort og godt en gjennom-
snitts mann.

Har vært sammen med noen damer som er i et forhold og synes det er greit, ikke
noen forpliktelser, bestemmer tempoet selv.

Har lært en del av og om utroe damer :

1; Bestevenninna får alltid vite det, som oftest så oppmuntrer hun henne til å
fortsette, og er veldig behjelpelig med å være alibi.

2; Det er utrolig hvor mange damer som egentlig er utroe, viste det var mange, men
etter å ha snakket med de jeg har vært med, deres venninner - så er det som om
en helt ny verden er åpen. Mange damer som ingen skulle trodd kunne være
utro, er faktiskt de som er det.

3; Det er utrolig hvor flinke de utro damene er til å holde typen sin uvitende, de
lyver med den største selvfølge og ro, har selv hørt når de ringer typen sin og
forteller at det var så gøy å treffe venninna si, og at de skal ut å spise middag så
hun blir sen, og venninna vet som regel om dette, og stiller som alibi om det
skulle være nødvendig.

4; Det spiller ingen rolle hvor forelsket jenta er i typen sin, hvor nært hun føler seg
tilknyttet til han, hvor høyt hun elsker han etc, om 5 banale ting er til stede, så
kan hvem som helst være utro, de 5 tingene er :

a) Sted, man er sammen alene i en gutts eller vennines leilighet.
b) Anledning, man har stedet for seg selv en god stund.
c) Begge har drukket alkohol, løser opp.
d) Tålmodighet og stemning; man gyver ikke på dama, bruker tiden og lar henne
føle seg rolig, trygg og avslappet, det er da veldig viktig å spille riktig og
avslappendes musikk, ha litt alkohol tilgjengelig.
e) Lyst, alle har lyst - den er naturlig, men ikke bestandig man gjør noe med det,
men man kan jo bare ved hjelp av tålmodigheten øke den lysten med å stryke på
og å kose med dama. (Har hendt at man har "kost" ei og anna nyforelsket dame
til sengs :-) )

Hvordan oppfører disse utroe damene seg selv etterpå da? :

-Noen får skikkelig dårlig samvittighet, sier dette har de aldri gjort før, og gir meg
klar beskjed om vi vil ikke møtes igjen.

-Noe går inn i et elskerforhold, der vi treffes nå og da, og det er helt utrolig hva som
tenner disse :

Ei liker at vi gjør det, mens hun ringer typen sin og sier hun må bli en stund lenger
hos venninna si; og da koser, lydløst selvsagt, så mye med henne at jeg gjør alt
for å få henne til å gi fra seg noen lyder, mens hennes greie er å ikke gi noen
lyder fra seg.

Ei anna, som bor i blokkleilighet; når hun og typen er hjemme. så får hun ei
venninne til å ringe, typen tar telefonen, venninen sier hun er nede, har noe hun
skal levere, men har ikke tid å komme opp da hun har det travelt, typen sier et
øyeblikk forteller dama si at venninen venter nede og ber henne hilse, når hun
kommer ned, såer det jeg som venter der, den lille tiden vi har, kliner vi med
herandre og så vil hun at jeg fingerpuler henne. Etter at hun så går, er hun helt
oppsatt på at vi må treffes så snart som mulig i leiligheten min, som regel dagen
etter, og da har vi god, heftig og gjensidig sexglede.

Sier bare en ting; det frigjorte samfunnet med damene som ikke nøyer seg med
kun en type, er en sann glede.

Til guttene : dere kan fordømme meg så mye dere vil, men this is the real life, og
du som tror at dama di er iallefall ikke utro; dont bee sure :-)

Til jentene : dere som av helt normale og naturlige årsaker har vært utroe, slutt
å føl så mye skyld, skam og anger; dere er ikke alene, det er, heldigvis, mange
av dere. Mange utroe damer er kjempehyggelige mennesker, veldig nyttige
samtalepartnere.

poizki
poizkiInnlegg: 8365
16.06.04 17:33
selvfølgelig kan jo mennesker som er utro være hyggelige mennesker, men det rettferdigjør jo ikke å være utro?
Sentos
SentosInnlegg: 8644
17.06.04 01:47
jeg foreslår å tipse en hallik om hvor dem kan finne ei arbeidsom jente.
hyperern
17.06.04 10:13
Når du spørr om det rettferdigjør utroskap, så er det fordi du mener utroskap er
galt i seg selv, sånn ser ikke jeg det.

Grunnen til at jeg skrev at utroe kvinner også er reflekterte, er et spark til alle
de extreme fanatastinene her inne som nærmest lyser utroe kvinner i bann i den
rene Børre Knudsen stilen.
hyperern
17.06.04 10:14
Det er nok å lese en brøkdel av dine innlegg for å skjønne at her er det en fyr
som ikke har det så godt med seg selv.
vidar
vidarInnlegg: 31286
17.06.04 16:51
Beklager, men du klarer ikke legitimere det ved å si at mange er det. Jeg forbeholder meg retten til å håne og avsløre ethvert utroskap.
ElFakir
ElFakirInnlegg: 4281
17.06.04 18:58
Hei hyperern.

Vil bare kort si at egne (tallrike) erfaringer stemmer svært godt overens med hva du forteller her. Jeg vil faktisk påstå at du har tatt fenomenet helt på kornet.

Skal skrive litt mer utfyllende kommentarer siden, men har litt dårlig tid akkurat nå. Stå på !
oLilleMy
oLilleMyInnlegg: 34
18.06.04 09:48
vidar skrev:
Beklager, men du klarer ikke legitimere det ved å si at mange er det. Jeg forbeholder meg retten til å håne og avsløre ethvert utroskap.

--

Avsløre ethvert utroskap? Hva er det for noe piss?
Skulle samboeren min få lyst må han gjerne kose seg med andre. Jeg unner ham det. Så lenge han klarer å passe på at han ikke drar med seg noen sykdommer hjem og ikke får dårlig samvittighet og må fortelle meg om det. Selv om jeg synes det er greit ønsker nemlig ikke å konkret vite om det. Det man ikke vet har man ikke vondt av... Skulle du da komme og fortelle meg at han er utro fordi du ønsker "avsløre ethvert utroskap"? Hold fingrene fra fatet og pass dine egne saker!

Sentos
18.06.04 11:09
naiv lille jente sier jeg bare.
du tror at slikt ikke får konsekvenser selv om du ikke vet om det?(og hva tror du er oddsen for at du aldri vil finne ut av det?).
ting kommer til å bite deg i raua før eller siden. så vær litt forsiktig du heller.
hyperern
18.06.04 12:23
Bra skrevet LilleMy, men jeg tror man kan forklare Vidars oppførsel meget enkelt;

pga ens eget innholdsløse liv, så må man leve et liv gjennom andre, og da er det
noe som alltid går igjen; slike folk er veldig hatske og fordømmendes - det har
sammenhengen med et eget dårlig selvbilde og selvtillit.
hyperern
18.06.04 12:25
Takk ElFakir du har skjønt det, men det er lettere for oss å forklare slike ting
fordi vi begge har praktiskt erfaring med slikt. Jeg ler av folk som er så
fordømmendes til dette, min enkle påstand er at jo mindre sexliv en selv har, jo
mer blander man seg borti andres.
hyperern
18.06.04 12:27
LilleMy :

"Skulle samboeren min få lyst må han gjerne kose seg med andre. Jeg unner ham det."

En så forståelsesfull jente må være drømmen for enhver gutt, og jeg regner med at
om du har anledning og lyst, ingen grunn å holde tilbake :-)
Sentos
18.06.04 14:18
hyperern skrev:
Takk ElFakir du har skjønt det, men det er lettere for oss å forklare slike ting
fordi vi begge har praktiskt erfaring med slikt. Jeg ler av folk som er så
fordømmendes til dette, min enkle påstand er at jo mindre sexliv en selv har, jo
mer blander man seg borti andres.
-------------------
hva har det med utroskap å gjøre?
altså du mener at jo mindre ei dame gidder å gi en tosk som deg sex, jo mere er du utro?:)
forstår godt om ei dame ikke ville tatt i deg, du har jo ingen respekt for noe forhold overhode.
Sentos
18.06.04 14:19
hyperern skrev:
LilleMy :

"Skulle samboeren min få lyst må han gjerne kose seg med andre. Jeg unner ham det."

En så forståelsesfull jente må være drømmen for enhver gutt, og jeg regner med at
om du har anledning og lyst, ingen grunn å holde tilbake :-)
---------------
haha lille krek;)
men tror ikke hun er så despo at du har en sjanse der heller.
men det åpner endel dører for deg når du vil at alle skal være utro. men hvor langt ned vil dem synke? ned til ditt nivå?
jeg har mine tvil.
håper aldri det utvikler seg så elendig i norge som det du ønsker det:)
vidar
vidarInnlegg: 31286
18.06.04 14:56
hyperern skrev:
"Bra skrevet LilleMy, men jeg tror man kan forklare Vidars oppførsel meget enkelt;

pga ens eget innholdsløse liv, så må man leve et liv gjennom andre, og da er det
noe som alltid går igjen; slike folk er veldig hatske og fordømmendes - det har
sammenhengen med et eget dårlig selvbilde og selvtillit."

Ja, jeg beklager. Pga mitt patetiske, kjedelige liv, ønsker jeg ikke andre den utrolige glede det er å bli holdt for narr av en partner som elsker deg så høyt at han/hun gir sin kropp og sine tanker til en annen person kun fordi du skal få den glede av å bli bedratt.

Dere får si hva dere vil, men utroskap vil aldri bli akseptert av personer med normale normer og følelser. Mange sier dèt er det bare de som aldri får noen "tilbud" som sier, og hvis så er tilfelle så får det være slik. Jeg ville heller vært han som ikke får noen tilbud, enn han som takker ja til alle tilbudene. Du virker litt hatsk og fordømmende, der du sier at folk som ser ned på og latterliggjør utroskap er hatske og fordømmende.
ElFakir
15.07.04 18:00
"vidar skrev:
Dere får si hva dere vil, men utroskap vil aldri bli akseptert av personer med normale normer og følelser."

** Det der er jeg helt uenig i. Du er altfor kategorisk, og opphøyer ditt eget verdigrunnlag som det ypperste. Det bør du i det minste evne å innse ?
ElFakir
15.07.04 20:16
Vidar, og alle andre, se her:

"Det moderne mennesket har slåss seg til retten til skilsmisse, eget valg og selvpåført lidelse. Parallellt med de økte personlige rettighetene, lever allikevel håpet om det monogame forholdet sterkt i vårt hjerte og vår sjel. Kanskje nettopp fordi vi som aldri før kan velge hverandre av fri vilje og er henvist til selv å skape rammen rundt vårt parforhold, står ideen om monogamiet så sterkt.

Derfor er dette den stemmen som fortsatt får størst sympati, det må de utro og alle "andrekvinner" (og "andremenn") svelge like godt først som sist:

"Raner du en bank, er det ulovlig. Du blir straffeforfulgt og noen blir erklært som offer. Raner du et liv, en familie, en barndom - med kjærlighet som påskudd, er det altså greit. Du blir ikke straffeforfulgt. For en som har opplevd utroskap og skilsmisse med et ødelagt liv og kjempet med barnas krise og tørket mange tårer, blir det nærmest utålelig å lese om "andrekvinnen Bie"s kjærlighet og skuffelse. Bytt ordet kjærlighet i denne sammenheng med disse tre: Begjær, egoisme og et forkvaklet verdisyn. Les om skilsmissebarn og bedratte koners traumer - om det er av interesse. Skilsmisse rankes på andre plass etter død - hva livskriser angår. Rydd opp i ditt verdisyn og følg rådet fra Sissel G. og finn deg en fri og lovlig partner."

Innsenderen av dette korte brevet signerer med "Skilsmisseskadet".

Det hjelper ikke at mange er utro, at mange lever to liv, at forhold oppløses, at nye forhold starter i forlengelsen av det forrige. Drømmen om den eksklusive, livslange kjærligheten lever som aldri før. Alle som forsvarer noe annet vil få motstand. Her er det ingen overensstemmelse mellom liv og lære.

Sissel Gran"

- Utdrag fra følgende artikkel:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article690615.ece

fire87
fire87Innlegg: 550
16.07.04 15:39
Uansett så tror jeg jo at hvis man er utro mot kjæresten så er det liten sjans for at han/hun vil ha tilbake den som var utro..
Ikke det at jeg fordømmer utroskap men jeg syns da ihvertfall at isteden for å være utro, så kan man, hvis man har problemer i kjærlighetslivet snakke med kjæresten om det først! Og blir det ikke enighet så er det bare å slå opp..

Er ikke så veldig glad i utroskap selv, men har akseptert at den er der, og kommer alltid til å være der.. Så isteden for å bruke et helt liv til å kjempe mot utroskap er det mye bedre å bare akseptere at den er der, og håpe at den ikke rammer partneren din :-)
Tror også at størsteparten av utroskap er p.g.a. manglende piff i sex-livet, f.ex. veldig mye går igjen der..
ElFakir
16.07.04 21:30
fire, statistikk viser at folk flest er utroe en eller flere ganger. Med folk flest mener jeg minst 51%, i denne sammenhengen. Det kan defineres hva som er utroskap, og hva som er forhold (som eventuell utroskap må defineres i forhold til - altså som overtramp mot).

Jeg er for å tolerere enkelte spredte tilfeller av utroskap. Dette fordi ekte kjærlighet, hvis den skal sies å finnes, må kunne overvinne såpass. Utroskap jeg ikke ville kunnet godta, inkluderer om min elskede var utro sammen med kolleger, naboer, familie, venner eller søskenbarn/annen nær slekt.

Utroskap jeg ville kunnet forsøkt å godta, er den som kan skje mens partneren er på hotellkurs, utenlands kongress e.l. - el. om jeg var langtids sykemeldt/lå på sykehus, og ikke kunne gi henne noen som helst form for fysisk oppmerksomhet på månedsvis.

Måten og sammenhengen partneren eventuelt betror utroskap til meg på, vil også spille inn. I en krangel, som en måte å såre meg på.... ikke bra. Mens hun er i en personlig samvittighetskrise - bedre, større sjanse for tilgivelse (at jeg ser gjennom fingrene med det).

Uansett skal man aldri dømme en partner som moralsk mindreverdig for tilfeller av utroskap, så lenge partneren angrer - og vil fortsette med forholdet.

Man skal tross alt være glad for at man har en god livsledsager om man har funnet en. Det er mange som ikke har en slik, eller er sammen med en som de ikke egentlig synes er "god". Ekte kjærlighet, om den finnes, er istand til å takle enkelte kriser her og der. Det blir således også en test på forholdet.

Tilfeller av helt uforståelig og meningsløs utroskap, må håndteres med forsiktighet. Kanskje partneren din går gjennom en stor personlig krise, er deprimert eller lider psykisk på annet vis. Om du da skjeller ut vedkommende og får han/henne til å føle seg som et utrolig dårlig menneske, kan dette gjøre krisen vedkommende gjennomgår enda verre - kanskje bunnløs. Vedkommende kan miste grepet på livet fullstendig, og miste selvrespekten. Det er ikke godt å si hva som skjer videre i livet hans/hennes da. Så elsker du partneren din, så vær forsiktig. Ikke døm for raskt ! Smerten du føler til å begynne med, og mens du venter på å forstå hva som skjer, kan tidobles dersom du går får fort fram og ødelegger alt (hele forholdet).

Poenget mitt er at det alltid vil bero på en konkret helhetsvurdering. De formene for utroskap som "kan tolereres", får man uansett sjelden vite om.

Det viktigste er at man uansett ikke konstant går rundt og er sjalu eller mistenksom. Dette er en form for eiegodhet, som tilslutt vil ødelegge alt - også deg selv.
fire87
fire87Innlegg: 550
18.07.04 18:19
Dæven.. Du har bra svar mot alt du :-)

Kan vel egentlig nevne at dama mi var "utro" når hun ble sammen med meg, hun var sammen med en annen fyr når vi ble sammen.. Jeg har ikke så stort problem for å takle det, ettersom hun ikke var utro mot meg :-)
Kan godt skjønne at partneren kan bli frustrert når han/hun ikke får gjort noe sammen med deg når du ligger på sykehus, og da på den måten får seg et ligg eller hva nå enn som skjer.. Det kan jeg godta, så lenge det var med en han/hun aldri ser igjen ;-)
Men finner man ekte kjærlighet, og er dødsforelska i partneren så er det sikkert mye verre å takle det.. Jeg vet ikke, har ikke levd mer enn 17 år så skal ikke diskutere så altfor mye :-)
Sylfer
SylferInnlegg: 918
21.07.04 10:43
For min del kan du pule rundt så mye du bare orker, og det at damene er utro med deg, er heller ikke ditt problem. Det er de som skal ta ansvar for at de er i et forhold, ikke du.

Til alle de som går bak ryggen til kjæresten sin og er utro: synes det er forkastelig, egoistisk og umoralsk. Dersom du vil ha sex med flere enn en person, har du flere muligheter:

1.Ha et åpent forhold, der begge puler andre, det forutsetter selvfølgelig at begge parter vet om det og er enige i at de vil ha det på den måten.

2. Vær singel, da kan du pule hvem du vil, når du vil, uten at noen har noe de skulle ha sagt på dette. Ligger du da med gifte damer, er det ikke ditt ansvar, det er de som har en mann/ kjæreste de bør tenke på.

Er du i et forhold og er notorisk utro, for å "piffe opp" sexlivet ditt, er du enten syk i hodet, eller så fortjener du ikke å ha en partner som er glad i deg og stoler på deg.
Senron
SenronInnlegg: 295
21.10.04 20:04
Punktene dine stemmer jo kjempebra, hyperern. Men hvorfor være utro? Hvorfor ikke bare si hva en skal gjøre til partneren/kona/kjæresten, før man gjør det, så får man se hva som skjer.

"Reason is not automatic. Those who deny it cannot be conquered by it. Do not count on them. Leave them alone." -Ayn Rand
KansasCity
KansasCityInnlegg: 6312
23.12.04 22:02
har aldri selv vært utsatt for utroskap eller rota med andre damer, men der er ofte slik at menn får varig makt over andre menn hvis de får knulle deres kvinner. Jo råere og mer "snuskete" sex - jo villere kvinne - desto større makt. Slik er det bare selv om man kan skjule ydmykelsen bak en kultivert maske. Hos kvinner ser det ut til å være den som ender opp med mannen som er vinneren.

Denne formidable forskjellen ser kanskje ikke kvinner som tar seg elskere selv om de elsker sine menn. De forstår ikke hvor totalt utslettende det er for en mann.

jeg synes du som går inn for å ha sex med andre kvinner er en utrolig simpel person
Selv
SelvInnlegg: 2066
28.01.05 02:46
Hehe, hyperen.

Jeg skulle nesten ønske du hadde rørt kvinnfolket mitt. Jeg hadde ikke brydd meg om at du ikke var den som var i et forhold. Det hadde vært over og ut med den lille pikken din.
Mohahaha!

Det er forresten jævlig gøy å se reaksjonene på kvinnfolka når de har type og prøver seg på meg. Etterhvert som jeg prater med dem pleier jeg å legge inn "ludder" der navnet deres skulle vært..skal si ansiktsuttrykkene deres begynner å stramme seg opp. Men jeg har dessverre ikke respekt for slike kvinner, så de får bare kjefte alt de vil. Jeg hører det ikke.

Er man litt menneskekjenner, så finner man seg en dame som ikke er utro. Og er man noe til mann, så forbereder man seg på alle eventualiteter, samt sørger for å aldri ta henne for gitt. Jeg svelger ikke giften din, hyperen. Den kommer du til å kveles i selv, når hormonene begynner å forlate kroppen din i overgangsalderen.

-----------------------------
Dette er selvsagt.
hyperern
14.02.05 15:36
KansasCity skrev:

"jeg synes du som går inn for å ha sex med andre kvinner er en utrolig simpel person"

Les engang til hva du har skrevet her, også ser til og med du idiotien i setningen!

KansasCity
KansasCityInnlegg: 6312
26.02.05 20:20
hyperern skrev:
KansasCity skrev:

"jeg synes du som går inn for å ha sex med andre kvinner er en utrolig simpel person"

Les engang til hva du har skrevet her, også ser til og med du idiotien i setningen!

------

jeg synes du burde vært kastrert som går inn for å ligge med andres damer.
hadde du f.eks ligget med kona mi så kan det godt hende du hadde måttet bøte med livet

Lilith78
Lilith78Innlegg: 1131
28.02.05 16:09
Jeg tror det er et fåtall her som bryr seg når folk puler rundt.Det som er utrolig kvalmende og som alle burde skjønne,er at det er totalt uakseptabelt å gå bak ryggen på sin partner! Det er et av de største svikene man kan gjøre,og selv om dere skulle være av en annen mening får dere til helsike se å respektere partneren eller så burde dere ha sørget for å fikse dere en partner som er like løs i trusestrikken som dere selv!

Selv om du hyperern beskriver en situasjon som sikkert er virkelig og "naturlig"(folks svikefulle natur overasker meg ikke),så er idiotisk å støtte dette hykleriet.Det er selvsagt ikke alle som er laget for et monogamt forhold,men det rettferdiggjør ikke slik respektløshetDa burde de holde seg single.Jeg har absolutt INGEN medlidenhet med sånne som deg eller de damene du holder på med.Jeg har full forståelse om en av de respektive oppdager dere og skreller ballene dine som en appelsin.Håper dere brenner.
gergg
gerggInnlegg: 1992
05.03.05 10:02
Lilith78 skrev:
Jeg tror det er et fåtall her som bryr seg når folk puler rundt.Det som er utrolig kvalmende og som alle burde skjønne,er at det er totalt uakseptabelt å gå bak ryggen på sin partner! Det er et av de største svikene man kan gjøre,og selv om dere skulle være av en annen mening får dere til helsike se å respektere partneren eller så burde dere ha sørget for å fikse dere en partner som er like løs i trusestrikken som dere selv!

Selv om du hyperern beskriver en situasjon som sikkert er virkelig og "naturlig"(folks svikefulle natur overasker meg ikke),så er idiotisk å støtte dette hykleriet.Det er selvsagt ikke alle som er laget for et monogamt forhold,men det rettferdiggjør ikke slik respektløshetDa burde de holde seg single.Jeg har absolutt INGEN medlidenhet med sånne som deg eller de damene du holder på med.Jeg har full forståelse om en av de respektive oppdager dere og skreller ballene dine som en appelsin.Håper dere brenner

--------------------------------

Endelig ett fornuftig innlegg.
Det verste man kan gjøre er og svikte partneren , men også evt de barn du har fått med han /henne.

Som en person skrev engang i en annen tråd , det skulle vært automatisk at man mistet foreldreretten ved utroskap , for så og måtte søke om den tilbake.

Jeg vet også at det kan være mange grunner til utroskap, at man ikke har det så bra osv osv .
Da må man prate sammen , bli enige med hverandre om hvordan man løser ting evt bryter opp.

Men desidert det vondeste man kan oppleve er utroskap og jeg unner ingen det samme.

Hyperern , du burde brenne i helvete med deg . Men du er som en asosial taper som ikke har skjønt at det er du som utnytter disse damenes svakheter med ett vanskelig forhold osv. Kanskje du burde fortelle dem at de burde bryte ut av forholdet før du tok i dem. Det ville det stått mere respekt av.

-gergg-
beckham2
beckham2Innlegg: 1139
07.06.05 14:01
Hva er poenget med alt snakket om at man skal ha tillit i et forhold når man hører om sånne ting som dette... Er det rart man blir paranoid?
redden
reddenInnlegg: 150
18.06.05 12:58
hyperern...er artig med sånne som deg. Som tror verden er deres egen lille lekegrind.Sannheten er....(om det du sier stemmer).... at jeg tviler sterkt på at du er så lykkelig som du vil ha det til. gidder ikke utbrodere det noe mere. En dag vil du kanskje oppdage at du trenger mere enn fitte.
Klikk for å gå tilbake til toppen