Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Notorisk utro....

haavabe
haavabeInnlegg: 2
02.06.01 09:09
I mitt tidligere forhold som varte i omtrent 10 år var jeg utro mange ganger. Når jeg var edru skjedde det aldri, men når jeg drakk derimot ble alle tøylene lagt igjen hjemme. I perioder som kunne vare i flere år var jeg ikke utro, men i dårlige perioder og spesiellt mot slutten av forholdet var jeg stadig på "sjekkern". Eksen min merket aldri noe, og hovedgrunnen til at det ble slutt var nok at jeg viste henne for lite oppmerksomhet. (Kanskje ikke så rart når jeg hadde så mange andre å konsentrere meg om). I dag har jeg blitt sammen med en ny og jeg er livredd for at jeg skal begynne på`n igjen. Jeg hadde ikke blitt glad hvis samboeren min hadde vært utro, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg holder på, one-night stands i fylla pleier jo uansett ikke å bli noen stor opplevelse... Er det flere der ute som har lignende erfaringer.
ingebomy
ingebomyInnlegg: 5
07.06.01 12:43
jeg har en del slike erfaringer selv ja! jeg var samboer med samme fyren i tre år, og var glad i ham, men greide aldri å la vær å være utro når jeg var full. jeg hadde en del mer eller mindre seriøse forhold før det samboerskapet også, men ikke en eneste gang har jeg greidd å være trofast. jeg var ikke utro fordi jeg ville være det, men fordi "det bare ble sånn" i fylla. nå er jeg inne i et nytt forhold som har vart i to år, og jeg har forlovet meg. jeg er også livredd for at jeg skal begynne på`n igjen, for jeg er vannvittig glad i samboeren min!! den beste løsningen jeg har funnet på "problemet" er å slutte å drikke... det blir selvfølgelig kjedelig i lengden, men jeg tør ihvertfall ikke drikke meg full hvis typen min ikke er tilstede og "passer på meg"...
cati
catiInnlegg: 3973
12.06.01 20:51
Er jeg langt ute på jordet når jeg har en mistanke om at dette handler om en litt dårlig selvtillit? At man er ikke utro fordi man har et umettelig sexbehov, men fordi man ønsker en bekreftelse på seg selv, at man fortsatt er attraktiv og i -stand- til å forføre. Man flørter for å få en respons som bekrefter at man fortsatt har draget - sitter responsen langt inne så blir man bare enda mer oppsatt på å få den. Det blir en slags sport. Og så har man kommet så langt at man har greid å gjøre et visst inntrykk, den andre er kanskje villig - og har man sagt A er det vanskelig å trekke seg. Har man kommet så langt blir det litt vanskelig å trekke seg ut og den andre begynner kanskje også å presse litt og ta føringen. Så sitter man der - oooops, I did it again.

Eneste tipset jeg har er å jobbe med deg selv. Det finnes ikke noe slikt som "ting bare skjer". Alt har en årsak, og ofte ligger den i deg selv. Og hvis du ikke greier å finne ut av det, vil jeg anbefale å slutte å drikke. Da bør man si til seg selv at om jeg velger å gå inn i et forhold, så vil det innebære at jeg slutter å drikke eller kutter betraktlig ned på alkoholkonsumet. Alle er verd den respekten, og hvis du kommer til at du ikke er villig til å ofre det for en aktuell partner er det neppe noe der som ville gitt grobunn for et varig forhold uansett.

- cati
Klikk for å gå tilbake til toppen