Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Overnattingsgjest!..

Selma78
Selma78Innlegg: 486
27.11.05 18:41
Hei!

Min kjære har to helger på rad hatt den samme jenta på overnatting.. Han hevder hun har sovet på sofaen, og ingenting galt har skjedd mellom dem. De har aldri før hatt noe kontakt, det skjedde plutselig for 14 dager siden.. Jeg har sagt at jeg ikke tolererer at hun ligger over, selv om det ikke skulle skje noe, han har da for h.... ikke noe ansvar for å la denne lille ungjenta (hun er 18, han 30), har tak over hodet når hun drar 2 mil hjemmefra for å dra ut på byen!
Seriøst, tror dere det ikke har skjedd noe??

Dette har altså resultert i at jeg har blitt singel igjen, selv om jeg egentlig skulle gi forholdet en sjanse til over jul.. Men nå ser jeg helt klart at jeg ikke kan la en sånn drittsekk få bruke meg som en dørmatte! Har jo nesten vært problemer fra dag en i dette forholdet, selv om han er kjempegrei og det nærmeste jeg, så langt, har kommet med å finne drømmemannen. Når det går på akkord med mine verdier og meg selv så er det ikke verdt det! Jeg ga ham virkelig inn i dag, og plutselig fikk han vridd det til at det var min feil, at jeg var dum og at han nå skjønte hva som foregikk når jeg besøker eksen min, som er en god venn av meg, for på seg selv kjenner man andre.. Bullshit!!

Ok, jeg er veldig sint nå, og begynner jeg å tilgi han i senere innlegg så kick my ass!!:)

Klem
Edruvatar
EdruvatarInnlegg: 4525
27.11.05 21:19
Det er altså greit for deg å besøke eksen men ikke greit for typen din å ha jentebesøk.Gå på akord med dine verdier, meg i baken. Typisk kvinnelig dobbeltmoral.

Du prøver altså å bestemme over typen din(nekter han å få besøk av den han måtte ønske), når han nekter å være en tøffel og etterkomme dine krav så er han en drittsekk som vil bruke deg som dørmatte.

Dette er noe av det mest patetiske jeg noen gang har lest. Kvinnfolk....
Ginger1
Ginger1Innlegg: 17882
28.11.05 13:46
You go girl! Du setter selv grensene i dine egne forhold.
Selma78
28.11.05 18:30
Hei Edruvatar!:)
Hva om jeg sier at en venninne av meg har observert dem kyssende ute på byen? Jeg og eksen min har et flott vennskapsforhold, og en datter sammen, så jeg må jo nesten få dra på besøk av og til.. Er ikke snakk om noe overnatting!

Klem

Kvinnelig intuisjon skal man ikke kimse av!
Proximus
ProximusInnlegg: 1678
28.11.05 18:33
Tror nok du har gjort det rette ja. Når man er i et forhold så gjelder det jo å sette grenser sammen, og hvis han ikke vil tolerere dine grenser, så er ham vel ikke noe å samle på...
Waratte
WaratteInnlegg: 463
28.11.05 18:35
tillit?
Selma78
28.11.05 20:16
Waratte skrev:
tillit?

----------------
Tror ikke tilliten i mellom meg og han noen gang kommer til å bli den samme igjen.. Han har idag innrømmet at hun lå i hans seng, sammen med ham, men tviholder på at ingenting skjedde. For 3 uker siden stolte jeg 100% på ham, hadde ikke noe problem med at han dro på byen sammen med kompisene og på blåtur med en gjeng på 40 stk. Men når jeg etter forrige helg sa at jeg ikke likte at han dro med seg denne jenta (som ifølge folk som kjenner henne er veldig villig til å gjøre "ting" sammen med menn, og liker litt eldre menn..) hjem, og han lovte at det var en engangshendelse, så syns jeg det er magel på respekt for meg når han gjør det samme allerede helga etter!
Han vil ikke miste meg sier han, men jeg sa at det har han allerede gjort! Vi begynte som gode venner som hadde sex, ble kjærester og nå vet jeg ikke om jeg vil ha ham i omgangskretsen min engang...:/
Waratte
WaratteInnlegg: 463
28.11.05 22:07
Nei men da skjønner jeg deg litt bedre da, du har jo ikke noe grunnlag for og kunne stole på han.
Edruvatar
EdruvatarInnlegg: 4525
28.11.05 23:14
Selma78 skrev:
Hei Edruvatar!:)
Hva om jeg sier at en venninne av meg har observert dem kyssende ute på byen?

Da er han et svin og burde få testiklene fjernet med en plastikk-kniv
hyperern
hyperernInnlegg: 493
29.11.05 10:28
Jeg fatter ikke hva som er problemet her i det hele tatt?

Dersom han og den jenta gjensidig har lyst på hverandre, er det helt på sin plass at de gjør noe med, hva de enn gjør vedkommer ikke deg uansett!
Proximus
29.11.05 10:50
hyperern skrev:
Dersom han og den jenta gjensidig har lyst på hverandre, er det helt på sin plass at de gjør noe med, hva de enn gjør vedkommer ikke deg uansett!

----------

Det vedkommer vel henne veldig hvis hun er sammen med fyren!?
hyperern
hyperernInnlegg: 493
30.11.05 11:46
At hun er sammen med han betyr ikke at hun eier han!

Dersom han vil ha sex med en annen kvinne, er det noe som ikke vedkommer henne i det hele tatt!
Proximus
30.11.05 11:48
hyperern skrev:
At hun er sammen med han betyr ikke at hun eier han!
Dersom han vil ha sex med en annen kvinne, er det noe som ikke vedkommer henne i det hele tatt!

-----------

Tror du har misforstått noe vesentlig med forhold...
Alemao
AlemaoInnlegg: 6306
30.11.05 11:49
"Det er altså greit for deg å besøke eksen men ikke greit for typen din å ha jentebesøk.Gå på akord med dine verdier, meg i baken. Typisk kvinnelig dobbeltmoral."

amen!
Sairalinde
SairalindeInnlegg: 140
06.12.05 11:55
At man kysser sine overnattingsgjester i folkemengder indikerer at man gjør mer når man er alene i samme seng. Fulle menn som sover sammen med jenter de har kysset på vil i 90% av tilfellene forsøke å få sex. Mislykkes forsøket blir hun ikke invitert tilbake neste helg.

En ting kvinner (spesielt) bør lære seg. Utroskap skyldes kke bare at kjæresten er slem og "har seg med andre". Utroskap er noe som oppstår når hovedforholdet ikke er godt nok eller mangler noe. Ja, det finnes menn (og kvinner) som er notorisk utro, men det skyldes at de ikke evner å få nok ut av de forhold de er i.

Det er helt riktig å gå ifra en utro partner. Enkelt og greit fordi utroskapet er et uttrykk for dysfunksjonalitet i forholdet. Tilstanden blir ennå verre når utroskapen oppdages og muligheten for å reparere er liten. (Dersom man ikke konkret vet hva som er galt og ønsker og evner å gjøre noe med det).

Det finnes mange former for utroskap. Den mest vanlige og den som ansees som mest harmløs av mange er en tilfeldig one night stand. Deretter en partner på si man har der kun for sex (noe som kan være tilfellet i det du beskriver) og til slutt at man har en utenom man har et varig forhold til og elsker (mest vanlig hos gifte/ samboende med barn).

Selma78
06.12.05 16:27
Hei..Takk for et belærende innlegg..

Jeg vil nok ikke karakterisere dette som noe annet enn at han er en feig, liten mann som ikke klarte å se meg inn i øynene å si at det er over, før han hoppet på neste.. Veldig simpelt og dårlig gjort av ham, siden han visste veldig godt hvor uendelig glad jeg faktisk var i ham.

Pratet endel med ham i går, og jeg merket veldig godt at den respekten jeg følte for ham før dette skjedde er helt borte, for ikke å snakke om tilliten.. Vi skal prøve å være venner nå da, men jeg tror det forblir med prøvingen, jeg er fortsatt veldig såret, og er redd det kan bli litt amper stemning hvis vi skal finne på noe sammen. Heldigvis har ikke dette forholdet mellom oss vart så lenge, men smerten er der fortsatt, jeg har mistet matlysten, gått ned flere kilo og føler meg sliten.

Gleder og gruer meg til jul, gleder meg fordi jeg skal slappe av sammen med datteren min og ha det koselig, men gruer meg fordi jeg nok engang er singel i jula...

Men det går seg vel til, tiden leger alle sår, og erstatter dem med nye...

Klem
Proximus
06.12.05 16:37
Kanskje nissen i år er kjekk... ;)
Selma78
06.12.05 16:59
Hehe..ja der sier du noe.. Får håpe det er en ung kjekk nisse...:) DET ønsker jeg meg til jul..hihi

Klem
Skybert1
Skybert1Innlegg: 24872
06.12.05 17:03
Dette er jo bra nyheter. Det er bedre at dette skjer nå enn om 5 år. Du får slutte å løpe etter drittsekker og finne deg en kjernekar i stedet.
Selma78
06.12.05 23:07
Du har rett Skybert1, men hvordan kan man vel vite om de er drittsekker når de virker så lovende i begynnelsen. Det jeg må gjøre er å slutte å engasjere meg så fort følelsesmessig, har alltid vært sånn, selv om jeg har blitt brent mang en gang! Sist sa jeg til meg selv at neste gang skal jeg være 110% sikker på at vedkommende jeg er involvert med har følelser for meg før jeg faller... Men neida, det gikk på samme viset, og nok en gang er jeg såret... Jeg får bli kald og kynisk! Hehe..:)

Klem
Skybert1
Skybert1Innlegg: 24872
07.12.05 11:12
Nei det er ikke så lett dette, man tror man har funnet sin sjelevenn men så viser det seg at han er en kjeltring. Potensielle kjærester burde egentlig kommet med en referanseliste, eventuelt burde det finnes en webside hvor man kan lese hva hans tidligere kjærester mener om fyren.

Dah kan man finne ut om han husker bursdagen din, gjør han husarbeid, promper han i søvne, legger han ned ramma, glaner han på rumpa til bestevenninna di, ferdigheter i senga osv.
-Angel-
-Angel-Innlegg: 10
09.12.05 11:25
du har gjort helt riktigt ønsker jeg hadde samme GUTS som deg noen ganger.... det er ikke noe å ha... Du skal føle deg trygg i ett førhold, sier jeg som ikke gjør det :)

STÅ PÅ!!! Dem sier drømmemannen finnes der ute... det e bare det med å finne ham ;D

Lykke til videre...
Du har inget att førlora
msCon
msConInnlegg: 54
09.12.05 16:18
Var i akkurat samme situasjon selv en gang med en kjæreste og jenta han i fylla dro med seg hjem, på det han kalte "nachspill"...
Dette skjedde bare en gang og jeg vet, selv om han påstår annet, at de ikke lå i hver sin ende av senga akkurat...
Men han ble tilgitt, dumsnill som jeg er :) Og i dag er vi fortsatt sammen, har det bedre enn noensinne og akkurat blitt foreldre til en vakker liten jente!
Så det kan faktisk også gå bra! :)
Selv om han selfølgelig nesten daglig får betale for det han gjorde, i form av små, men svært treffende kommentarer :)
Selma78
09.12.05 23:40
Selv om han selfølgelig nesten daglig får betale for det han gjorde, i form av små, men svært treffende kommentarer :)
-----------------

Jeg ber deg innstendig om å slutte med det, la saken ligge, han vet at han har gjort en stooor feil, men hvis du har sagt at du tilgir ham, så gå videre, og ikke bring dette opp i dagen gang på gang.. Det gnager på deg, fordi du aldri helt kommer over at han svek deg, det gnager på ham, som føler at ingenting han gjør får deg til å glemme, og til sist kommer det til å gnage forholdet deres sønder og sammen! Jeg har vært der før, med min første eks, som jeg har barn med. Man må la seg selv glemme det hvis man først har sagt at "ok, vi prøver igjen!", ellers er forholdet dødsdømt!

Lykke til med den lille tulla deres, kos dere skikkelig!!:)

Klem fra Selma
Selma78
10.12.05 00:04
Angel- skrev:
du har gjort helt riktigt ønsker jeg hadde samme GUTS som deg noen ganger.... det er ikke noe å ha... Du skal føle deg trygg i ett førhold, sier jeg som ikke gjør det :)
-------------
Tro meg, jeg har ikke så altfor mye guts, men jeg har blitt sterkere med årene... Dette siste forholdet har virkelig gjort selvtilliten min enda litt lavere, da måten han har tatt bruddet på har blitt en eneste skittentøysvask, der han slenger beskyldninger mot meg den ene dagen, og neste dag vil han være venner igjen og ha fritt fram opp i senga mi...

Idag fikk jeg melding fra ham om at dette var siste meldinga jeg noen gang kom til å få fra ham, vet ikke helt hva jeg har gjort nå, og greier heller ikke å ta ham alvorlig, siden han har skrevet det 3 ganger de siste 14 dagene..:) og om det nå skulle være sant denne gangen, så skjønner jeg ikke helt hva jeg har å tape på å ikke ha kontakt med ham!

Syns også man skal føle seg trygg i et forhold, om det er kjæreste eller venn, så skal man kunne stole på de man er involverte i på et personlig plan! Og om noen misbruker denne tilliten så gjør det vedkommende til et stakkarslig menneske, og dem er det ikke vits å bruke energi på!

Jeg tror nok jeg finner "drømmemannen" en gang, han som er verdt å stole på.. De sier at den eneste som er verdt å gråte for, er han som aldri gir deg noen grunn til å gråte..!:) så..the search continues...men den trappes også ned, har ingen hast, livet er bra som singel!!:)

God helg alle sammen!!

Klem
msCon
msConInnlegg: 54
11.12.05 14:31
Ja du har så rett i alt du skriver :) Det er bare så utrolig vanskelig å la være, selv om jeg vet det sårer både han og meg! Og jeg merker at det går utover oss som par. Jeg er kanskje hevngjerrig.. Men det er nødt for å ta slutt nå!
Takk ;)
Selma78
11.12.05 16:35
Skjønner deg så utrolig godt msCon! Men du må huske at du et et stort og godt menneske som vil gi ham en ny sjanse etter et slikt sidesprang, men se på det som nettopp det, et sidesprang!! Han vil ha deg, og han vil starte en familie med DEG!!:) Så som det fantastiske menneske du er, bit i deg alle gangene du har lyst til å sende avgårde en kvass kommentar på noe, eller stikke ham med noen ord om hva han har gjort! Du får det mye bedre med deg selv om du lar være, sett pris på det det du har!:)

Klem
-Angel-
-Angel-Innlegg: 10
14.12.05 10:48
hehe du har helt rætt... måtte bare le litt åt den mld.. den har jeg og hørt førr... men plutselig når dem skjønner att dem trenger deg till ett eller annet så er dem der igjen ;)
Det er farlig og leke med andre menneskers følelser...
men som du sa.. livet e allt bra singel og... kanske till och med han drømmemannen finner deg :D

Stå På !!!
Du gør helt riktig...

:D
Lykke til videre
Engagutten
EngaguttenInnlegg: 3920
25.01.06 16:36
Edruvatar skrev:
Det er altså greit for deg å besøke eksen men ikke greit for typen din å ha jentebesøk.Gå på akord med dine verdier, meg i baken. Typisk kvinnelig dobbeltmoral.

- -

Indeed!
Selma78
26.01.06 20:33
takk for at du pustet støvet av denne tråden da...

Hvis du leste videre hadde du nok sett at alt ikke var så lettvint.. Og at jeg ikke overnatter hos venner (2 av mine beste venner er ekser av meg..)..
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg