Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvordan kan folk la være stemme FRP?

NYTT TEMA
Soulborn
SoulbornInnlegg: 1662
06.09.09 16:41

Etter alt rotet med AP eller den andre møkka vi hadde før?

Synes FRP fortjener en sjangs til å vise seg uduglig eller det motsatte
For det blir jo ikke akkurat som å hoppe etter virkola for dem..

Jeg er ingen FRP person men Nå stemmer jeg dem på trass.
Bedre enn total politikerforakt eller hva?

Branneren
BrannerenInnlegg: 49942
06.09.09 16:47

Det er vel ikke så vanskelig å la være å stemme FRP vel? Det er jo bare å ta et annet parti sin valgseddel og putte i kassen..... Og dermed har man latt være å stemme FRP... Så enkelt er det...

Mjølkeku
MjølkekuInnlegg: 8781
06.09.09 16:50
Soulborn: Bedre enn total politikerforakt eller hva?

På ingen måter. Da anbefaler jeg heller at du sitter hjemme på valgdagen, så fremt du ikke kommer til fornuft.

Og jeg er møkklei alle som skal klage over hvor dårlig vi har det. Vi bor i det landet som har vært verdens beste å bo i i flere år nå. Flytt til et land i den tredje verden, og så får dere se hva som faktisk er dårlig. Bortskjemte unger...

ulefos
ulefosInnlegg: 115496
06.09.09 18:01
Soulborn: For det blir jo ikke akkurat som å hoppe etter virkola for dem..

foe FRP blir det definitivt som å hoppe etter Wirkola

jeg gad se FRP gå løs på utfordringen med finanskrise, når deres representanter  ikke engang klarer å bygge en hoppbakke

Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 22615
06.09.09 21:40
Soulborn: Etter alt rotet med AP eller den andre møkka vi hadde før?

Synes FRP fortjener en sjangs til å vise seg uduglig eller det motsatte
For det blir jo ikke akkurat som å hoppe etter virkola for dem..

Jeg er ingen FRP person men Nå stemmer jeg dem på trass.
Bedre enn total politikerforakt eller hva?

Hvorfor er det så forbanna vannskelig for enkelte her inne å skjønne at et stort flertall av Norges befolkning har helt andre politiske preferanser enn det Siv og FRP står for.

overvektige_meg
overvektige_megInnlegg: 32319
06.09.09 21:43

Vi får bare finnes oss i at flertall ikke vil ha noe med Frp å gjøre, eneste de vil ha fra oss er skatte- og avgiftsinntektene da det er dyrt å finansiere et gedigent byråkrati, støtte til Hamas og terrorister i Swat-daken samt kjøpe seg FN-stillinger

Kjetil_e
06.09.09 21:53
overvektige_meg: Vi får bare finnes oss i at flertall ikke vil ha noe med Frp å gjøre, eneste de vil ha fra oss er skatte- og avgiftsinntektene da det er dyrt å finansiere et gedigent byråkrati, støtte til Hamas og terrorister i Swat-daken samt kjøpe seg FN-stillinger

Nå var det ikke deg jeg siktet til, men de her inne som stadig slenger ut tråder om at alle bør/må stemme FRP. De bør faktisk skjønne at mange har helt andre ting de vektlegger når de skal velge parti enn det FRP vektlegger. Stemmer jo selv SV som på mange måter er det motsatte ytterpunktet til FRP (ihvertfall blant partiene på Stortinget) og det kunne aldri i verden falle meg inn å drømme om at alle skulle stemme på SV. Selvsagt vil jeg argumentere for SV når jeg deltar i debatt, men er fult klar over at flertallet aldri vil komme til å stemme SV, og vil heller aldri forvente noe slikt. Mens det derimot virker som om enkelte her inne forventer at alle og enhver skal stemme FRP.

overvektige_meg
06.09.09 21:54

Jeg kommer iallefall aldri til å stemme SV, jeg tipper jeg er mot minst 80% av det partiet står for

Kjetil_e
06.09.09 22:09
overvektige_meg: Jeg kommer iallefall aldri til å stemme SV, jeg tipper jeg er mot minst 80% av det partiet står for

Og det har jeg ingen problemer med å akseptere. Men det som forundrer meg er enkelte her som tydligvis ikke klarer og akseptere at 70-75% av de stemmeberettigede ikke kommer til å ville stemme FRP.

Bare det at de klarer og lage en tråd som denne, ligger og en lignende på politikk Norsk nu.

overvektige_meg
06.09.09 22:12

Jeg aksepterer det

Jeg aksepterer også at V, Krf og H ikke vil ha noe med Frå å gjøre, bortsett fra når det gjelder å betingelsesløst skulle støtte dem i jakten på godt betalte taburetter uten å ha noe igjen for det politisk. Det siste sliter jeg mer med å akseptere

Om det skulle bli en regjering av V, Krf og H vil det bli direkte festlig å se Erna Solberg og Per Kr.Foss forsvare administrasjonen av Ap-politikk

(Innlegget ble redigert 06.09.09 22:15)

Askeladd3
Askeladd3Innlegg: 4907
06.09.09 22:20
Mjølkeku: Og jeg er møkklei alle som skal klage over hvor dårlig vi har det. Vi bor i det landet som har vært verdens beste å bo i i flere år nå. Flytt til et land i den tredje verden, og så får dere se hva som faktisk er dårlig. Bortskjemte unger...

Hører at du ikke vet mye om landet du bor i.

Oljerikdom kamuflerer en dårlig økonomi, er det bærekraftig eller er det ikke? BNP = BNP sverige sier ikke så veldig mye da Sverige er og vil bli et fattig land i europa/vesten.

Nesten all industri er lagt død i Norge, selv der vi har naturgitte fordeler som ren fossekraft, er det fornuftig eller er det ufornuftig?

Innvandring som til og med innvandrere er imot, er det bærekraftig eller er det ikke? Frp er nr. 2 blant innvandrere.

Mottak av ca 50 000 hvorav 47500 ikke kan eller vil forsørge seg selv, er det fornuftig eller ufornuftig? To byer på størrelse med Lillehammer pr år... dvs i løpet av 10 år blir det 20 byer på størrelse med Lillehammer hvor folk ikke kan fø seg selv. Fornuftig politikK? høres ut som du lever på feil planet mr.

PellePenis
PellePenisInnlegg: 4794
06.09.09 22:28
Askeladd3: BNP sverige sier ikke så veldig mye da Sverige er og vil bli et fattig land i europa/vesten.

Allikevel har Sverige de samme godene, like lang levealder, like lang utdannelse også videre som alle andre i den vestlige verden. Amerikanere har større hus, større bil, bytter møbler oftere også videre, men har det egentlig så mye å si for livskvaliteten?

Olga_47
Olga_47Innlegg: 1390
06.09.09 22:30
PellePenis: Amerikanere har større hus, større bil, bytter møbler oftere også videre, men har det egentlig så mye å si for livskvaliteten?

Ja.

Askeladd3
06.09.09 22:46
Kjetil_e: Hvorfor er det så forbanna vannskelig for enkelte her inne å skjønne at et stort flertall av Norges befolkning har helt andre politiske preferanser enn det Siv og FRP står for.

Frp kan bli Norges største parti i flere fylker enn AP. Tyder ikke dette på at du er iferd med å høre til den delen av samfunnet som fremdeles fornekter at Frp er det eneste partiet som klart og tydelig sier at de setter Norge før feks Sudan eller id-løse personer på leting etter et trygdehull inn til Norge? Tror du virkelig flertallet av Norges befolkning heller vil betale for å fø opp 20 byer på størrelse med Lillehammer som ikke kan forsørge seg selv for at Gahr støre skal ha god "samvittighet" når han møter verden i det totalitære FN- systemet? Tror du virkelig folk som snyter på skatten fordi staten er grådig vil overse et slikt feilskjær av dimensjoner som er synlig i landet? Du kan ikke overse feilskjær på størrelse med 2 x Lillehammer pr år. Gjør du det, opptrer du som de rødgrønne i dette spørsmålet og da kan du ikke regne med at folk tar deg seriøst.

PellePenis
PellePenisInnlegg: 4794
06.09.09 22:50
Olga_47: Ja.

Nei, det gjør ikke det. Årsaken er at det er statusgoder. Det vil si goder som gir nytte ikke i forhold til sin absolutte verdi, men hvor mye man har i dem i forhold til andre. Man ser klart at nytten av økonomisk vekst avtar drastisk når man har nådd et visst nivå.

Pront
ProntInnlegg: 3
06.09.09 23:02

Rot, hvilket rot..?

Vi har som land taklet finanskrisen perfekt, mye fordi våre ledere har gjort en flott jobb..

Jeg har slekt i Sverige, de misunner oss Stolteberg og styring for å unngå arbeidsledighet, økonomiske kommune problemer og annet.. Det eneste gjennomsnitts svensken har fått etter brglig politikk er en 100 lapp i mnd i skattelette for en med gjennomsnittlig inntekt.. Samtidig har arbeidsledigheten blant unge mennesker under 23 år økt til nesten 25%.. Mange av dem har reist til Norge... Har selv skaffet arbeid til 2 av dem..

Nei, slutt sutringen, Norge er verdens best land... At vi har svakheter som vi må takle er greit, det tror jeg Stoltenberg fortsetter å jobbe med, som han etter min mening har gjort frem til nå..

(Innlegget ble redigert 06.09.09 23:16)

Askeladd3
06.09.09 23:26
PellePenis: Allikevel har Sverige de samme godene, like lang levealder, like lang utdannelse også videre som alle andre i den vestlige verden. Amerikanere har større hus, større bil, bytter møbler oftere også videre, men har det egentlig så mye å si for livskvaliteten?

Kjære deg, Sverige har ikke de samme godene. Systemet råtner. Med flere dusin nogo-zones for politi, lege og brannvesen kan du vel knapt si at SVerige har samme velferd som Norge eller Danmark eller USA?

Nå lider Københavns område Nørrebro under en krig mellom innvandrere og mc-gjenger om herredømmet over narkotrafikken og gatene. Nørrebro kan bli en nogo-zone for hvite om ikke HA vinner. Det er likevel helt klart at Danmark med en streng innvandringspolitikk har et vesentlig bedre debattklima om innvandring enn sverige, de har også vesentlig færre voldtekter. Dette er for tydelig til at noen seriøs person kan bortforklare det.

På tide å oppdatere kunnskapen sin litt Pelle. Hva gjelder biler og hus så er det kanskje ikke det viktigste i verden, mye viktigere er det at du bor sikkert, at brannvesenet vil redde deg om det brenner eller at helsevensenet kan oppsøke deg dersom du trenger hjelp. Er du ikke enig? USA kan få seriøse problemer når økonomien lander, men de har da i det minste herredømmet over sitt eget land og de har en farget president som skjønner om ikke alt så ihvertfall at også hvite har stemt på han. Det samme kan du ikke si om sverige. Forsøk å være nøytral Pelle og sett deg inn i sakene, her det er endringer på gang som vil berøre verden inkludert Norge. Kunnskap er viktig, det kan være et våpen og et forsvar så søk ekte vare og ikke tullpjatt.

Den snille gamle damen i Sverige som lever på eldresenter etter et langt arbeidsliv. Hun bor i blokk hvor det også bor innvandrere fra Irak i 20- og 30-årene uten jobb hvor hverken damen eller securitas/politi kan ferdes trygt utenfor når disse innvandrerne får boltre seg i et vennlig land. Kan du forklare en slik dame hvorfor man ikke skal ta kontrollen over innvandringen i Sverige?  Kan du forklare henne at hun har feil etnisk bakgrunn og derfor ikke kan oppholde seg hvor hun vil i sitt nærmiljø (dvs ute på fellesarealer)? Hva er et fengsel egentlig? Hvem sitter i fengsel? hvorfor? Jeg sier ikke at USA er uten feil, men tror du amerikansk politi ville akseptert dette som svensk politi aksepterer? Hva er årsaken? Hvem er fri? hvem er ufri? hvem er herre i eget hus? hvem er trell i eget hus? Er det i henhold til menneskerettighetene det som skjer i Sverige? hva er FN når de pålegger sverige å ta imot slike folk? Er FN et rent underbruk av totalitære stater? Husk afrikanske land utgjør flere hundre stemmer i FN, hvorav OIC er en ikke ubetydelig aktør. Hvorfor tror du amerikanerne diskuterer om de skal trekke seg ut av FN mens Sverige ikke har nevnt den debatten engang? Hvem har et fritt og fungerende debattmiljø av USA vs Sverige?

http://www.document.no/2009/09/bildt_skylder_pa_bad_timing.html

Se på linken, er det ikke rart at Sverige som har fokusert på nøytralitet mellom kommunistblokken og vesten, selv ikke klarer å se når de bør fordømme åpenbart rasistiske artikler? Sverige har jobbet for hardt med å være nøytral til at de kan være det. I dag har Sverige en politisk ledelse som er partisk og uetisk i midtøstenkonflikten. er denne prisen verdt å betale for å bli likt av Hamas? Hva skal Bildt med å bli likt av Hamas, inngå et "forsvarssamarbeid"? Det fungerer ikke sånn. Sverige er i deep shit på mange plan og bør snarest skifte ut drittpolitikerne de har valgt. USA er i deep shit økonomisk men Obama har enda tid selv om den renner ut.

Har Sverige de samme godene som USA når politikerne ikke bryr seg om landets befolkning? bare tanken på å tro noe sånt er helt fjernt. Over hele europa ser vi at hovedstedene og andre større byer får stadig større problemer med folk fra midtøsten som vil bestemme over politi, lov og orden. er dette fenomenet like utbred i USA? Nei.

The_Law
The_LawInnlegg: 701
06.09.09 23:33
Branneren: Det er vel ikke så vanskelig å la være å stemme FRP vel? Det er jo bare å ta et annet parti sin valgseddel og putte i kassen..... Og dermed har man latt være å stemme FRP... Så enkelt er det...

du får det til å høres enkelt ut. en nødvendig betingelse for å gjøre dette, er å bruke en del tid på å sette seg inn i norsk samfunnsliv både økonomisk og sosialt. først da, når du har skaffet deg litt INNSIKT vil du la vær å stemme frp.

sagt med andre ord; FRP - for folk flest.

Kjetil_e
07.09.09 09:26
Askeladd3: Frp kan bli Norges største parti i flere fylker enn AP. Tyder ikke dette på at du er iferd med å høre til den delen av samfunnet som fremdeles fornekter at Frp er det eneste partiet som klart og tydelig sier at de setter Norge før feks Sudan eller id-løse personer på leting etter et trygdehull inn til Norge? Tror du virkelig flertallet av Norges befolkning heller vil betale for å fø opp 20 byer på størrelse med Lillehammer som ikke kan forsørge seg selv for at Gahr støre skal ha god "samvittighet" når han møter verden i det totalitære FN- systemet? Tror du virkelig folk som snyter på skatten fordi staten er grådig vil overse et slikt feilskjær av dimensjoner som er synlig i landet? Du kan ikke overse feilskjær på størrelse med 2 x Lillehammer pr år. Gjør du det, opptrer du som de rødgrønne i dette spørsmålet og da kan du ikke regne med at folk tar deg seriøst.

Jeg fornekter ikke at andre finner FRP som det de anser som eneste seriøse parti. Men det som irriterer meg noe jævla kraftig er slike som TS som forventer at alle sammen skal falle for Siv og stemme FRP. Er faktisk på tide at de innser at flesteparten av det Norske folk ikke ønsker FRP. Og det kan man trygt si så lenge FRP ikke har større oppslutning enn de har.

BaldRock
BaldRockInnlegg: 1459
07.09.09 09:46

Det er ganske lett å la være å stemme på frp. Jeg er en vanlig lønnsmottager og med frps politikk vil min hverdag bli langt mer usikker.
Hvordan det?
Frp vil fjerne grunnavgiften på engangsembalasje. Det medfører at ca 1500 arbeidsplasser bare i bryggerinæringen vil forsvinne. Da må jeg ut på jobbmarkedet og det er ikke akkurat enkelt for en 43-åring uten utdannelse å få seg en ny jobb.
Om jeg skulle finne en ny jobb så vil det bli nesten umulig å få en fast stilling, i og med at frp vil "myke opp" reglene for midlertidig ansettelse. De vil si at arbeidsgiver kan ha folk midlertidig ansatt i inntil ett år.

Privatisering av helsevesenet og andre velferdsgoder vil bli ett fordyrende mellomledd som bare vil tjene de som har råd til å betale seg gjennom helsekøen. Det vil skje på bekostning av de av oss som må vente, for antallet leger og spesialister vil ikke øke nevneverdig.

Så om du er en styrtrik bedriftseier, så er frp partiet for deg.
Er du en vanlig lønnsmottager så bør du styre LANGT unna frp.

Radioman
RadiomanInnlegg: 172
07.09.09 09:52
Soulborn: Etter alt rotet med AP eller den andre møkka vi hadde før?

Hvilket rot sikter du til?

tomher1966
tomher1966Innlegg: 24
07.09.09 10:17
Radioman: Hvilket rot sikter du til?

Ikke fått med deg korrupsjon gjentatte ganger ?

Byggebransjen har ikke påbegynt "krisepakkene" enda. Den kommer når markedet selv har bedret seg. Så får vi opphetning i stedet.

Hadde de valgt å fjerne avgifter i stedet, ville mange arbeidsledige fortsatt vært i arbeid

Radioman
RadiomanInnlegg: 172
07.09.09 10:25
tomher1966: Ikke fått med deg korrupsjon gjentatte ganger ?

Som er APs feil?

Er AP dømt for korrupsjon?

Er det i så tilfelle "alt" rotet som man bør tenke på for å heller gi sin stemme til Frp?

tomher1966
07.09.09 10:28
Mjølkeku: Vi bor i det landet som har vært verdens beste å bo i i flere år nå

Nå har vi vel ikke politikerne her i landet å takke for det.

Et amerikansk oljeselskap og kun èn politiker satte igang oljeleting på norsk sokkel.

tomher1966
07.09.09 10:41
Radioman: Som er APs feil? Er AP dømt for korrupsjon? Er det i så tilfelle "alt" rotet som man bør tenke på for å heller gi sin stemme til Frp?

AP s feil ? Kanskje ikke. Vet ikke hvem som ansatte f.eks Osmundsen. Men ingen ble vel stilt til ansvar, og det er vel problemet. Hadde du som privatperson gjort noe tilsvarende i ditt yrke ville du fått sparken.

Dømt for korrupsjon ? Nei, ville du anmeldt og siktet deg selv ?

Stemme FRP ? Nei det er ikke noe jeg har bedt deg om.

Men jeg opplever at svært mange i dette landet ikke evner å gjøre seg opp en egen mening. Mange stemmer det samme som foreldre, arbeidskollegaer og venner.

Jeg mener at vi trenger nytenkning. Vi må tørre å prøve noe nytt. Kanskje dukker det opp noen nye idèer, som alle vi benytte seg av i fremtiden.

Det kommer et nytt valg om 4 år, og det tar utrolig lang tid å gjennomføre noe som helst i lille Norge. Så uansett vil ikke landet vårt bli snudd på hodet de neste 4 år.

tomher1966
07.09.09 11:10
Pront: Vi har som land taklet finanskrisen perfekt, mye fordi våre ledere har gjort en flott jobb..

Er finanskrisen over ???

Arbeidsledigheten øker hver dag. Antall konkurser øker hver dag.

Grunnen til at Norge til nå har klart seg bra så langt i finanskrisen er oljen, og den fant ikke Stoltenberg. Krisepakkene til byggebransjen er fortsatt på prosjekteringsstadiet. Når disse en dag skal påbegynnes, er finanskrisen over og krisepakkene vil bare hjelpe til med en opphetning i økonomien. Noe som igjen vil øke rentene og bli et problem for eksportnæringen.

Men hvis din situasjon er som følger: Ingen boliglån, har ikke arbeid i eksportnæring, ikke avhengig av å kjøre bil gjennom bomringer, bor slik til at du ikke kan bli utsatt for kriminalitet. Ja da er vel alt som det skal være, og trenger ikke endre på noen ting.

MEN DA ER DU HELLER INGEN SOSIALIST, FOR DA TAR DU BARE HENSYN TIL DEG SELV.

Filosofitus
FilosofitusInnlegg: 643
07.09.09 11:59
Mjølkeku: Og jeg er møkklei alle som skal klage over hvor dårlig vi har det. Vi bor i det landet som har vært verdens beste å bo i i flere år nå. Flytt til et land i den tredje verden, og så får dere se hva som faktisk er dårlig. Bortskjemte unger...

Og jeg er møkklei alle de ignorante menneskene som selv bor i landet og ikke klarer å se så opplagte ting som:

1. Vi er verdens rikeste land per innbygger, allikevel har vi langt dårligere veier, tognett, infrastruktur osv, enn alle land vi kan sammenligne oss med.

2. Vi har klart å bygge et offentlig byråkrati ,som har så mange ansatte og koster så vannvittig mye at vi aldri i verden vil ha råd til dette etter at oljeeventyret er over (9 år?). Og effektivisringstiltak fører ikke til at folk blir sagt opp, nei de blir flyttet på. Og når man har behov for nye stillinger så rekker man ikke å omskolere, nei da ansetter man heller flere folk. Det glade vanvidd.

3. Vi har ført en skremmende naiv asyl og itegreringspolitikk, som det vil koste mye og ta lang tid å reparere. Hvis det i det hele tatt går ann å få integrering på skinner igjen??

4. Sittende regjering lovet å ta fattigdommen på alvor. Nå ser vi at det ikke har skjedd noe som helst. De fattige i norge fortsetter å øke i antall i norge.

5. Vi har laget så utrolig naivt veldfersystem som er så inkluderende (positivt det) og navit (veldig negativt) at hvem som helst kan sluntre unna, svindle, juge osv,  på bekostning av velferdssamfunnet. Solidaritetsprinsippet fungerer kun dersom alle bidrar. Nå er over 50% av alle som kan jobbe enten arbeidsledige, uføre eller annet.

6. Kriminalpolitkken er fullstendig skakkkjørt. Vi har for lite politi, vi har for lave straffer, vi klarer ikke å demme opp for kriminalitets-import. Noen tiltak er gjort, men de kommer for sent og er altfor lite og passive. 

Jeg kan holde på med denne kritikken i en evighet. Jeg vil ikke svartmale. Men tror virkelig folk her at alt er fryd og gammen i norge?? Våkn opp. Selv om kanskje du som lever i et problemfritt nabolag, har jobb og kan lufte hunden uten frykt for voldtekt og ran, så er det dessverre ikke slik for alle lenger.

Mitt hovedpoeng er at det er mye som er galt i norge og det er svært mye som har gått nedoverbakke siden sosialistene inntok regjerinskontorene. Det til tross for mange fagre ord ved hver valgkamp.

Filosofitus
07.09.09 12:00
ulefos: jeg gad se FRP gå løs på utfordringen med finanskrise, når deres representanter  ikke engang klarer å bygge en hoppbakke

Og der er du igjen....

Du skjønner vel at FRp ikke styrer Oslo alene? Og jeg håper også du forstår at FRP ikke selv hverken styrer byggingen eller bygger bakken selv?

Filosofitus
07.09.09 12:02
Kjetil_e: Hvorfor er det så forbanna vannskelig for enkelte her inne å skjønne at et stort flertall av Norges befolkning har helt andre politiske preferanser enn det Siv og FRP står for.

Er dette et stort flertall lenger? Vel det vil valget vise. Men se i dagens oppslag i VG. Nå er tilogmed 2 av AP veteranene plutselig enig med FRP i asylpolitikk. De har hatt 4 år på seg til å fremme dette, og så kommer det først nå?!? .. lure, lure, valgkamp,,,, mmm.  

Filosofitus
07.09.09 12:05
Kjetil_e: men de her inne som stadig slenger ut tråder om at alle bør/må stemme FRP. De bør faktisk skjønne at mange har helt andre ting de vektlegger når de skal velge parti enn det FRP vektlegger.

Nå er du vel en smule usaklig. Jeg ser minst like mange som sier det samme for AP. Det du skriver er jo åpenbart. Men det er nå engang slik at noen er tvilere. Og jeg tror at de er her for å lære noe for å kunne ta et standpunkt ved valget. Således er det forhåpentligvis gode argumenter som vinner. Vi får bare tåle at noen vil ha oss til å stemme det ene eller andre.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg