Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Da er det avgjort...

NYTT TEMA
VivaLV
VivaLVInnlegg: 34289
14.09.09 23:34

I løpet av en halv time kommer avisene til å erklære at de rødgrønne vinner valget.

Alle byene er nå med. Dvs. de kretsene som har rapportert tall er med og de kretsene som mangler vil ganske sikkert ikke utgjøre så mye forskjell.

Akkurat nå er 84,2% opptelt og resultatet er 87-82.

VivaLV
14.09.09 23:36

87,1% opptelt.

Fremdeles noen som ikke har tatt inn fakta....

VivaLV
14.09.09 23:39

Det mest spennende nå er jo hvem som kommer til først og ha overskrift. Er ikke akkurat veldig imponert over dagbladet, aftenposten og vg som fremdeles har reportasjer om SV på 9,2% i valgdagsmåling og at det fremdeles er spennende.

VivaLV
14.09.09 23:44

89,8% opptelt og avisene sover fremdeles i timen....

Bloodraw
BloodrawInnlegg: 5836
14.09.09 23:44
VivaLV: I løpet av en halv time kommer avisene til å erklære at de rødgrønne vinner valget.

Uff. Stinker kunstig koma i fire år fra og med i kveld.

Jhaakill
JhaakillInnlegg: 1826
14.09.09 23:45

Det er ikke på landsbasis dette avgjøres. Flere mandater står og vipper i ulike fylker! Ingen tør si noe..

VivaLV
14.09.09 23:50
Jhaakill: Det er ikke på landsbasis dette avgjøres. Flere mandater står og vipper i ulike fylker! Ingen tør si noe..

Joda, men det skal litt til for at man systematisk skal tape 3-4 fylker.....

I tillegg man man like godt vinne 3-4 fylker.

Det har jo vært stabil nå i flere timer slik at trur man overdriver den effekten med at flere mandater står og vipper, men det er forsåvidt en komplisert greie som få/ingen klarer å få oversikt over.

urb
urbInnlegg: 9127
14.09.09 23:52

Det gledelige er Venstres exit, sentrum er nærmest utradert og Høyre veit hva de må gjøre for å vinne ved neste korsvei. Hvis da ikke SV må svelge for mange kameler til at de orker fire år til.

(Innlegget ble redigert 14.09.09 23:52)

Alltid_Uansett
Alltid_UansettInnlegg: 7939
15.09.09 00:06
Bloodraw: Uff. Stinker kunstig koma i fire år fra og med i kveld.

tommel for den

SirOwen
SirOwenInnlegg: 51383
15.09.09 00:09
Bloodraw: Uff. Stinker kunstig koma i fire år fra og med i kveld.

Spot on.

startelver
startelverInnlegg: 58035
15.09.09 00:21

Ikke avgjort

85-84 !!!!

Longva91
Longva91Innlegg: 2960
15.09.09 00:26

Avgjort :)

ssuB
ssuBInnlegg: 770
15.09.09 01:17

AP + SV + SP = 47,8%
FrP + H + Krf + V = 49,5%

"Folket har talt, de vil ha rød-grønn politikk" - Kristin Halvorsen

superlagetsogndal
superlagetsogndalInnlegg: 6
15.09.09 02:25

veldig rart med utrolig lav deltakelse i Lillehammer, Skedsmo, Kristiansand og Skien i følge VGs oversikt ... viss dette stemmer er  det nok stemmer i disse byene til at det kunne blitt vippa i borgerlig flertal

ser og at det bare skiller ca 1000 stemmer i vestfold og ca 1000 i nordland

Pålegg1
Pålegg1Innlegg: 47028
15.09.09 03:38
urb: Det gledelige er Venstres exit, sentrum er nærmest utradert og Høyre veit hva de må gjøre for å vinne ved neste korsvei. Hvis da ikke SV må svelge for mange kameler til at de orker fire år til.

Det viser bare at det ekstremistiske kreftene er på vei frem.. og verre vil det sikkert bli..

Snorkebolten
SnorkeboltenInnlegg: 39
15.09.09 08:24
ssuB: "Folket har talt, de vil ha rød-grønn politikk" - Kristin Halvorsen

Jeg gremmer meg over hvor lett folk lar seg bli hjernevasket i dette landet...

Mer kontantstøtte, mer barnehager så driter vi i de 20,000 de skatter oss ekstra.. For vi er Norge i rødt hvitt og blått tjo hei..

pfft
pfftInnlegg: 643
15.09.09 09:56
Snorkebolten: Mer kontantstøtte, mer barnehager så driter vi i de 20,000 de skatter oss ekstra.. For vi er Norge i rødt hvitt og blått tjo hei..

Enig

3itmarck
3itmarckInnlegg: 7809
15.09.09 10:27

Kondolerer, Norge!

Fire nye år med løftebrudd, stillstand i en helt elendig helse og eldreomsorg, flyktninger på avveie, nedprioritering av veiutbygging og sikring av eksisterende veier, ugunstig arbeidsgiveravgift og påfølgende konkursrammete småbedrifter, arveavgift, skatt på skatt, moms på moms, bilavgifter som ikke gir mening, enda flere byråkrater per arbeider, økende kriminalitet, manglende interesse for uteliggere, etc. Slik kunne jeg ha fortsatt i det uendelige. Jeg begriper ikke hvordan et flertall kan stemme på den samme elendige regjeringen år etter år etter år. Jens & Co. farer kun med bedrag og nonsens. Arbeid til alle, lover AP. Da er det merkelig at i all den tid AP har styrt, har sysselsetting vært et stort problem. Og hvor mange får arbeid som de trives i, egentlig? At folk ikke åpner øynene. Jeg er helt fullstendig skuffet og oppgitt nå. Jeg er omgitt av torturister og selvplagere.

(Innlegget ble redigert 15.09.09 10:30)

Lazy_Boy
Lazy_BoyInnlegg: 2707
15.09.09 11:28

3itmarck: kunnskapsløshet lenge leve:

1. Rekordmange blir behandlet ved norske sykehus, med den nye reformen vil enda fler få hjelp. AP har lovet sykehjemsplass til alle som trenger det innen 2015, som med barnehageplass vil de klare det.

2. Du har tydligvis ikke lest norsk transportplan skjønner jeg: over 300 milliarder skal i løpet av de neste 10 årene brukes på samferdsel i Norge.

3.Skattenivået er det samme som i 2005 bare omfordelt slik at de rike betaler mer, de fattige mindre.

4. kriminaliteten har økt noe som følge av finanskrisa, men er likevel det laveste i den vestlige verden. dette fordi vi satser på forvern og rehabilitering og ikke minst ettervern for å hindre tilbakefall.

5. asylpolitikken har blitt strammet inn likevel er det ikke bare antallet vi tar inn som vi må se på, men også integreringa. Kun noen skarve prosentene av alle innvandrere er kriminelle langt ifra like mye som frp hevder, andel unge innvandrere i arbeid er høyest i verden. Dette skyldes at vi har satset sterkt på integrering.

6. Vi har lavere arbeidsledighet nå en under Bondevik 2 regjeringa og da var det ikke engang finanskrise, sjekk fakta.

(Innlegget ble redigert 15.09.09 11:29)

annirs
annirsInnlegg: 1
15.09.09 11:41

Akk Ja fire år til neste sjanse

Rart at ikke alle småbedrifter har fått med seg at den rødgrønne regjeringen ikke har gjort noe som helst for denne gruppen. Bedre blir det vel ikke de neste fire årene. Skuffelsen har vært stor for oss som faktisk driver dette landet med over 1 million arbeidere.Kanskje vi blir sett på som pamper ikke vet jeg. Ledighetstallene har vært brukt flittig i valgkampen med permitteringstallene har uteblitt. Her er tallene store både heltidspermitterte og deltidspermitterte. Denne gruppen som faktisk står i fare for å miste jobbene sine er helt glemt. Ledighetstallene omfatter ikke denne gruppen. Nå er det bare å vente og håpe at Stoltenberg er fornøyd med de økonomiske hjelpepakkene til Røkke og & og begynner på den virkelige utfordringen nemlig å forsøke å sikre småbedriftene men de blir vel glemt.

cato_h
cato_hInnlegg: 15
15.09.09 12:37

Mange partier kommer til å skylde på hverandre og på andre fordi at valgresultatet ble som det ble.

Venstre med Sponheim i spissen kan skylde på seg selv for at det gikk som det gikk, da han ikke ville ha en samlet borgelig regjering og gikk ut å var skikkelig anti FrP, så sørget han samtidig for at Venstre nesten falt ut av tinget. KrF hang med på galeien og fikk sitt de også. Hva tror dere egentlig at Venstrevelgerne ville hatt? Et storting uten Venstre (nesten som nå) eller en regjering hvor Venstre med mellom 8 - 10 mandater i et borgelig samarbeid kunne hatt en reel innflytelse? Kort kommentar til Sponheim: Fy søren, egoet deres skriver ut sjekker som dere ikke har dekning for, og i går ble det inndrevet.

FrP: Er det rart at det ikke ble borgelig flertall? De siste 4 - 6 uker av valgkampen har det haglet med valgløfter, det ene bedre enn det andre, Siv har fått mer og mer Sponheim-likeheter og stiller "ikkeforsonende ultimatumer", de klarer ikke på en overbevisende måte å redegjøre for hvor pengene til å finansiere valgløftene skal hentes og bruker unødvendig mye tid på å krangle med konkurrerende politikere fremfor å virkelig redegjøre for politikken sin. Det blir litt for skummelt og man får følelsen av sjansespill dersom man skulle stemme på dem nå. Bli litt klarere og tydligere, jobb for deres sak så skal dere se at dere kommer nærmere en "innertier" i 2013 enn noen gang før.

Høyre: Pangvalg! Høyre har denne gangen vært tydeligere enn på lenge og fått betalt for det. Finpuss strategien og få flere stemmer neste gang. Kanskje dere kunne fått flertall alene sammen med FrP?

KrF: Uheldigvis gikk det bedre for dem enn for Venstre. Bare synd for dem at de ikke får noen reel innflytelse.

SV: Fortsett med den gode jobben. Nå gikk det riktig vei, to stortingsvalg til, så slipper dere å være på tinget mer, la AP, Høyre og FrP få regjere i fred.

SP: Status Quo... Egentlig trodde jeg SP var et borgelig parti, ikke sosialistisk. Dere har faktisk makten til å bestemme om det skal være borgelig eller sosialistisk regjering på "tinget". Gå sammen med Høyre og FrP, så har dere vel flertall nok til en borgelig. Det hadde vel vært litt kulere med en blå-grønn regjering enn med en rød-grønn?

Rødt: Dere har en kul forfatter som medlem, så vidt jeg vet, det holder dog ikke til min stemme....

AP: Dere burde takke Venstre for at dere har makta i dag. "Alle" venstrevelgerne gikk til dere.

Totalt: Det kunne vært værre, på rød side kunne jeg aller helst tenkt meg en ren AP regjering, på blå side kunne jeg tenkt meg en Høyre - FrP regjering, FrP til å pushe på og Høyre til å holde dem i øra. Vi lengter allerede til 2013-valget,

3itmarck
3itmarckInnlegg: 7809
15.09.09 13:29
Lazy_Boy: 3itmarck: kunnskapsløshet lenge leve: 1. Rekordmange blir behandlet ved norske sykehus, med den nye reformen vil enda fler få hjelp. AP har lovet sykehjemsplass til alle som trenger det innen 2015, som med barnehageplass vil de klare det. 2. Du har tydligvis ikke lest norsk transportplan skjønner jeg: over 300 milliarder skal i løpet av de neste 10 årene brukes på samferdsel i Norge. 3.Skattenivået er det samme som i 2005 bare omfordelt slik at de rike betaler mer, de fattige mindre. 4. kriminaliteten har økt noe som følge av finanskrisa, men er likevel det laveste i den vestlige verden. dette fordi vi satser på forvern og rehabilitering og ikke minst ettervern for å hindre tilbakefall. 5. asylpolitikken har blitt strammet inn likevel er det ikke bare antallet vi tar inn som vi må se på, men også integreringa. Kun noen skarve prosentene av alle innvandrere er kriminelle langt ifra like mye som frp hevder, andel unge innvandrere i arbeid er høyest i verden. Dette skyldes at vi har satset sterkt på integrering. 6. Vi har lavere arbeidsledighet nå en under Bondevik 2 regjeringa og da var det ikke engang finanskrise, sjekk fakta.

Kunnskapsløsheten får i hvert fall leve og styre i fire nye år.

1. Rekordmange blir behandlet. Men behandlingen lider under dette. Sykehusene har stor gjeld. Folk får ikke den behandling og oppfølging som de trenger. I dag går det to byråkrater per lege ved landets sykehus, og legene bruker store deler av arbeidstiden på papirarbeid i stedet for å behandle pasienter. Eldre får ingen verdig alderdom ved pleiehjem, og pasienter ved landets mange sykehus, deriblant spesialsykehus, må belage seg på å vente inntil en time på hjelp nattetid grunnet nedbemanning. Radiumhospitalet får ikke bedre stråleutstyr før tidligst 2015, fordi regjeringen har feilprioritert grådig, som å putte penger i tapsfond, samt i våpen og luksusgjenstander til lokale diktatorer i u-land. Til sammenligning har Sverige nytt utstyr stående klart i 2011. Hvordan kan du være så fornøyd med dette? Norge burde vært et foregangsland på helse. Sykehjemsplass til alle innen 2015 er for sent for veldig mange mennesker. Det burde vært ordnet for lenge, lenge siden. En dag blir du selv syk, kanskje innser du da hvilken feilslått politikk det største partiet fører.

2. Kunnskapsløshet medfører dessverre at den til enhver tid sittende regjering og dens mest fremstående politikere tilskrives all ære for at Norge går bra eller bedre på enkelte områder enn før, når det skyldes andre faktorer i større grad. I dette tilfellet sterk influens fra høyre fløy og deres tilhengere. Men transportplanen er fortsatt ikke bra nok. Listen mangler viktige prioriteringer og hastetiltak. Dessuten må det forventes at den sittende regjeringen gjør sitt for å utsette fremdriften, som de alltid har gjort, takket være stadige løftebrudd, feilprioriteringer og verdens minst effektive byråkrati. Dette burde i likhet med helse vært prioritert for lenge siden. Altfor mange liv er tapt, og vil gå tapt, grunnet helt feilslått politikk.

3. Allikevel har matvareprisene steget, noe særlig Kristin Halvorsens rare idéer har sørget for. Hvordan rammer ikke dette fattige? Formueskatt, arveavgift og moms på moms er like uønsket og rammer vanlige folk like mye nå som i 2005.

4. Ved å fjerne tullete avgifter forebygger man økonomisk ruin for de som rammes hardest av finansuro. Det er å foretrekke fremfor å bruke penger på tiltak som kun har antatt virkning, og kun på papiret til byråkrater i trygge stillinger som ikke skjønner hvordan det er å tvinges til å begå simpel vinningskriminalitet.

5. Innvandrere dominerer kriminalstatistikken. Selv om langt fra alle innvandrere er vanekriminelle, er ikke dette godt nok. Da er det noe alvorlig galt med integreringspolitikken.

6. Når Bondevik-regjeringen trekkes frem for å fremstille Jens & Co. i et godt lys, er det grunn god nok til å stemme annerledes. Sysselsetting er og blir et problem for "Arbeiderpartiet". Folk settes på diverse trygdeytelser eller tiltak for å pynte på tallene. Mottoet "Arbeid til alle" innebærer ikke fast arbeid til alle, ei heller arbeid som gjør stolt. Også du må gjerne sjekke fakta.

(Innlegget ble redigert 15.09.09 13:36)

Coffei
CoffeiInnlegg: 334
15.09.09 14:12

Hadde høyre blåst i venstre og krf hadde jeg stemt borgelig. Høyre må gå mot FRP

Sondrewenaas10
Sondrewenaas10Innlegg: 173
15.09.09 15:41
Lazy_Boy: 1. Rekordmange blir behandlet ved norske sykehus, med den nye reformen vil enda fler få hjelp. AP har lovet sykehjemsplass til alle som trenger det innen 2015, som med barnehageplass vil de klare det.

Derfor jeg må vente 3 uker for å komme til legen min når jeg veit at jeg må ta MR av kneet mitt? Eller er det fordi at jeg må vente rundt 3 måneder på å ta mr etter at jeg har vært hos fast legen..?

Bare lurer på hvorfor jeg må vente så jævlig lenge!

Venny139
Venny139Innlegg: 7553
15.09.09 16:01
cato_h: SP: Status Quo... Egentlig trodde jeg SP var et borgelig parti, ikke sosialistisk. Dere har faktisk makten til å bestemme om det skal være borgelig eller sosialistisk regjering på "tinget". Gå sammen med Høyre og FrP, så har dere vel flertall nok til en borgelig. Det hadde vel vært litt kulere med en blå-grønn regjering enn med en rød-grønn?

Tuller du ?! Hvorfor skulle SP gidde å være borgelige når de heller kan velge å la være ?! Hadde SP vært borgelige kunne de heller ikke regnet med min stemme. Forstår egentlig ikke vitsen med å stemme på borgelige partier og forstår heller ikke at noen faktisk gjør det , men det får være det samme , man har rett til å velge hva man vil og holde det hemmelig , hvis man ønsker det. Men ikke bare du som tok feil , jeg viste faktisk ikke at KRF var borgelige før i år.

viccytoria
viccytoriaInnlegg: 181
15.09.09 16:43

Akk ja AP stakk av med seieren så da får vi talke 4 år til med nervevraket da.

LiquidDarkness
LiquidDarknessInnlegg: 11832
15.09.09 17:06
cato_h: AP: Dere burde takke Venstre for at dere har makta i dag. "Alle" venstrevelgerne gikk til dere.

De gikk til Høyre i følge NRKs måling i går.

Ribbentrop
RibbentropInnlegg: 1079
15.09.09 17:29
Venny139:  Men ikke bare du som tok feil , jeg viste faktisk ikke at KRF var borgelige før i år.

Hm. Hvem eksponerte du denne informasjonen for da?

Lilljoffen
LilljoffenInnlegg: 1820
15.09.09 17:32

Synes det er dumt om Sponheim og hans folk forsvinner ut av Stortinget.  Men det hadde ikke kostet meg en kalori om "Blue eye" fra Nesodden  pakket sammen bibelflokken sin og forsvant for godt.

viggo70
viggo70Innlegg: 6
15.09.09 17:35
viccytoria: Akk ja AP stakk av med seieren så da får vi talke 4 år til med nervevraket da.

nervevraket?? heh javel....

Klikk for å gå tilbake til toppen