Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vi som vil ha tilbake FRP-slayeren Lars Sponheim

NYTT TEMA
DidrikHumblen
DidrikHumblenInnlegg: 37
16.09.09 12:12

Egenhendig tok han livet av FRP, men det kostet ham jobben og nesten helsa også.

En HELT UTROLIG bragd av en usedvanlig sterk mann. Dere - han trenger vi videre i kampen mot FRP. Det er ikke lenge til 2013 og da må vi alle håpe at han Lars for lengst er tilbake på barrikadene for Venstre og forteller hele folket hva Siv og nazzerne hennes egentlig pønsker på.

JEG VIL HA SPONHEIM TILBAKE!!!!

TheJedi
TheJediInnlegg: 6635
16.09.09 12:30

Sponheim hadde en herlig arroganse der han ikke var redd for å si hva han mener. Jeg og vil ha ham tilbake.

Tror egentlig V aldri helt fikk annonsert sin helhetlige politikk som et alternativ til AP og H. Tror egentlig V kunne blitt landets største parti, om de hadde greidd å kommunisere sin politikk. De kunne tatt seg av velgerflukten fra AP og H på en fin måte. Jeg vet at det er mange i AP som kun velger av gammel vane, men som kunne tenke seg noe annet, og ikke tør. Her har V en kjempeoppgave framover. Håper de kommer tilbake igjen, og ikke blir borte.

De er tross alt landets eldste parti..

steffen
steffenInnlegg: 24607
16.09.09 12:46
DidrikHumblen: Egenhendig tok han livet av FRP

Da må du nesten vise oss liket...

kaiko76
kaiko76Innlegg: 446
16.09.09 13:46

At brumblebassen som egenhendig senket venstre er borte er bra for partiet. Arrogant og direkte sur når han kom til orde og langt ifra særlig populære meninger han kom med. Folket har talt borte er han. Sponheim hold deg til dine sauer.

daoooo
daooooInnlegg: 26627
16.09.09 17:23
DidrikHumblen: Egenhendig tok han livet av FRP, men det kostet ham jobben og nesten helsa også.

Det kostet ham partiet. FRP leverte sitt beste valg noen sinne.

Branneren
BrannerenInnlegg: 49942
16.09.09 18:12
daoooo: Det kostet ham partiet. FRP leverte sitt beste valg noen sinne.

Det kostet ham ikke noe som helst.... han gikk av frivillig... Jada, vi har skjønt det nå... FRP gikk frem 0.9%, men hva har det med saken og gjøre? Og hvorfor så hatsk mot Sponheim? Greit nok at ledelsen i FRP sparker en som ligger nede, men jeg trodde kanskje at noen av dere velgere hadde litt empati? Ser at jeg tok feil..... Man må jo følge det ledelsen  sier.... Kveg.....

Stereopol
StereopolInnlegg: 9945
16.09.09 18:15
Branneren: Det kostet ham ikke noe som helst.... han gikk av frivillig

;-)

FabrizioMiccoli
FabrizioMiccoliInnlegg: 11221
16.09.09 18:19

Han tok livet av FRP, men man trenger han videre i kampen mot FRP? Blir litt av en slåsskamp, Venstre mot et dødt lik.

(Innlegget ble redigert 16.09.09 18:20)

Stereopol
16.09.09 19:16
FabrizioMiccoli: Han tok livet av FRP, men man trenger han videre i kampen mot FRP? Blir litt av en slåsskamp, Venstre mot et dødt lik.

Minner meg på en vits jeg hørte.

Vet du hva politikere og bleier har til felles?

Begge to må skiftes av og til, av samme grunn.

daoooo
daooooInnlegg: 26627
16.09.09 19:17
Branneren: Det kostet ham ikke noe som helst.... han gikk av frivillig... Jada, vi har skjønt det nå... FRP gikk frem 0.9%, men hva har det med saken og gjøre? Og hvorfor så hatsk mot Sponheim? Greit nok at ledelsen i FRP sparker en som ligger nede, men jeg trodde kanskje at noen av dere velgere hadde litt empati? Ser at jeg tok feil..... Man må jo følge det ledelsen  sier.... Kveg.....

Han gikk frivillig ja, men valgene han tok kostet partiet mange stemmer. Så mange stemmer at han ikke så noen annen vei enn å trekkke seg. Dette var selvsagt ikke noe Sponheim i utgangspunktet ønsket. Er heller ikke hatsk mot Sponheim, har sansen for fyren, men akkurat når det gjelder denne valgkampen mener jeg han ødela det meste for de borgerlige og jeg synes ikke det var riktig av han. Når det er sagt stemte jeg ikke FRP heller, stemte Høyre.

milfern
milfernInnlegg: 71132
16.09.09 19:17

FRP tok livet av han og halve Venstre også som kanskje i tilegg ikke er like anti-Frp i 2013.

Branneren
16.09.09 19:41
milfern: FRP tok livet av han og halve Venstre også som kanskje i tilegg ikke er like anti-Frp i 2013.

FRP tok livet av ham?! Det eneste de gjorde (CIH altså), var i all sin smålighet å sparke ham når han lå nede..... Han døde ikke av det....

Dessuten, FRP har seg selv å takke, nei til ja og ja til nei har aldri fungert i politikken.....

milfern
milfernInnlegg: 71132
16.09.09 19:51

FRP var ekstremt nærme i år og kommer nok til å havne i regjering en eller annen gang skal du se.

Branneren
16.09.09 19:54
milfern: FRP var ekstremt nærme i år og kommer nok til å havne i regjering en eller annen gang skal du se.

Ja, det skal du ikke se bort i fra. Men om 500 år er vi ikke her..... Så det vil vi aldri få vite....

Stereopol
16.09.09 19:58
Branneren: Ja, det skal du ikke se bort i fra. Men om 500 år er vi ikke her..... Så det vil vi aldri få vite....

Ohhhhhhhh...

Branneren
16.09.09 20:00
Stereopol: Ohhhhhhhh...

Okey... Mulig jeg overdrev litt da.... 100 år da!! Men de aller aller aller fleste av oss er jo ikke her da heller.....

Stereopol
16.09.09 20:09
Branneren: Okey... Mulig jeg overdrev litt da.... 100 år da!! Men de aller aller aller fleste av oss er jo ikke her da heller.....

Vi tar fire år av gangen...

Kjetil1982
Kjetil1982Innlegg: 10853
16.09.09 20:28
daoooo: Det kostet ham partiet. FRP leverte sitt beste valg noen sinne.

Enda bedre; Frp må fortsette sin ørkenvandring i ingenmannsland i 4 nye år til uten noen reell innflytelse selv om det er landets nest største parti. Snakk om å kaste bort stemmen sin..

Trogg
TroggInnlegg: 12586
16.09.09 20:48
DidrikHumblen: JEG VIL HA SPONHEIM TILBAKE!!!!

Jeg er en av de altfor få som fryktet at Sponeim kune ryke ut og stemte på Venstre, noe som jeg normalt ikke gjør. Dessverre forgjeves.

Sponheim er en karismatisk leder med stor humoristisk sans. Og hvilken politiker skal vi nå karikere?

Norsk politik blir kjedeligere uten Lars Sponheim!

Støtter denne apellen.

Reformisten
ReformistenInnlegg: 1383
18.09.09 03:46

Jaja... No får kanskje me hordalendingar Spnheim som fylkesmann, så det er jo ei viss von om at han framleis vil vere synleg i styre og stell. Lovnadene hans om å gå imot ei FrP-regjering var nok det som felte han, men gjort er gjort og elg er elg. Ynskjer Sponheim lukke til vidare, og ser fram til ei ny leiing i Venstre som vil kjempe for eit borgarleg styrt Noreg i framtida!

TheCowboy
TheCowboyInnlegg: 8717
27.09.09 10:20
Kjetil1982: Enda bedre; Frp må fortsette sin ørkenvandring i ingenmannsland i 4 nye år til uten noen reell innflytelse selv om det er landets nest største parti. Snakk om å kaste bort stemmen sin..

De fleste FrP velgere ssyns heller at det er bedre å stemme på FrP (i dine øyne, kaste borte en stemme) uten at det oppnær resultater, enn å stemme på et helt annet parti man ikke har noe til overs for i noen som helst sammenheng!

Det er bedre å vise sin støtte til det partiet man hører hjemme hos, enn å velge noe annet bare for at det ikke er 100% sikkert ditt parti kommer i regjering.. Jo flere som stemmer, selv om det ikke går, viser at partiet gjør noe rett, siden så mange stemmer på deg!

Knut_
Knut_Innlegg: 5742
27.09.09 15:21
DidrikHumblen: JEG VIL HA SPONHEIM TILBAKE!!!!

Enig. Hva blir norsk politikk uten Sponheim :(

B-I-F-F
B-I-F-FInnlegg: 2847
27.09.09 15:30
Kjetil1982: Enda bedre; Frp må fortsette sin ørkenvandring i ingenmannsland i 4 nye år til uten noen reell innflytelse selv om det er landets nest største parti. Snakk om å kaste bort stemmen sin..

Frp har mer innflytelse i norsk politikk enn du noen gang vil innrømme. Grunnet Frp`s størrelse må de andre partiene forholde seg til de saker Frp fronter. Det blir litt naivt og si at en stemme til Frp er en bortkastet stemme når partiet er norgs mest omtalte.

Kjetil1982
Kjetil1982Innlegg: 10853
27.09.09 23:45
B-I-F-F: Det blir litt naivt og si at en stemme til Frp er en bortkastet stemme når partiet er norgs mest omtalte.

Det er fordi Frp er et ganske ekstremt parti, ikke bare her i Norge - men også i europeisk målestokk. Det er pga dette at partiet får så stor omtale i media, i tillegg til at det da er norges nest største parti. Men alikevel har Frp null eller ingen innflytelse. Det kan best beskrives som et sutreparti for verdens mest bortkjemte velgere.

(Innlegget ble redigert 27.09.09 23:47)

B-I-F-F
B-I-F-FInnlegg: 2847
28.09.09 17:43
Kjetil1982: Det er fordi Frp er et ganske ekstremt parti, ikke bare her i Norge - men også i europeisk målestokk. Det er pga dette at partiet får så stor omtale i media, i tillegg til at det da er norges nest største parti. Men alikevel har Frp null eller ingen innflytelse. Det kan best beskrives som et sutreparti for verdens mest bortkjemte velgere.

Dette er du i din fulle rett til å mene. Jeg er bare uenig med deg. Når 23% av landets velgere stemmer Frp, blir de selvsagt lagt merke til. Hadde oppslutningen vært marginal ville innflytelsen vært mindre. Man kan ikke avskrive landets nest største parti i et demokrati.

Klikk for å gå tilbake til toppen