Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvem er nye på Stortinget etter årets valg?

NYTT TEMA
Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 22615
24.09.09 10:58

Ja tenkte det kunne være greit med en oversikt over de som er valgt inn på Stortinget for aller første gang ved årets valg. Skriver jeg inn de jeg vet, så hadde det vært fint om dere som vet om andre fyller opp. Med navn og parti.

Mette Hanekamhaug - FRP
Aasheim - Høyre

Scorsese86
Scorsese86Innlegg: 608
29.09.09 12:55

Jonas Gahr Støre og Martin Kolberg (begge Ap) gjør sine debuter som stortingsrepresentanter denne perioden.

Peter N. Myhre (Frp), tidligere borgemester i Oslo, går også inn i sin første periode på tinget.

Hadia Tajik (Ap), trolig den søteste representanten denne perioden, gjør også sin debut på tinget.

Oskar Grimstad (Frp), er også ny på Stortinget.

Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 22615
29.09.09 14:06
Scorsese86: Jonas Gahr Støre og Martin Kolberg (begge Ap) gjør sine debuter som stortingsrepresentanter denne perioden. Peter N. Myhre (Frp), tidligere borgemester i Oslo, går også inn i sin første periode på tinget. Hadia Tajik (Ap), trolig den søteste representanten denne perioden, gjør også sin debut på tinget. Oskar Grimstad (Frp), er også ny på Stortinget.

Takk skal du ha, Kolberg og Støre viste jeg jo egentlig men huska dem ikke i farten.

Scorsese86
Scorsese86Innlegg: 608
29.09.09 16:08

Knut Arild Hareide ble også for første gang innvalgt som stortingsrepresentant, for Akershus Krf.

Det er sikkert flere, men dette er bare de jeg kan komme på i farten, selv.

BKSAK
BKSAKInnlegg: 502
29.09.09 19:23

Finnes garantert en oversikt over dette et sted, men kan jo nevne de jeg kommer på i farten fra mitt fylke, Hordaland:

Henning Warloe (H)

Kjersti Toppe (Sp)

Audun Lysbakken (Sv)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg