Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Stem kristent samlingsparti!

NYTT TEMA
Tommy98
Tommy98Innlegg: 1891
27.08.05 20:34
I utallige tråder har jeg skrevet om den relativistiske ondskap som gjennomsyrer samfunnet og på mange måter har innledet vår dekadente tidsalder. Når vi nå møter opp foran valgurnene, må vi huske at dette er vår mulighet til endre den politiske kurs. Ønsker vi et sosialistisk skrekkdiktatur eller en borgelig regjering som tillater at fosterdrapsmaskineriet får fortsette? Det er på tide at vi stemmer i moralens navn, i troen på menneskenes iboende godhet og i tråd med vår samvittighet. Derfor anbefaler jeg all VGD-brukere å stemme kristent samlingsparti. De ønsker:

- En videreføring av markedliberalismen.
- En mer moralsk og mer human lovgivning i tråd med det bibelse budskap.
- Et forbud mot abort.
- En mer restriktiv innvandringspolitikk.
- Nei til Eu.
- En styrkning av ekteskapet som samfunncelle.
- Lavere skatter og avgifter - Ergo bedre rammevilkårene for næringslivet.

Den moralske standarden i partiet må sies å være meget høy, de fører en klar og utilslørt linje, hvorav hele partiprogrammet har sitt opphav i Bibelen.

Jeg anbefaler alle debattanter å undersøke følgende nettsteder:

http://www.ksnettavis.no/program.htm
http://www.kirken.com/ks.htm

På tett på nett gir Ivar Kristianslund (les: partileder) en god oversikt over det moralske programmet til kristent samlingsparti:

http://interaktiv.vg.no/tett_paa_nett/html/98ivark.html

Her er noen utklipp:

(1) "Ny Fremtid vs KRF
Innsendt av han Håvard,
1.Hva er forskjellen?2.Er du lei av sammenligninger?3.Er NF et parti som, i sterkere grad enn KRF, bruker Jesu ord som retningslinje i politikken syns du?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hei Håvard

Først en rettelse, partiet heter Kristent Samlingsparti.
Forskjellen er at Kristent Samlingsparti tror at Bibelen er Guds ufeilbarlige ord og ønsker å ta det alvorlig. Kristelig Folkeparti har forlatt sitt opprinnelige kristne verdigrunnlag. Sammenligning er ok men vi er også et alternativ til alle partier, ikke bare KrF."

(2) "Når kan jeg kysse...?
Innsendt av Erlend Larsen,
Jeg er homofil. Når kan jeg kysse partneren min, må jeg vente til vi har inngått partnerskap?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hei Erlend

Du skal ikke inngå partnerskap for det er synd i følge Guds ord. Homofilt samliv i det hele tatt er synd. Du bør søke medisinsk og åndelig hjelp for å bli kvitt din homofile legning. Be Gud om hjelp, han har sagt at den som ber han får. Lykke til, må Gud velsigne deg."

(3) "Kritisk søkelys
Innsendt av Rheidar Olsvik,
Jeg støtter deg fullt ut i at kyssing er idiotisk i ung alder, men for oss over de femti er det ikke særlig skadelig. Er det vel?

Hei Reidar

Det finnes også horebukker blandt de gamle, dessverre.
Pass deg, Reidar."
BeatPoet
BeatPoetInnlegg: 25878
27.08.05 20:38
You must be joking..

Da kan jeg like godt stemme på Islamistenes Jihad-selvmordsparti..

"Live long and prosper"
protus
protusInnlegg: 5510
27.08.05 20:42
Jepp, gi din stemme til et parti som vil ha et samfunn bygget på en eventyrbok og som ikke har nubbesjangs om å få inn et eneste mandat!

I tilegg bør jo kristne velgere være skjokekrte over at de stiller opp hos en høyreekstrem og antisemitistisk organisasjon som påstår jødene begikk statskupp i Norge etter krigen (http://www.landsforraderi.no/)

Men bare stem på dem du, kan ikke nekte deg det.

Tommy98
27.08.05 21:06
protus skrev:
"I tilegg bør jo kristne velgere være skjokekrte over at de stiller opp hos en høyreekstrem og antisemitistisk organisasjon som påstår jødene begikk statskupp i Norge etter krigen"

Har du noen seriøse kilder som underbygger denne påstanden? Dersom dette skulle stemme ville det være et grovt brudd med Bibelens grunntoner... Jødene er og forblir hellige under Gud...
protus
protusInnlegg: 5510
27.08.05 21:17
Vel, jeg vet kristent Samlingsparti har vært representert hos dem på i hvert fall ett møte. Klikker du deg inn på siden til bevegelsen kan du jo lese at de tror på Sions Vise Protokoller!
Wailer
WailerInnlegg: 490
27.08.05 21:21
Jeg stemmer heller Kystpartiet før jeg stemmer krf.

KRF partiet for den komplette idiot
BeatPoet
27.08.05 21:24
Det er ikke første gang at kristne ikke følger sin hellige bok..

Heller ikke første gang at kristne heller følger sin egen
perverterte versjon av deres Gud...

Fred Phelps burde kanskje ringe en bjelle i så måte..
Han kaller seg selv kristen, og spyr ut like mye
hat og svovel som Osama Bin Laden i sine videoer..

Det eneste som mangler er at den fyren skaffer
seg et lager av Stingers (ikke at jeg anser det
som umulig... Flere kristne fanatister har vært
kjent for å plukke opp våpen i sin tid)

"Live long and prosper"
Marius
MariusInnlegg: 9731
27.08.05 21:30
De vil sikkert mye lurt, men NEI!
Tommy98
27.08.05 21:39
BeatPoet skrev:
"Fred Phelps burde kanskje ringe en bjelle i så måte..
Han kaller seg selv kristen, og spyr ut like mye
hat og svovel som Osama Bin Laden i sine videoer..."

Du kan ikke sammenlikne denne mannen med kristent samlingsparti. Til tross for sitt (delvis) irrasjonelle hat til svensker, har han mange fornuftige tanker omkring de homofile og andre samfunnsutfordringer, selv om enkelte av hans påstander nødvendigvis må stemples som usmakelige... Men ekstrem synd fremmer ekstreme uttalelser...
tikk
tikkInnlegg: 26778
27.08.05 21:42
Helt topp at "kristen"fundamentalister kaster bort stemmen sin til dette onde partiet. Noe for potetmosen?
Tommy98
27.08.05 21:43
protus skrev:
"Vel, jeg vet kristent Samlingsparti har vært representert hos dem på i hvert fall ett møte. Klikker du deg inn på siden til bevegelsen kan du jo lese at de tror på Sions Vise Protokoller!"

Kristent samlingsparti sier følgende omkring jødene og deres bibelske rett til det hellige land:

"ISRAEL

Situasjonen i Midtøsten, og særlig i Israel, har utviklet seg til det verre, og faktisk fått globale ringvirkninger. Forholdet Israel må derfor vurderes både ut fra Bibelens syn og profetiene, samt ut fra områdets og situasjonens vidtgående politiske betydning.

Vi innser at det jødiske folk en klar rett til Det Hellige Land. Denne rett har tre fundamenter.

1. Den første er en erkjennelse av at Bibelens landløfte fortsatt gjelder.

2. Det annet er urbefolkningsretten.

3. Det tredje er det folkerettslige grunnlag som er skapt gjennom Balfour-erklæringen[1] fra Nasjonenes Forbund i 1922 og FN -vedtaket fra l947 vedrørende deling av det såkalte "palestinske" område.

Kristent Samlingsparti mener at vårt land må respektere disse rettigheter - og at vi derfor må støtte staten Israel i dens kamp for å overleve.

Det er særlig viktig at Norge gjennom sin utenrikspolitikk, særlig overfor FN, bidrar til å få slutt den uhyggelige terror Israel er utsatt for, og derfor slutter seg til de krefter som setter som ufravikelig vilkår for nye fredsforhandlinger at de palestinske myndigheter foretar en fullstendig avvikling av sin terrorvirksomhet."

BeatPoet
27.08.05 21:46
Hva er ekstremt med kjærlighet tro?

INGENTING.. Særdeles ikke hvis den kjærligheten er mellom
to mennesker som selv tar ansvar for sin kjærlighet, og ikke
skader noen med praktiseringen av den kjærligheten..

og det TULLET OG PISSET med at det skader sjelen, kan
du dra LAAANGT ut på lopphavet med..

"Live long and prosper"
Tommy98
27.08.05 21:48
tikk skrev:
"Helt topp at "kristen"fundamentalister kaster bort stemmen sin til dette onde partiet."

1) Hvorfor har du skrevet kristen i anførselstegn? Bygger ikke kristendommens fundamenter på den bibelske grunntekst, og ville ikke da det "mest" kristne være å følge denne boken til punkt og prikke? Eller vet tikk bedre enn Bibelen hvilke krav Gud fronter til menneskene?

2) Hvorfor ondt? Selv om ikke alle de kristne verdiene kan integreres i din virkelighets- og moraloppfatning, er det ikke slik at de avvikende holdningene, de som angriper det relativistiske diktaturet, er onde...
Tommy98
27.08.05 21:53
BeatPoet skrev:
"INGENTING.. Særdeles ikke hvis den kjærligheten er mellom
to mennesker som selv tar ansvar for sin kjærlighet, og ikke
skader noen med praktiseringen av den kjærligheten.."

Men dersom denne individuelle galskapen blir allmenn akseptert, er det ikke fritt for at Guds vredesdom kan bli hard og ødeleggende. Hvordan gikk det da jødene smidde gullkalven? Hvor mange måtte ikke dø for dette grusomme opprøret mot Gud?
IømmeI
IømmeIInnlegg: 972
27.08.05 22:03
Tommy98 skrev:
Ønsker vi et sosialistisk skrekkdiktatur
> Det har då heller aldri vore eit alternativ. Om det er det sokalla "raudgrøne" regjeringsalternativet du siktar til, så er det vel berre SV som i det heile teke er i nærleiken av å kunna kalla seg sosialistar der, og om dei vert _demokratisk valde i regjering_ er det vel knappast snakk om eit diktatur.

eller en borgelig regjering som tillater at fosterdrapsmaskineriet får fortsette?
> Ordet "fosterdrap" er ei sjølvmotseiing.

- En videreføring av markedliberalismen.
> Hurra...

- En mer moralsk og mer human lovgivning i tråd med det bibelse budskap.
> Bibelske bodskap? Som ifylgje Kristent Samlingsparti er at kvinner skal halda kjeft i forsamlingar, og at homofili er ein sjukdom? Måten dei tolkar Bibelen på er like forvridd som måten ymse verdskjende terroristar (nemner ikkje namn...) tolkar Koranen.

- Et forbud mot abort.
> Kva skal det vera godt for?

- En mer restriktiv innvandringspolitikk.
> Ja, sjølvsagt, kristen tru skal verta kriterium for å sleppa inn i landet.

- Nei til Eu.
> Jøss... Endeleg eit bra standpunkt. Eg vert dessverre mistenksam mtp. grunnlaget... Uansett, vil ein seia nei til EU kan ein like gjerne røysta RV, SV eller Sp, til dømes.

- En styrkning av ekteskapet som samfunncelle.
> Korleis styrkar ein ekteskapet som samfunnscelle? Kva tyder dette eigentleg? Samfunnscelle? Det luktar svada lang veg.

- Lavere skatter og avgifter - Ergo bedre rammevilkårene for næringslivet.
> Det kjem no alt an på kven som får skattelette. Rammevilkåra til mannen i gata vert då uansett ikkje betre av at det han slepp å betala i skatt må gå til eigenbetaling av det som burde vore gratis fellesgode.

Den moralske standarden i partiet må sies å være meget høy,
> Tull. Dei er sneversynte, fordomsfulle, fundamentalistiske, unyanserte, fordømmande, skinnheilage, dobbeltmoralistiske, dogmatiske hyklarar. Og det er vel ikkje akkurat kva ein plar forbinda med ordet "moralsk".

de fører en klar og utilslørt linje, hvorav hele partiprogrammet har sitt opphav i Bibelen.
> Vatn i syre seier pang, men syre i vatn, det går an. Byt ut vatn med religion og syre med politikk, så gjev plutseleg naturfagsregla litt meining.

Jeg anbefaler alle debattanter å undersøke følgende nettsteder:
http://www.ksnettavis.no/program.htm
http://www.kirken.com/ks.htm
> Så vondt vil eg ikkje meg sjølv.
RichieMCM
RichieMCMInnlegg: 952
27.08.05 22:09
Må innrømme at det er mye morsomt i Kristent Samlingspartis program. Når det er sagt så er det uaktuelt for meg å stemme på dem fordi

1. Jeg er katolikk, og en eller annen sauepuler i Samlingspartiet fortalte meg at jeg var i lag med Satan, en påstand som bare er piss;

2. Medlemmer i Samlingspartiet har forliknet EU med Dyret i Joh. Åpenbaring, en påstand som bare er piss;

3. Kyssing (også blant ikke-gifte) foregår i alle siviliserte land, og ingen har skade av det;

4. Jeg har allerede stemt FrP :-)

DrObjektiv
DrObjektivInnlegg: 7467
27.08.05 22:37
Ivar Kristianslund er ikke lenger partileder. Han forlot partiet i 2001 i protest mot at sentralstyret, i strid med vedtak gjort på landsmøtet, tillot kvinner i ledelsen. Han har siden startet partiet Kristen Framtid.
Mjølkeku
MjølkekuInnlegg: 8781
27.08.05 22:54
Wailer skrev:
"Jeg stemmer heller Kystpartiet før jeg stemmer krf.

KRF partiet for den komplette idiot"

- Hmmmm.... Hva med Kristent Samlingsparti, som denne tråden handler om da?
stimos
stimosInnlegg: 4
28.08.05 00:58
Religion og politikk hører IKKE sammen!! Den dagen religion ligger til grunn for hvordan landet skal styres går det galt.
Corrector
CorrectorInnlegg: 444
28.08.05 01:02

Dette partiet minnet mye om Frp da, bortsett fra religions greiene. Stem heller Frp da
sistemann
sistemannInnlegg: 14993
28.08.05 03:24
Å støtte et parti som ikke kan underbygge synene sine bedre enn "det står i boka vår" er utelukket.
NotFound
NotFoundInnlegg: 15
28.08.05 09:35
Ypperlig forslag. Jeg oppfordrer alle som ellers ville ha stemt krf til å stemme på slike dustepartier. Jo flere ytterliggående, men marginale og sekteriske fjottpartier som dukker opp jo større er sjansen for at kristenfundamentalister/-moralister holder seg unna tinget.

Apropos KRF: Helt utrolig at et kristentmoralistisk parti skal ha slik makt i Norge når de representerer under 10% av befolkningen. På tide at presten med $-gliset kastes tilbake til Molde der han kommer fra og måtte han aldri igjen krype fram fra under steinen sin. Flott at Høybråten dukket opp slik at KrF's sanne ansikt vises. Min våte drøm er at dette hyperhykleriske partiet slutter å eksistere grunnet manglende interesse. Derfor er det bare flott at det dukker opp mange kristenfundamentalistiske lister for det vil splitte opp kristenfolket. Norge har lidd lenge nok under deres moraliserende pekefinger.
qpr1
qpr1Innlegg: 6739
01.05.09 19:36

Noen som vet om  KSP stiller lister i alle fylker i år. Hvis ikke, hvilke fylker mangler??

Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 22615
04.05.09 12:38
Tommy98: I utallige tråder har jeg skrevet om den relativistiske ondskap som gjennomsyrer samfunnet og på mange måter har innledet vår dekadente tidsalder. Når vi nå møter opp foran valgurnene, må vi huske at dette er vår mulighet til endre den politiske kurs.

En ting som undrer meg stort, jeg regner med at dere ønsker flest mulig kristne politikere på Stortinget. Og partiet deres vil med 99,99% sannsynlighet ikke være i nærheten av å få noen inn på Tinget. Det dere isteden risikerer er at dere stjeler nok velgere fra KrF til at de faktisk mister mandater. Dette skjedde faktisk ved sist Stortingsvalg at KrF mistet et eller to mandater fordi en del velgere gikk til kristne småpartier.

torquay
torquayInnlegg: 3303
04.05.09 20:57
Tommy98: Vi innser at det jødiske folk en klar rett til Det Hellige Land. Denne rett har tre fundamenter.

1. Den første er en erkjennelse av at Bibelens landløfte fortsatt gjelder.

Ja, det er klart. Eventyrboka di sier at jødene har rett til landet, da er jo alt avgjort.

I min bok står det at Askeladden kappåt med trollet også.

Ates
AtesInnlegg: 1597
06.05.09 00:45

Hehe, ja, stem på disse umoralske, overtroiske idiotene som tilber en ond, blodtørstig guddom, så skal det nok bli orden må samfunnsmoralen :-D

Sungirl84
Sungirl84Innlegg: 2153
08.05.09 21:41

At de vil gjøre abort forbudt gjør til at jeg i overhodet  ikke kommer til å stemme på de. Jeg liker ikke abort selv, men folk må få velge selv.

Earthquakejente
EarthquakejenteInnlegg: 40508
10.05.09 23:14
Tommy98: I utallige tråder har jeg skrevet om den relativistiske ondskap som gjennomsyrer samfunnet og på mange måter har innledet vår dekadente tidsalder. Når vi nå møter opp foran valgurnene, må vi huske at dette er vår mulighet til endre den politiske kurs. Ønsker vi et sosialistisk skrekkdiktatur eller en borgelig regjering som tillater at fosterdrapsmaskineriet får fortsette? Det er på tide at vi stemmer i moralens navn, i troen på menneskenes iboende godhet og i tråd med vår samvittighet. Derfor anbefaler jeg all VGD-brukere å stemme kristent samlingsparti. De ønsker:

Hvilken grunn skulle man ha for å stemme på et parti som nekter kvinner rett til verv i partiet, med mindre det er rene kvinnegrupper? Delv om man er dypt troende kristen er nok det som gjør utslaget for min del. Men jeg synes ikke noe om deres sosiale politikk heller. Hva mener de om u-hjelp da?

Earthquakejente
EarthquakejenteInnlegg: 40508
10.05.09 23:16
Sungirl84: At de vil gjøre abort forbudt gjør til at jeg i overhodet  ikke kommer til å stemme på de. Jeg liker ikke abort selv, men folk må få velge selv.

Hvorfor liker du ikke abort når du står for at abort skal være et lovlig valg for og uten en grunn?

missChance
missChanceInnlegg: 53762
11.05.09 10:08
Earthquakejente: Hvorfor liker du ikke abort når du står for at abort skal være et lovlig valg for og uten en grunn?

Det finnes en del mennesker som innser at man ikke kan trekke sitt eget syn ned over hodet på andre mennesker ...  Man kan altså fint mislike abort, men allikevel ikke tvinge andre til å følge dette synet.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg